Film: Mirror's Edge gameplay
Jag tycker att valet av steril miljö var ganska dåligt i det här sammanhanget, kändes billigt på något sätt. Dessutom tyckte jag att rörelser och liknande såg alldeles för stela och tråkiga ut för att vara parkour. Det här var inte särskilt imponerande!
..va f-n lirar dessa människor för spel till vardags egentligen? ..Alfapet?
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"
Sjukt häftigt, väntat ivrigt på en gameplay-film ifrån Mirror's Edge och jag fick precis vad jag hade förväntat mig efter att ha läst all info som släppts med stort intresse. =D
Som svar på deftune så tror jag inte att det kommer att komma något tredjepersonsperspektiv då Dice verkar väldigt inriktiade på "fartkänslan", att det ska kännas som att det är Du som springer och hoppar på väggar och stuprör.
Har vi något ungefärligt release datum?
... Det enda jag inte gillar på förhand är den här designfilosofin med att rött = HÄR SKA DU GÅ.
Precis vad jag tänkte. Förhoppningsvis går det att stänga av den funktionen.
Annars såg det väldigt nice ut.
Poängen var väl att spelet ska ha jävligt hög takt och det röda är till för att man överhuvudtagt ska kunna ta sig fram på ett vettigt sätt. Tycker själv att det är smidigt gjort.
Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.
Wow, ser bra ut.
Dumma nu inte ner spelet
för att EA står bakom.
-------------------------------------------
alien i klassrummet : http://youtube.com/watch?v=bwxCfW1BT_o
Hur kan det vara linjärt när du får välja väg genom staden själv?
Det röda ska ju enligt artieln i level vara ngt som huvudpersonen redan sett som ne bra väg, men du kan ju fortf ta mer konventionella vägar om du så önskar...
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Trevligt att äntligen få se lite gameplay från detta stört läckra spel. Tycker det ser ganska bra ut så här långt. Det enda jag är lite skeptisk till är hur stela rörelserna kommer bli. Alltså hur mycket spelet kommer hjälpa karaktären att landa där man ska landa för att tex balansera på smala räcken eller greppa tag i kanter och dylikt. Det ultimata vore ju något i stil med trick-jump ala Quake 3 Då det hade behövt lite skills för att ta sig fram. Men det känns mindre troligt då det kommer släppas till konsoll också Ska jag vara helt ärlig så förväntar jag mig nån dryg auto-balans som inte ställer högre krav av spelaren än att styra åt vilket håll man vill åt, och hoppa i hyffsad timing. Typiskt konsoll och ännu ett steg bakåt i utvecklingen. Tråk.
såg den tidigare.. fräckt, men riktigt gameplay.. tvivlar.
100% gameplay
får väl lita på det då.
Trevligt att äntligen få se lite gameplay från detta stört läckra spel. Tycker det ser ganska bra ut så här långt. Det enda jag är lite skeptisk till är hur stela rörelserna kommer bli. Alltså hur mycket spelet kommer hjälpa karaktären att landa där man ska landa för att tex balansera på smala räcken eller greppa tag i kanter och dylikt. Det ultimata vore ju något i stil med trick-jump ala Quake 3 Då det hade behövt lite skills för att ta sig fram. Men det känns mindre troligt då det kommer släppas till konsoll också Ska jag vara helt ärlig så förväntar jag mig nån dryg auto-balans som inte ställer högre krav av spelaren än att styra åt vilket håll man vill åt, och hoppa i hyffsad timing. Typiskt konsoll och ännu ett steg bakåt i utvecklingen. Tråk.
alltså... jämföra trick-jump i quake 3 med det här? vad tänkte du med? varför skulle det bli mer "auto-balans" på konsol för? snarare tvärtom tror jag. Kan ju sätta en femhundring på att ps3-versionen definivit kommer att använda sig av sixaxis och då blir det nog inte mycket auto-balansering.
Typiskt konsoll och ännu ett steg bakåt i utvecklingen. Tråk.
"Easy to learn, hard to master" bör det vara!
Om något är ett steg bakåt i utvecklingen (ända bak till nittiotalet) så är det spel som kräver timtals med tränig bara för att lära sig den grundläggande spelmekaniken.
Poängen var väl att spelet ska ha jävligt hög takt och det röda är till för att man överhuvudtagt ska kunna ta sig fram på ett vettigt sätt. Tycker själv att det är smidigt gjort.
Det är väldigt estetiskt tilltalande med den röda färgen på enstaka platser, men jag är orolig för att det ska trivialisera själva speldelen. Chansen finns att det blir gimmickartat när en sådan spelmekanik som fritt hoppande faktiskt är bara blir en krydda på en linjär väg.
Någon här i tråden påstod att andra vägar än den utstakade kommer att finnas tillgängliga för de som vill iaf, vilket jag tycker låter bra. Då frågar jag mig bara ifall det kommer att finnas konsekvenser för att följa den utstakade eller gå sin egen väg, i form av olika utmaningar längre fram, eller chans att hitta någon extra storybit, eller något, annars känns det som att Dice gör det väldigt enkelt för sig.
Kort sagt oroar jag mig för att parkourdelen bara ska vara en gimmick mellan actionsekvenser, istället för något som utmanar en att finna de bästa vägarna på egen hand.
Trodde aldrig dice skulle kunna prestera något som detta. Jag vill ha faktor är rakethög. Kul att se att de kan vara innovativa! Klart köp för mig!
Håller med, Om det här faktiskt är actual in-game footage så kan det bli ungefär hur bra som helst! om kontrollerna är tighta, är det som kommer att avgöra om det blir ett okej eller ett fantastiskt spel. det får inte kännas för linjärt och stelt, Free-running ska vara just fritt.
P.L.U.R