varför är WarCraft mycket populär online

Inaktiv

jee,.. jo jag tänkte på när spelet var nytt.. priset som det är nu typ 180kr är ett bra pris för spelet.. borde dom haft från början! jag gav typ 500kr för mitt för ett år sedan. känns bittert att det kostar mindre än hälften nu =|

tycker månadskostnaden borde räcka med typ 50kr!! skulle vara sååå mycket roligare o spela då. och att pengarna inte ska dras när man inte heller spelar. man kanske betalar månadskostnaden men sen så får man inte riktigt tid för o spela osv.. man vet ju som inte hur mycket tid varje månad man kommer ha?! de är lite surt faktiskt.. man måste typ va arbetslös för o verkligen kunna spela detta.

Jee
Medlem

Flytta till Kina. Har hört att man betalar per timme där.
Men jag förstår vad du menar. Dem flesta mmorpg's kräver tyvärr att man har mycket fritid.


signatur

Eller inte?

Medlem

Tycker att det är upp till var och en att ansvara för att man inte blir lurad. Var också skeptisk till att betala månadsvis för någonting i början, men så här i efterhand kan jag ju säga att jag tycker det varit värt pengarna. 120kr i månaden är ju lunch två dagar eller två öl på krogen, så i förhållande till annan underhållning så är det relativt billigt. Sedan har det också kommit mycket nytt innehåll, uppdateringar o.s.v. Tilläggas kan även att jag varken behövt dra ned på lunch eller öl under tiden jag spelat WoW - trots att jag bara var en fattig student

Det är ingen som tvingar människor att spela spelet, och det verkar ju mer vara folk som INTE spelar spelet som klagar över kostnaden, vilket är väldigt konstigt. Borde det inte vara folket som betalar som borde klaga om det nu hade varit ett stort problem? Det känns underligt att människor väldigt ofta gnäller och klagar över någonting som inte berör dem.

Att lura någon är att föra denne bakom ljuset, men mig veterligen är det rätt tydligt att spelet kostar 120kr i månaden redan innan man införskaffar spelet. Hur kan man då bli lurad? Är ett spel dåligt så köper man det inte, är det inte värt pengarna så låter man bli. Är det värt pengarna så köper man spelet och gnäller inte, vilket jag också tror är därför så få faktiska spelare gnäller över månadskostnaden. Man kan omöjligt luras av någonting man är fullt medveten om.

Medlem

Helt rätt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar