Crysis - demo och forumdel hos FZ

Medlem
Skrivet av snurrah:

Jag tyckte demot var sjukt roligt, körde allt på high och det flöt på som en j*vla.... Något..

Det flöt på jätte bra som sagt, det enda negativa tyckte jag var att fienderna var typ odödliga i vissa fall =/ Sedan att ljudet försvann lite här och där, men det lär bli fixat.

Annars ett jätte bra jobb av Crytek!

jag kör 5.1 system o där hör jag allt, men när jag körde endast i lurar som inte är 5.1 så saknades några ljud ibland.. tex när man såg 3d person när man körde bil.

Skrivet av Tepiom:

Hmm, dom har en lång väg innan spelet blir spelbart. Testade nyss...

Det var kul att spela, men.. var förbannat tråkigt att se alla 6 filmer innan man kom till menyn, reklam.. Alla!

Men spelet i säg var.. sämre än väntat. Grafiken var snygg men fysiken var ju inte så bra, begränsat ändå. Sköt massa skott på en trä planka, märkte ingenting.. Det var svårt också! Jobbiga fiender.

Att det är svårt har väll inte me att det inte är färdigt? .. och spel ska väll va svåra?.. är som sagt inget rambo spel, många gillar det men jag är inte en av dom.. dom långlivade SP spelen är dom som man kan klara av på olika sätt.

och hmmm va menar du med sköt på en planka? låg den på marken eller satt på ett hus?.. va had du tänkt dig att det sku hända?

filmerna i början kan man ta bort.. jiiises va man ska va otålig om man int ork vänta 1min, hämta ett glas oboy medans eller nått.. o filmerna i spelet är det bara o trycka space på så hoppar det över

Inaktiv
Skrivet av Richiraptor:

crysis har kul fysik, om ni skjuter mot vattnet så ser ni att kulorna trillar kortare än va ni siktat. dom är även svagare på längre avstånd. beroende vapen du har, likaså med träd. grövre träd behöver starkare bysse.

Dock så lyckades en patrullbåt skjuta mig fast jag var nere på botten. Inga kulor kan penetrera vatten mer än ungefär 2.5m vid optimala förhållanden, vid vissa vinklar är det mycket mindre än så.

Medlem

Jag körde på antingen med allt på high förutom shadow och shader i medium på 800*600 och allt på medium förutom shader och shadow som hamna på low då utan lagg, märkte smått lagg vid exploderande jeepar men inget o böla över. Fett najs spel detta!

Har:
Intel E6600
1650Pro
2 GB ram

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Richiraptor:

crysis har kul fysik, om ni skjuter mot vattnet så ser ni att kulorna trillar kortare än va ni siktat. dom är även svagare på längre avstånd. beroende vapen du har, likaså med träd. grövre träd behöver starkare bysse.

Dock så lyckades en patrullbåt skjuta mig fast jag var nere på botten. Inga kulor kan penetrera vatten mer än ungefär 2.5m vid optimala förhållanden, vid vissa vinklar är det mycket mindre än så.

oxå sett mythbuster? :)..
ju mindre kaliber ju längre ner kommer du, större o det mosas mot ytan oavsett vinkel..
dom kan väll inte tänka på allt eller? är väll inte realism 100% på allt..

en sak som e lite lustigt som dom kanske missat, iofs vet jag inte hur många som kör ner bilar i vattnet o skjuter sönder dom.. gjorde jag iaf o jag sköt på bensin dunken.. det rykte lite o så booff sa det hehe.. visste inte att det kan brinna i vattnet

Inaktiv

Är så jävla avundsjuk på alla.. ni sitter och lirar med ALLT PÅ HIGH och det flyter på själv kör ja allt på low me 1024 i uplösning och fps:n ligger på 35..

