Det här med att köpa guld?

Medlem

Hur du lyckas utläsa att vi köper saker på AH, när pengar inte har någon betydelse för vår utveckling förstår jag inte hunken. Hade vi köpt saker på AH hade väl pengar haft med vår utveckling att göra? Jag låter det glida på att du antagligen bara är trött och läser slarvigt. För de som är nyfikna då så kör vi AQ20, ZG och MC. Vi är inte på farming nivå i MC, men i princip på de andra.

Du behöver långt ifrån vara nationalekonom för att förstå ett så simpelt system som WoWs. I grundkurserna på högskolorna görs det mer avancerade experiment än WoWs ekonomi.

Medlem

Asså pot köpandet kan man skippa ganska lätt genom att man bara låter nån stackare rida runt och samla sakerna. Dock kan det bli lite lagom jobbigt om man behöver 40 st flask of titans då dessa kräver en lotus och 30 gromsblood styck. Det tar några timmar att få ihop och blir då lättare att bara köpa skiten istället. Sen om ekonomin blir kass och folk har mer pengar... Sälj då för i helvete för ett högre pris. Din vara kommer alltid att vara värd lika mycket då det är du själv som sätter priset.


signatur
Medlem

Vilken skit TixFrix? Folk köper ju pengar för att slippa sälja saker, priserna blir högre och de tvingas att köpa mer pengar för samma mängd varor.

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Jag har ett öppet förakt mot alla som bryter mot regler i spel. Vad är det guilder köper för att avancera som kostar så mycket att det är så mycket snabbare att köpa guldet? Det är en fråga, inte någon spydig grej. Mitt guild har inte avancerat så fasligt långt, men det har inte så mycket med vår pengastatus att göra.
Och om vi nu säger att de gör det, så kvittar det fortfarande då jag inte vill stöta på folk i t ex BG som har avancerat längre än de skulle ha kunnat p g a att de har brutit mot reglerna och på så sätt fått bättre utrustning.
Skulle det vara så att de köpta pengarna uteslutande användes för att handla saker ifrån NPCer (De där fruktansvärt dyra ljusen t ex) och sedan att de enbart körde PvE, så skulle jag inte ha så mycket problem med det, mer än rent principiellt (man följer reglerna i ett spel). Dock har jag svårt att tro att detta är fallet.

Jag kan ta mig själv som exempel. När mitt guild håller på med instancer vi fortfarande inte har på farmstatus samt gör försök på bossar vi inte fått ner ännu följer wipe, efter wipe, efter wipe. Själv får jag räkna med en repair bill på minst 20g. Sen har vi diverse potar som går åt och verkligen kan rädda ett försök, dvs health pots, mana pots och resistance pots. En stack med 5 res potar kostar 10g på min server och en stack med health kostar 5g. Superpotar, typ flask of titans, går lös för 100g.
Det blir en del guld, och vi är inte ens i närheten av att vara så hardcore som vissa andra guild är och vi har heller inte nått naxx ännu.

Men du har en poäng och den är noterad, respekterad och förstådd. Jag hoppas bara att min poäng nått fram också.

Medlem

Jag ser alla åsikter men en sak glömmer man här och det är fusk är fusk oavsett om man tycker det är roligare att köpa guld.

Säger inte att ni inte får göra det , jag kan inte hindra er.
Dock så antar jag ni inte har nåra problem att nån fuskar i andra mp spel då.?

Finns ju dom som fuskar i fps spel online , ska vi bara tycka det är ok om dom gör det för att dom tycker spelet är roligare?

ne skulle inte tro det.

Jag uppmanar alla att har ni kommit till det stadiet i wow att för att ha kul måste ni köpa guld då är det dax för er att byta spel.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag ser iof en ganska stor skillnad i att fuska i FPS och i WoW när man kör Raider. Raiderna påverkar betydligt mindre oss andra än en fuskare i ett FPS. Dock påverkar det oss.

Guldköparna som så desperat måste köpa så dyra saker, trissar upp priserna för sig själva. Kanske hade det inte varit dumt att ta alla personer och grinda en liten stund och så kan man skapa allt inom guildet istället. Speciellt svårt kan det inte vara för ett guild som har passerat alla 5-mannainstanser. Annars borde ett par runs i dem generera ganska mycket guld.
Jag kan till viss del förstå att man så gärna vill komma längre men till vilket pris som helst?

Inaktiv

Notumforce: Rätt fjantiga paralleller du drar, wallhack i CS kan knappast liknas vid att köpa guld till en epic häst.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

lägg av med "det är fusk, för det står i reglerna att det är fusk!"
fusk måste bedömas utifrån hur andra drabbas, det fattar du nog också, men tryter argumenten så..

får man köpa guld av en kompis för en kamratlig peng då?
det har ju grindats fram utan bot. är det okej då? även om det är mot reglerna?

hela grejen med wow är väl att nästan allt bra är BoP, och därmed har dom automatiskt gjort att guldförsäljning inte kan paja ekonomin (dock kan den ju påverka den..)
mitt guild är i naxx och vår enda riktiga inkomst till guildbanken kommer från försäljning av onyxia-sinew och eye/leaf från domo-kistan
dom flesta av oss har spelat wow läääääääääääänge... det är inte kul längre att grinda. för fan. och alla spelar för att ha kul.

och det är lustigt hur harakiri på nåt flummigt sätt binder ihop sina irl-argument... "om det går ut över RL så har det gått för långt". ehhhhhhhhh hur fan ska man få en thunderfury "lagligt" utan att det går ut över irl? omöjligt. ska man in å grinda lite "då och då" i några år? jag säger inte att det är fel å kämpa för nåt, absolut inte, men om det är sviiintråkigt att göra nåt i ett spel (och du måste göra det en jävla massa....) och du faktiskt BETALAR för spelet.. då kanske du bör ställa dig frågan hur du själv är funtad riktigt.
blizzard gråter för dej, hela vägen till banken ;P


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Hunken:

Notumforce: Rätt fjantiga paralleller du drar, wallhack i CS kan knappast liknas vid att köpa guld till en epic häst.

Drog aldrig upp cs utan spel online i allmänhet.

Men jag tycker det är en alldeles utmärkt parallell,

Dom flesta av er här visste vad ni gav er in på när ni började spela wow, Komma nu senare o gny är ju bara patetiskt.

Finns inget som ger er rätt att köpa guld bara för att ni betalar en månads avgift.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av prikk:

lägg av med "det är fusk, för det står i reglerna att det är fusk!"
fusk måste bedömas utifrån hur andra drabbas, det fattar du nog också, men tryter argumenten så..

får man köpa guld av en kompis för en kamratlig peng då?
det har ju grindats fram utan bot. är det okej då? även om det är mot reglerna?

hela grejen med wow är väl att nästan allt bra är BoP, och därmed har dom automatiskt gjort att guldförsäljning inte kan paja ekonomin (dock kan den ju påverka den..)
mitt guild är i naxx och vår enda riktiga inkomst till guildbanken kommer från försäljning av onyxia-sinew och eye/leaf från domo-kistan
dom flesta av oss har spelat wow läääääääääääänge... det är inte kul längre att grinda. för fan. och alla spelar för att ha kul.

och det är lustigt hur harakiri på nåt flummigt sätt binder ihop sina irl-argument... "om det går ut över RL så har det gått för långt". ehhhhhhhhh hur fan ska man få en thunderfury "lagligt" utan att det går ut över irl? omöjligt. ska man in å grinda lite "då och då" i några år? jag säger inte att det är fel å kämpa för nåt, absolut inte, men om det är sviiintråkigt att göra nåt i ett spel (och du måste göra det en jävla massa....) och du faktiskt BETALAR för spelet.. då kanske du bör ställa dig frågan hur du själv är funtad riktigt.
blizzard gråter för dej, hela vägen till banken ;P

Grinding är en del av mmo spel oavsett om man gillar det eller ej.

Gillar du inte spelet så får du ju sluta inte hitta på genvägar.

Att få en mount i spelet ska vara en utmaning, och har du en main så kräver det inte alls stor grinding för att fixa det.

Samt epic mount må vara snabbare en standard så är det inte ett krav för att ha kul i spelet.

Känns som du hittar på ursäkter för att du försöker förlänga ett spelande som du för länge sen tröttnat på.

Själv spelar jag inte extremt , har inte bäst gear , grinding är på väldigt låg nivå men jag har kul ändå, hmm skumt det går att ha kul utan att köpa guld.

Just nu har jag haft sommar paus ska börja i septemeber igen..

Ni kanske ska samarbeta lite mer i gillet vettja.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har spelat konstant sen release och jag skulle hällre dö än att grinda 800g för epic mount. Jag tycker det är tråkigt att grinda 10 felcloth som tar 2 timmar med extrem otur. Jag som är healer har visserligen inte några gigantiska utgifter i pots och sånt men en stack major mana kostar iaf 15g på min server och man kan enkelt suga 4-5 stacks under wiperaids. Vissa tycker det är kul att grinda andra gör det inte. Att köpa guld för att sen köpa epix på AH är ganska korkat då de oftast suger stenhårt dock.


signatur
Inaktiv
Citat:

Att få en mount i spelet ska vara en utmaning, och har du en main så kräver det inte alls stor grinding för att fixa det.

jag har tre lvl60s, jag orkar ändå inte grinda massa guld för det är så jäääävla tråkigt. lämnar sånt till folk som tycker det är roligt att grinda det. ;P
däremot har jag kämpat ihop rejält med andra saker genom att sova mig genom instanser mitt i nätterna t ex för att fixa ett NR-gear det senaste

Citat:

Samt epic mount må vara snabbare en standard så är det inte ett krav för att ha kul i spelet.

jo, det är ett krav för att ha kul i spelet.. om du någonsin vart i en pvp-grupp i eller utanför en BG förstår du varför sen när jag väl grindar nåt alls (vilket även jag gör.. wow. plockar blommor med druiden, assoft, men ger bort alla blommorna till en alch som gör pots till mig) så är det som att rida på en snigel att inte ha epic mount. svintrist, får spelet att bli tråkigt. bort.

Citat:

Känns som du hittar på ursäkter för att du försöker förlänga ett spelande som du för länge sen tröttnat på.

vi kan säga så här.. jag hittar på sätt att förlänga ett spel jag haft jävligt kul i, men som för mig tappat sin forna glans på många sätt för jag tröttnat på det.

Citat:

Själv spelar jag inte extremt , har inte bäst gear , grinding är på väldigt låg nivå men jag har kul ändå, hmm skumt det går att ha kul utan att köpa guld.

uhm.. det jag köpt guld till är epic mounts, jag går inte runt å köper guld åt höger å vänster när jag behöver nåt, så dyra är faktiskt inte grejer, vilken nivå du än spelar på ;P

Citat:

Just nu har jag haft sommar paus ska börja i septemeber igen..

me2, och jag kommer spela ~4 ggr i månaden med tanke på hur upptagen jag kommer vara, men det är irrelevant i diskussionen om guldköp i wow

Citat:

Ni kanske ska samarbeta lite mer i gillet vettja.

hrm.. vi har dkp å grejer för folk som samlar in reagents å grejer varje vecka till pots som sedan används i våra raids.. det ändrar inte på det faktum att det går åt en jääävla massa guld ;P


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Testpilot
Skrivet av prikk:

får man köpa guld av en kompis för en kamratlig peng då?
det har ju grindats fram utan bot. är det okej då? även om det är mot reglerna?

Rent moraliskt får man fråga sig: ska en _*kompis*_ verkligen ta betalt för sånt?
Jag har dock överinseende för denna typ av byte eftersom detta kan inte ske i samma skala som om då man köper kinesguld och därmed skadar inte på samma vis.

Skrivet av prikk:

och det är lustigt hur harakiri på nåt flummigt sätt binder ihop sina irl-argument...
"om det går ut över RL så har det gått för långt". ehhhhhhhhh hur fan ska man få en thunderfury "lagligt" utan att det går ut över irl? omöjligt. ska man in å grinda lite "då och då" i några år?
jag säger inte att det är fel å kämpa för nåt, absolut inte, men om det är sviiintråkigt att göra nåt i ett spel (och du måste göra det en jävla massa....) och du faktiskt BETALAR för spelet.. då kanske du bör ställa dig frågan hur du själv är funtad riktigt.
blizzard gråter för dej, hela vägen till banken ;P

Precis , det e precis vad jag menar som du säger här ovan , vad din poäng är har jag dock inte uppfattat men vi verkar ha samma grundläggande åsikt i detta.
Det som skiljer är i att du vill hoppa över den "tråkiga grinda grinda biten" och ändå få de saker som andra kämpat mer för än vad du gjort.

