FIFA 10 vs. PES 2010

Medlem
FIFA 10 vs. PES 2010

Jag har nu provat DEMO versionerna av både FIFA 10 och PES 2010.

Jag började min fotbollskarriär med FIFAspelen då min kompis alltid köpt dem och jag själv hade ingen PC att spela på (jag hade Mac, haha).
Men detta var 100 år sedan och när jag för några år sedan köpte mitt Xbox 360 så blev det andra bullar.
PES lockade mig med dess hastighet på spelet och den roliga spelkänslan.
Det kändes som man kunde påverka spelet mer i PES.

Nu efter jag provat de senaste spelens DEMO så har jag omvänd åsikt.

FIFA har alltid känts som ett spel som vill mycket, men speltekniken har inte riktigt fungerat och mycket har blivit rörigt och tyvärr lite buggit samt upprepande. Nu har dock FIFA 10 lyckats få kontroll på alla tidigare missar och ja, kvalitén ligger långt fram.
Jag tycker inte att PES har utvecklats på samma sätt som FIFAserien detta året som gått.

FIFA 10 är ett underbart spel i år. Rörelserna på gubbarna, de snygga finterna, domarna, publiken, arenorna. Att gubbarna nu snyggt hoppar över en glidtackling är guld värt i mina ögon. Att anfallare pekar var och när de vill ha bollen ger mig känslan att jag är mer integrerad i spelet.
Jag tycker nästan att det är lite som en stormatch man ser på tv som man själv kan påverka, så snyggt är det.
Uppdaterade laguppställningar och såklart Allsvenskan är en stor bonus till skillnad från PES serien där vi alla intresserade vet hur det ligger till med rättigheterna.

Den 1/10 kommer jag köpa detta spelet och tyvärr dissa PES.
Hoppas PES serien kommer igen nästa år och får bort det linjära spelet (som jag vet att en del föredrar dock) och lägger dit lite mer detaljer som linjedomare osv. Det enda positiva med PES är att Zlatan går precis som han går på riktigt i introt.

#blogg

Inaktiv
FIFA 10 vs. PES 2010

Jag funderar också på det... men har haft fifa 2005-2007 och aldrig haft pes. Men jag ska nog köra på fifa nu också

1
Skriv svar