Medlem

spelet är bäst ni som inte kan klara med det köp ny burk and STFU
kthx bye som alla n--s hade sagt

Inaktiv

Min Prestanda är:
AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2GHz
4Gig DDR2 SDRAM 800Mhz
2x SLI kopplade GeForce 8800GTS 640MB

och maxar med ca 15 fps, vafan ska man ha för monster för att maxa spelet med mer fps?! :O:O


signatur

AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2GHz || 4Gig DDR2 800Mhz || 2,1TB SATA2 HD ||2x SLI 8800GTS 640MB || 30 tum 16:10 TFT 2560x1600 6ms || HDA X PLOSION 7.1 DTS

Medlem

finns ju lite mer som bestämmer hur bra fps du får.

1.hårddisken
2.operativsystem.
3. dx9 eller dx 10
bla..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vad i helvete ?!

Jag har:

AMD X2 4200+
8800GTS 320MB
2 GB RAM

Det laggar fan på 1024*768 och allt på medium..t.o.m på low......WTF

Har inte Win Vista heller för den delen.

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

finns ju lite mer som bestämmer hur bra fps du får.

1.hårddisken
2.operativsystem.
3. dx9 eller dx 10
bla..

Jag har den prestandan och tillgång till 2TB SATA2 7200rpm och kör winVista 64bit DX10!


signatur

AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2GHz || 4Gig DDR2 800Mhz || 2,1TB SATA2 HD ||2x SLI 8800GTS 640MB || 30 tum 16:10 TFT 2560x1600 6ms || HDA X PLOSION 7.1 DTS

Medlem

Va fasen... det blir ALLTID samma sak när jag står i kön. Efter ca 10 minuter får jag upp att sidan ej kan laddas, och så hoppar jag ut ur kön.

Alternativ två är jag till slut får börja ladda hem. Efter 70% eller nåt liknande fastnar allt.... och jag får börja om.

Jag är INTE kompis med filarkivet.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Nej, jag tror inte att 2 8800GTS kan maxa Crysis.

Ehm, 2TB SATA2 7200rpm:or behöver ju inte vara direkt snabba ändå... men borde ju inte vara en flaskhals. En av mina SATAII 7200rpm går skit segt t.ex.

Dock så tror jag att din flaskhals är din processor.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Det var svårt också! Jobbiga fiender.

Ger spelet 4,5/5 JUST NU, men när fulla spelet kommer kanske det når en femma.

SVårt?!!! ahha, det e ju helt jävla underbart att springa och använda knytnävarna. Jag testade det och behövde inte avända ett enda vapen...
Du har ju allt man kan önska, styrkan, snabbheten, tåligheten och osynligheten... Så jävla kul att överraska snubben som sitter på dass:
Man tar tag i hans kompis hals och sen kör man full kraft rakt på utedasset på honom som sitter där... Jävlar vilken kick man får... Fan vad jag älskar det! Hela jävla dasset brakar samman och allt bråte hamnar ovanpå killarna.. Precis som förväntat!

Inaktiv
Skrivet av Erik7000:

Min Prestanda är:
AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2GHz
4Gig DDR2 SDRAM 800Mhz
2x SLI kopplade GeForce 8800GTS 640MB

och maxar med ca 15 fps, vafan ska man ha för monster för att maxa spelet med mer fps?! :O:O

Va fan, hur fan fick du den datorn. Jävla server dator.. 4 GIG, SHIT!!

Fast.. Jag har vassare processor än dig

Du kanske har massa program som stör i bakgrunden, annars kanske spelet in fungerar så bra just nu. Koden i spelet kan ju vara dåligt skriven, det är därför..

Jag är nästan 100% säker på att du kommer njuta av spelet på full grafik när det är klart. Som sagt, det är under utveckligen - kan vara anledningen på varför det laggar helvete på andra fast monster datorn.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Har: AMD 3700 x64 CPU, 2GB RAM och Geforce 8800GTS Grafikkort. Skärmupplösning 1280x1024 (Samsung plattskärm)

Dessutom: 2 Diskar som jag kan alternera med

1: Vista Ultimate
2: XP SP2

Har alla servicepackar och senaste Forceware Drivisar för grafikkortet (guru3d.com) i både XP och Vista.

