EA har fortsatta problem med Playstation 3

Inaktiv

hahahah att ni orkar. mycket spekulationer. hmm.. hur lång tid tog det innan PS2'an var maxxad? God of War någon? det kommer ta tiid. tiiiiid. sen vad man kan tycka om EA generellt e ju också en sak.

Inaktiv

Är det ingen som har sett uncharted?

Problemet är att man från början måste ha rätt arkitektur på ens motor, det är svårt att skriva om sen när man vill porta.

Hemligheten är att utveckla till ps3 och sen porta till Xbox( som inte är lika nogräknad)

Skrivet av DrOnd:

Problemet är att man från början måste ha rätt arkitektur på ens motor, det är svårt att skriva om sen när man vill porta.

Hemligheten är att utveckla till ps3 och sen porta till Xbox( som inte är lika nogräknad)

Mjo, men "rätt" arkitektur till PS3 kan även vara helt fel för 360 och PC. Hemligheten är att välja en arkitektur som fungerar på alla plattformar, och sedan anpassa spelet efter de olika plattformarnas svagaste punkter.

Inaktiv
Skrivet av repet:
Skrivet av Mahlberg:

I teorin så har ps3an mycket mer processorkraft fast i praktiken så är skillnaden nästintill försummbar i de flesta spel.

Är det inte snarare så att den i teorin har lite mer processorkraft men i praktiken påfallande ofta presterar sämre?

Detta baserar jag på uttalanden som de i nyheten, annat jag hört från bl.a tjockis-Gabe och Carmack och vad jag sett själv i spel (Assassins Creed).

Jag har också fått för mig att ps3an är lite jobbig pga att det är svårt att parallellisera samt att den har lite mindre minne över.

Läxa gärna upp mig.

Problemet är inte det du säger utan det handlar om dålig portning. 360 o ps3 pratar inte alls samma språk varken programmeringsmässigt eller hur de renderar 3d grafiken.

Exempel på underbar portning till ps3 är Oblivion GOTY edition, jämför det mot 360 kommer du märka att ps3 har bättre grafik o snabbare laddningstider då ps3 ÄR den kraftfullare maskinen (men alla xbox-nördar kommer nu säga emot mig *LER*).

Sen kan jag tänka mig att bluray ställer till en del, tyvärr är den flaskhalsen för ps3, förhoppningsvis ändras det på senare modeller.

Skrivet av Tobbo:

Exempel på underbar portning till ps3 är Oblivion GOTY edition

Grafiken i Oblivion till 360 är en smärre skamfläck, vissa saker ser ut att vara från förra generationen. Inte så konstigt att det ser bättre ut efter ett års extra polering, trots att PS3 är en plattform med betydligt klenare GPU.

Medlem
Skrivet av Tobbo:

Problemet är inte det du säger utan det handlar om dålig portning. 360 o ps3 pratar inte alls samma språk varken programmeringsmässigt eller hur de renderar 3d grafiken.

Exempel på underbar portning till ps3 är Oblivion GOTY edition, jämför det mot 360 kommer du märka att ps3 har bättre grafik o snabbare laddningstider då ps3 ÄR den kraftfullare maskinen (men alla xbox-nördar kommer nu säga emot mig *LER*).

Sen kan jag tänka mig att bluray ställer till en del, tyvärr är den flaskhalsen för ps3, förhoppningsvis ändras det på senare modeller.

Vi verklighetsnördar sällar oss till dom som ställer sig frågande till ditt uttalande.

"Shack: Can you offer any insight into how much of that was made possible by the PS3 hardware versus simply the additional development time?
Pete Hines: It was entirely due to extra development time."

Ovanstående angående förbättringarna i PS3 versionen, taget från en intervju med Pete Hines från Bethesda Softworks.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Mjo, men "rätt" arkitektur till PS3 kan även vara helt fel för 360 och PC. Hemligheten är att välja en arkitektur som fungerar på alla plattformar, och sedan anpassa spelet efter de olika plattformarnas svagaste punkter.

Rent generellt sett så passar ps3arkitekturen bra till multicore plattformar.

Skrivet av DrOnd:
Skrivet av slartibartfast:

Mjo, men "rätt" arkitektur till PS3 kan även vara helt fel för 360 och PC. Hemligheten är att välja en arkitektur som fungerar på alla plattformar, och sedan anpassa spelet efter de olika plattformarnas svagaste punkter.

Rent generellt sett så passar ps3arkitekturen bra till multicore plattformar.

Jag syftade mest på design av grafikpipen. (vill man köra deferred redering, hur komplexa shaders använder man, lägger man över vertexberäkninar på cell, etc)

Medlem

pro street det spelet suger på ps3!! laggar online. flygande bilar. det är det sämsta need for speed spel jag har spelat! körde till 54% sen orka jag inte med allt jävla lagg.


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

12
Skriv svar