Har du inte tiden att lägga ner i spelet för att få pryl XXX så har du inte.
Att köpa guld för att "fuska" dig till att få pryl XXX utan samma arbetsinsats som en "nolifer" gör är INTE okej.
Återigen kommer jag tillbaka till : TID = STATUS.

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Gillar du inte spelet så får du ju sluta inte hitta på genvägar.

Varför för att du säger det? Tror du verkligen att guldköparna slutar köpa guld för att du tycker att det är en genväg, man köper ju guld för att det ÄR en genväg. Det är det som är poängen, man slipper de TRISTA momenten i spelet och kan koncentrera sig på det roliga.

De som köper guld skrattar hela vägen till AH och tänker på de som grindar i veckor för att få sin epic häst. Jag har iaf inte köpt guld ännu, har fortfarande plenty med ändå.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Testpilot

Hunken: Det rättfärdigar inget , det är fortfarande fusk.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Hunken: Det rättfärdigar inget , det är fortfarande fusk.

Men det är inbyggt i systemet. Det går ju faktiskt att bygga bort alla möjligheter till kinesfarmning och bygga ekonimin på ett annat sätt. Men nu har blizz valt ett system som möjligör botar och guldhandel.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

ALGA har byggt Monopol på ett sätt som gör att jag kan ta alla hotellen och vägra ge ifrån mig dem när någon vill köpa ett hotell och då är det ju ALGA som gjort en miss. Vidare har ju även alla FPSer gjorts på ett sätt som gör att Wallhacks, aimbots mm fungerar utmärkt. Då är det ju helt ok att använda dem, för de "kunde" ju ha gjort det på något annat sätt. o s v.
Fruktansvärt fånigt reonemang imo, för att inte tala om att du faktiskt har gått med på att följa reglerna. Klicka decline nästa gång och se om du kan spela spelet utan att kontraktera dig till att följa reglerna.

Inaktiv

"..du har gått med på att följa reglerna"

följer jag inte många andra RIKTIGA lagar och färrättningar så varför skulle jag börja följa en regel om ett spel. Ne för mig är det bara ett spel att ha roligt i. Om folk köper guld fine with me, andvänder folk bots, thats fine by me. Kan ju spela som jag gör endå. Går alltid att klara av bots.

Jag följer inga regler, jag använder dom som riktlinjer vilka jag tänjer på då det är enligt mig själv ok eller nödvändigt.

Undra om spelet hade varit bättre om Blizz skapat en ekonomi med ett fast antal guld. Inte oändligt som det är nu. Mer verkligt då. Inte direkt så att tex svenska staten står och trycker ut sedlar på brinnande livet till svenska folket. Funkar inte, helt vansinnigt egentligen.

Medlem

Att flytta guld mellen 2 karaktärer kräver ingen tredje-parts programvara som wallhack och aimbot är. Där missar du en otroligt viktig del Karma. Wow funkar så att en kan fixa allt och sen ge till en annan. Liknande skulle vara att nån spelar FPS i 2 år och tränar som fan och sen skulle kunna ge sin skill till en annan spelare, alternativt i CS kunna flytta pengar (går att köpa bössa och kasta på spelare men menar inte så). Du "hyr" en kines som grindar åt dig när du köper guld. Du köper en tjänst och sen skickar han guldet till dig ingame och använder inga olagliga program för att flytta guldet. Sen hur han får tag på guldet skulle lika gärna kunnas göras manuelt genom AH eller liknande. Men det verkar som om det är just botandet som ni har svårt med. Hyr nån arbetslös kamrat som får grinda åt er då så har ni gjort precis samma sak som de som köper guld.


signatur
Medlem
Skrivet av cabante:

Undra om spelet hade varit bättre om Blizz skapat en ekonomi med ett fast antal guld. Inte oändligt som det är nu. Mer verkligt då. Inte direkt så att tex svenska staten står och trycker ut sedlar på brinnande livet till svenska folket. Funkar inte, helt vansinnigt egentligen.