Input:
I XP kör jag "High" och flyter det skönt. Ser ut som de bästa spelen idag.

I Vista suger ljudet och det tokhackar. Men ojoj vilken skillnad i grafiken mot XP!!

Det rullar ibland och då är det tamejf.. överlägset allt jag sett hittills! Så ska det se ut!

I Vista så är ansikten, landskap och detaljer så grymt mycket snyggare än i XP!

Synd dock att det hackar så i Vista och är i princip ospelbart på min burk.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Tpiom:

Det var svårt också! Jobbiga fiender.

Ger spelet 4,5/5 JUST NU, men när fulla spelet kommer kanske det når en femma.

SVårt?!!! ahha, det e ju helt jävla underbart att springa och använda knytnävarna. Jag testade det och behövde inte avända ett enda vapen...
Du har ju allt man kan önska, styrkan, snabbheten, tåligheten och osynligheten... Så jävla kul att överraska snubben som sitter på dass:
Man tar tag i hans kompis hals och sen kör man full kraft rakt på utedasset på honom som sitter där... Jävlar vilken kick man får... Fan vad jag älskar det! Hela jävla dasset brakar samman och allt bråte hamnar ovanpå killarna.. Precis som förväntat!

och du kör på svårighetsgrad? Provade Delta, verkade bli bra challenge ^^

Medlem

som ovan, tror vista har allt för mycket barnsjukdomar med drivisar o allt möjligt.. vissa får det o lira vissa inte..

allt detta måst stämma..

1.drivisar
2.bra cpu
3.tillräckligt me graffe
4.märkt att övercklockat kan störa till det
5.vista drar av lite fps på stortsett alla spel, dx10 relativt nytt än
6.dagens grafikkort är inte tillräckligt än för very high

Medlem

Svårt kan jag inte säga att det är, spela taktiskt.. Spelade just igenom det utan att få en kula avfyrad emot mig på Delta. Kommer spela det här spelet om och om igen, frågan är om aliens gör att det suger som Far Cry när monstren började dyka upp..

Medlem

ååh! gillar när man kör med en bil när man plockat dem på stranden så står det en bil i busken med en snubbe med maskingeväret i bilen och en snubbe brevid så gasar man rätt in i bilen så skiten välter så drar man av nåra kulor mot tanken så smäller det så jvla vacket:D

Medlem
Skrivet av Mr.Muer:

ååh! gillar när man kör med en bil när man plockat dem på stranden står det en bil i busken med en snubbe med maskingeväret i bilen och en snubbe brevid gasar man rätt in i bilen skiten välter drar man av nåra kulor mot tanken smäller det jvla vacket:D

Det där måste vara den längsta meningen jag sett i hela mitt liv. Creds.

Medlem
Skrivet av dunken79:

Ingen som har haft problem med att tbordet laggar som fan ?
Typ går man framåt , släpper knappen , sen kan det gå 5 sekunder och den fortsätter att gå framåt/sidan . osv ?

Jo, samma här.

Inaktiv

20-40fps med runt 30 i snitt. Funkar helt OK men lite besviken blev man ändå. "Very High" är bara att glömma....

Hoppas att dom hinner optimera mer tills fullversionen släpps...

Intel Core 2 Duo E2160@2,87ghz
4gb Corsair XMS2 800mhz
Nvidia 8800GTX@630mhz
Windows Vista Home Premium 64bit
Senaste drivarna..

Inaktiv

Det är såhär det ska se ut när man är färdig med risodlarna

http://img89.imageshack.us/my.php?image=destructionkx6.jpg

Och såhär gör man med goldfarmers!

http://img89.imageshack.us/my.php?image=goldfarmercd8.jpg

ptr
Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Tpiom:

Det var svårt också! Jobbiga fiender.

Ger spelet 4,5/5 JUST NU, men när fulla spelet kommer kanske det når en femma.

