Troligt cpu-fläkts problem
Allting började med att när jag skulle start windows xp så "fastnade" när man såg xp logan.
När jag startade om datorn fick jag detta felmedelande: WARNING: Your computer cpu-fan failing or running at a low speed. Efter att datorn hade fått stå avstängd i ca 2tim så kunde man starta windows och allting var normalt i ca 30 min sedan frös datorn igen.
Jag ringde till supporten men där sa dom att det inte var ngt stort problem och att jag bara skulle välja countinue när felmedelandet kom up.
Är det fel på fläkten elr?
I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"
blir datorn onormalt varm ska du byta fläkt
värme kan skada din hårdvara
Trevlig support...."Det är nog inget allvarligt". Det enda som egentligen är allvarligt är just överhettning
Hur som helst när du ändå håller på så försäkra dig om att det är ett tunnt jämnt fördelat lager med bra pasta applicerat där det bör sitta.
Beroende på vad du har för moderkort kan det även vara nödvändigt att ta bort kylfläns från bryggan och applicera ett tunnt jämnt lager kylpasta där också + eventuellt även sätta dit en liten fläkt som inte behöver snurra så snabbt. Detta framförallt på en del socket 478 moderkort har jag märkt.
Bra kylning IsTheShit
Jag antar att du menar 1350 rpm och inte 1350000.
Fan 1 och 2 brukar vara till CPUn, medan 3an är antingen chassifläkt eller HDD-fläkt. Är du säker på att CPU-fläkten snurrar? Isåfall är CPU-fläkten Fan 3.
Jag skulle plocka bort chassit och hålla fläktar samt temperatur under uppsikt och kontrollera hur många fläktar du har samt vilka som fungerar.