Problemet här är bara att du inte kan gå ut och döda en varg i skogen och sen sälja kött/ben/skin på närmsta mack med affär/ICA butik.


signatur
Testpilot

Hunken: Du försöker bara förklara bort dig själv , det är fortfarande FUSK , hade de velat ha det inbyggt i systemet hade du haft en färdigbyggd farmbot-macro att klicka på precis som en spell

Medlem

Tixfrix: Det var ett svar på Hunkens "Det går att göra" post.

Och att folk blandar in verkligheten i ett spel gör mig orolig. Det är inte särskilt verkligt att flå ett djur på 5 sekunder heller. Följ med på en jakt och flå ett rådjur någon gång...

Inaktiv

Karmalicious du är ju helt rabiat, går ju inte att diskutera med dig.
/ignore Karmalicious

Problemet här är bara att du inte kan gå ut och döda en varg i skogen och sen sälja kött/ben/skin på närmsta mack med affär/ICA butik.

Du kan faktikst sälja skinnet och köttet frånl djur du skjutit lagligt i sverige. Men det innebär inte att den som köper trycker upp nya pengar, är du med då?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Hunken: Du försöker bara förklara bort dig själv , det är fortfarande FUSK , hade de velat ha det inbyggt i systemet hade du haft en färdigbyggd farmbot-macro att klicka på precis som en spell

Du var inte med innan spelet gick guld hör jag. Då hade man det.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

men fusk hit å fusk dit
jag bryter mot lagar i verkligen jag anser vara helt åt helvete också, vilka lagar ska jag inte nämna för då riktas diskussionen helt åt ett annat håll (det gör den alltid, don't go there)

kan ni inte se längre än näsan och fatta VARFÖR blizzard faktiskt bryr sig å "kämpar mot" detta? (vilket dom tydligen gör ganska dåligt men ändå)
det är ju inte för kundernas skull, för att ekonomin är uppochner.. det är den inte. jag spelar på en server som öppnade dagen wow släpptes och ekonomin ser självklart ANNORLUNDA ut idag än den gjorde förr, men den är inget FEL på den ;P
blizzard jobbar mot guldfarmare för att pengarna som tjänas på guldförsäljning går till andra än blizzard! och visst, det är ju omoraliskt möjligen, det är ju blizzards produkt.

..men inte fan påverkar det mej, som blizzards betalande kund. blizzard får slåss hur mycket dom vill mot guldfarmare for all I care men det är när kunderna blir sådär slibbigt lojala och köper deras argument jag blir orolig

jag vet att du ser den investerade tiden som det viktiga harakiri.. men kan du inte sätta dig ner och tänka lite - hur får man bra saker och gear i wow? genom att springa runt på en ebayad epic mount med 5000 guld och köpa vad man vill på AH?
...eller att spela förbannat mycket i ett stort guild med bra progress - något som inte går att köpa med guld?

enda få undantagen är ju saker som eye of sulfuras och thunderfury, men ärligt talat.. dropraten på sakerna är så låga att det är DÄR tjusningen ligger. ligger knappast nån tjusning i att kämpa ihop 100 arcanite bar, däri ligger bara galenskap


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Testpilot
Skrivet av TixFrix:

Att flytta guld mellen 2 karaktärer kräver ingen tredje-parts programvara som wallhack och aimbot är. Där missar du en otroligt viktig del Karma. Wow funkar så att en kan fixa allt och sen ge till en annan. Liknande skulle vara att nån spelar FPS i 2 år och tränar som fan och sen skulle kunna ge sin skill till en annan spelare, alternativt i CS kunna flytta pengar (går att köpa bössa och kasta på spelare men menar inte så). Du "hyr" en kines som grindar åt dig när du köper guld. Du köper en tjänst och sen skickar han guldet till dig ingame och använder inga olagliga program för att flytta guldet. Sen hur han får tag på guldet skulle lika gärna kunnas göras manuelt genom AH eller liknande. Men det verkar som om det är just botandet som ni har svårt med. Hyr nån arbetslös kamrat som får grinda åt er då så har ni gjort precis samma sak som de som köper guld.

Flytta guld mellan gubbar är en viktig del i spelet , att ge riktiga pengar i betalt för nån annans jobb är moraliskt fel men det är inte så farligt.
1 person har spelat och kämpat in pengarna/gear osv (utan fusk då tar jag för givet)

Däremot FÖRETAG - kines-farmar-företag med 50 datorer , 1 kines på 5 datorer , 12 timmars pass , 24h om dygnet , dag efter dag efter dag som farmar dessa pengar , 1 person = 5 spelare är verkligen FEL FEL FEL!