SVårt?!!! ahha, det e ju helt jävla underbart att springa och använda knytnävarna. Jag testade det och behövde inte avända ett enda vapen...
Du har ju allt man kan önska, styrkan, snabbheten, tåligheten och osynligheten... Så jävla kul att överraska snubben som sitter på dass:
Man tar tag i hans kompis hals och sen kör man full kraft rakt på utedasset på honom som sitter där... Jävlar vilken kick man får... Fan vad jag älskar det! Hela jävla dasset brakar samman och allt bråte hamnar ovanpå killarna.. Precis som förväntat!

mäh för mig stod de båda chip chopparna på dasset tillsammans... undra vad de gjorde där hur som helst så stack den enas nylle ut genom väggen........ 8)

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Tpiom:

Det var svårt också! Jobbiga fiender.

Ger spelet 4,5/5 JUST NU, men när fulla spelet kommer kanske det når en femma.

SVårt?!!! ahha, det e ju helt jävla underbart att springa och använda knytnävarna. Jag testade det och behövde inte avända ett enda vapen...
Du har ju allt man kan önska, styrkan, snabbheten, tåligheten och osynligheten... Så jävla kul att överraska snubben som sitter på dass:
Man tar tag i hans kompis hals och sen kör man full kraft rakt på utedasset på honom som sitter där... Jävlar vilken kick man får... Fan vad jag älskar det! Hela jävla dasset brakar samman och allt bråte hamnar ovanpå killarna.. Precis som förväntat!

mäh för mig stod de båda chip chopparna på dasset tillsammans... undra vad de gjorde där hur som helst så stack den enas nylle ut genom väggen........ 8)

Jag är för politisk inkorrekthet i de flesta sammanhang men jag har en viss känsla av att vissa uttryck du slänger dig med inte är universellt uppskattade på forum.;)

Medlem

Roligt att se alla som är upprörda över sina ny inskaffade datorer/dator komponenter och inte kan maxa Crysis eller för den delen köra på medium inställningar utan att det laggar.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

ptr
Medlem
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av ptr:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Tpiom:

Det var svårt också! Jobbiga fiender.

Ger spelet 4,5/5 JUST NU, men när fulla spelet kommer kanske det når en femma.

SVårt?!!! ahha, det e ju helt jävla underbart att springa och använda knytnävarna. Jag testade det och behövde inte avända ett enda vapen...
Du har ju allt man kan önska, styrkan, snabbheten, tåligheten och osynligheten... Så jävla kul att överraska snubben som sitter på dass:
Man tar tag i hans kompis hals och sen kör man full kraft rakt på utedasset på honom som sitter där... Jävlar vilken kick man får... Fan vad jag älskar det! Hela jävla dasset brakar samman och allt bråte hamnar ovanpå killarna.. Precis som förväntat!

mäh för mig stod de båda chip chopparna på dasset tillsammans... undra vad de gjorde där hur som helst så stack den enas nylle ut genom väggen........ 8)

Jag är för politisk inkorrekthet i de flesta sammanhang men jag har en viss känsla av att vissa uttryck du slänger dig med inte är universellt uppskattade på forum.;)

hoppas ingen mådde dåligt av mitt inlägg då för så seriös var jag icke. :$

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Roligt att se alla som är upprörda över sina ny inskaffade datorer/dator komponenter och inte kan maxa Crysis eller för den delen köra på medium inställningar utan att det laggar.

Jag tycker det är ännu roligare med folk som köper en "ny" dator som knappt orkar dra runt Bioshock och tror att dom kan köra Crysis i 1280 med allt godis på

Förövrigt så kör jag i 1920x1200 med allt på high utom vattnet, det har jag på very high ligger på runt 30 - 40 fps. (Vista 32)

MVH

Inaktiv

Måste testa, blir nog riktigt kul.

Vart är Halo forumet btw?

Medlem

Nu blev jag besviken... var nästan säker på att jag skulle kunna köra på high... men icke då. Men det funkar iaf på low.

Opteron 144 @2.3ghz
X800Xt
2x512Mb @266mhz

Skriv svar