Det är där min gräns går , 1 person per konto inte 1/5 person per konto , 1 person som reagerar och inte ett script som jobbar.

Skrivet av Hunken:

Du var inte med innan spelet gick guld hör jag. Då hade man det.

Och det rättfärdigar ? inget , betatest är betatest.

Skrivet av Prikk:

jag vet att du ser den investerade tiden som det viktiga harakiri.. men kan du inte sätta dig ner och tänka lite - hur får man bra saker och gear i wow? genom att springa runt på en ebayad epic mount med 5000 guld och köpa vad man vill på AH?
...eller att spela förbannat mycket i ett stort guild med bra progress - något som inte går att köpa med guld?

Guldfarmare förstör AH priserna som i slutändan också påverkar Raiding-guilds då de köper mycket pots och grejer till repairbots och annat där.
Många av de som köper guld är just Raid-folk eftersom de vill slippa grindandet ( som är tid ) och bara raida , eftersom många köper guld så ökar priserna och fler köper guld och i slutänden drabbar det de ÄRLIGA som inte köper guld och spelar spelet enligt reglerna och inte untyttjar underbetalda kinesiska arbetare , så ditt resonemang spricker , jag tror det är du som har svårt att se längre än näsan

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Guldfarmare förstör AH priserna som i slutändan också påverkar Raiding-guilds då de köper mycket pots och grejer till repairbots och annat där.
Många av de som köper guld är just Raid-folk eftersom de vill slippa grindandet ( som är tid ) och bara raida , eftersom många köper guld så ökar priserna och fler köper guld och i slutänden drabbar det de ÄRLIGA som inte köper guld och spelar spelet enligt reglerna och inte untyttjar underbetalda kinesiska arbetare , så ditt resonemang spricker , jag tror det är du som har svårt att se längre än näsan

Som jag ser det tjänar de flesta på att priserna trissas upp. Väljer men tex taloring på sin tygbärare så syr man rätt sjyssta egna kläder till endgame där det är bop. Har man herb på sin main och alk på sin alt kan man ordna egna potions eller sälja. Ojdå priserna på AH stiger, vad tråkigt för en gubbe som är självförsörjande.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

harakiri, jag skrev ju precis ovan att jag inte märkt av det på min server.. är den unik?
det är tillgång å efterfrågan som gäller, allt är inte så billigt som man vill att det ska vara, men om man inte vill köpa dyra pots äre ju bara å plocka lite blommor själv, går ju tokfort. gör jag ofta.

folk som betalar riktiga pengar för merparten av sakerna dom betalar för i wow måste vara en på tusen det FINNS inte så mycket saker i endgame att betala för nämligen, förutom repairs och pots för progress.. och jag tror att den som ständigt å jämt köper guld i wow för att pröjsa pots är den där en på tusen jag nämde just

det är bullshit att det pajar ekonomin BoP = säkrat ekonomin

edit: sen utnyttja underbetalade arbetare.. don't go there.. snälla. finns måååånga sidor att se det där på, bara för att du presenterar en enda otroligt onyanserad så gör det inte det till sanning


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Det var inte jag som efterlyste verklighet. Det var andra. Jag vill inte att WoW ska vara verkligt, men folk rättfärdigar köp av guld med att de i verkliga livet inte följer regler, att priserna inte trissas upp, och om de nu gjorde det skulle det bara vara bra för de flesta, att det är Blizzards fel när de nu möjliggjort det o s v.

De som tror att det finns en bestämd mängd pengar kanske ska kolla in hur ekonomi ser ut. Det finns inget bestämt värde på alla tjänster och varor som finns i ett land. Det är inte en konstant.

Medlem

Tycker denna diskussion börjar balla ur lite....

Botar som farmar pengar finns i _alla_ mmorpg. Detta är inget unikt för wow att man kan köpa pengar och att folk gör det och att pengarna tagits fram genom att nån bottat. Man kan egentligen inte göra mer än att acceptera det och försöka kontra det på det bästa sätt man kan. Dock skall vissa vara glada om pengarnas värde går ner då epic mounten och repairsen blir billigare och pots och skit kan man faktiskt fixa själv.


signatur
Skriv svar