Nyhet: Ny imponerande info om MAG

Medlem
Nyhet: Ny imponerande info om MAG

MAG, (massive action game), bara namnet har skapat debatt om hur man ska tackla detta spel . Zipper interactive som ligger bakom det prisbelönta SOCOM serien är igång med ett spel som aldrig tidigare gjorts. Detta är krigföring på stor skala, stor tyngd på lagarbete, stor tyngd på massiva strider och taktiska beslut. Ett innovativt spel som planeras komma 2009/10 (personligen tror jag på 2010) och nu har det slipprat ut info om vad spelet har att erbjuda och hur det kommer att fungera:

-2 to 256 Players
-'hopes' for 30FPS when all the action is going down at all times
-Dedicated servers with new network architectures to help reduce lag
-Streamline matches to reduce need to wait.
-All audio cues (planes flying by, air raid sirens) are actual players causing it or player triggered actions. This can happen in other regions and you can hear in distance.
-PunkBuster quality cheating detection. System tests for things like rate of fire/movement/damage to keep things in check
-First Person view (better sense of scale and immersion into game)
-20 years in future, 3 major PMCs bid for war. The power struggle of these 3 dubbed Shadow War
3 Factions, only 2 announced now: Raven(high tech weapons, most trained soldiers on planet. Will appeal to Halo/Resistances fans). Sver(fierce fighters from middle east/central Asia area. Battle harden warriors)
-256 Domination mode. Attackers and defenders. Out layer of defense and inner layer. Once gone through the out layer 'hell breaks loose'. Anti-aircraft and radar are vulnerable. If your faction wins alot it gets the contract for that game mode and gets XP bonuses and perks.
-3 other game modes: Acquisition(128 player escort-style mode. Steal 2 prototype armored transports and bring to extraction zone). Sabotage(64player, control 2 points for X time then a demolition objective is revealed which must be destroyed). Suppression(64 player team deathmatch)
-Customize face, voice, armor.
-No soldier class system, but has a free-form kit creation. Can save 3 different load-outs. Depending on your choice of weapons, it can be told by looking at you so others can tell. Change your load-out to match how the battle is going.
-Snipers can get more than normal XP for killing people in designated areas of importance
-Ranking up gives access to new weapons/perks/leadership positions.
-Recognizes issues with large scale maps and the traveling.

-8 player into a squad, 4 squads into a platoon, 4 platoons into a company (US Military)
-Certain goals for each squad/platoon etc. Have 2ndary goals like blowing bridges.
-Veteran ranks can enlist into leadership roles, give orders to squad, then platoon, then the company(OIC)
-Officer only communication channel to help organize the battle

-Want to be approachable to casual yet have alot of features for the hardcore.
-Been running 256 player tests since Nov. 08 and plans to have closed/open betas.

IN GAME (pre alpha):

#blogg


- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Nyhet: Ny imponerande info om MAG

Trodde det var DICE som skulle skapa detta spel, för visst känns det lite som BF 1942 när det släpptes år 2002?

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Trodde det var DICE som skulle skapa detta spel, för visst känns det lite som BF 1942 när det släpptes år 2002?

Det enda som kan förknippas med BF2 är att det är mycket folk och har fordon. Sedan distanserar sig MAG karftigt från BF2. Men visst, DICE kunde ha gjort detta, men så är ej fallet nu.


- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av TobbeW:

Trodde det var DICE som skulle skapa detta spel, för visst känns det lite som BF 1942 när det släpptes år 2002?

Det enda som kan förknippas med BF2 är att det är mycket folk och har fordon. Sedan distanserar sig MAG karftigt från BF2. Men visst, DICE kunde ha gjort detta, men så är ej fallet nu.

Vad fick du BF2 ifrån? Han sa BF1942. Jag tolkade det som att han menade att när BF1942 kom kunde man vara upp till 64 spelare samtidigt på enorma kartor där man måste samarbeta i stora grupper för att vinna, plus att man hade alla olika sorters fordon till förfogande vilket var helt enastående på den tiden.

Jag själv trodde det skulle fungera skitdåligt då jag inte kunde fatta att man kunde få in så mycket i ett enda spel.

Medlem

Vissa av punkterna har ganska hemsk engelska... sånt som får mig att vara lätt skeptisk. Men kanske kan bli trevligt, även om titeln på spelet är rätt meningslös.

Och GG för läsförståelse redmac så vitt jag kan se så missade du TobbeWs poäng helt och hållet, precis som Birchoff redan påpekat.


Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Vad fick du BF2 ifrån? Han sa BF1942. Jag tolkade det som att han menade att när BF1942 kom kunde man vara upp till 64 spelare samtidigt på enorma kartor där man måste samarbeta i stora grupper för att vinna, plus att man hade alla olika sorters fordon till förfogande vilket var helt enastående på den tiden.

Jag själv trodde det skulle fungera skitdåligt då jag inte kunde fatta att man kunde få in så mycket i ett enda spel.

Tänkte rätt ,skrev fel. Menade 1942 och jag kanske missuppfattade vad han skrev, ledsen för det i så fall. Dock kunde hans inlägg vara bättre formulerad då det kunde tolkas på två olika sätt. 1942 var imponerande på sin tid med sin stora spelar antal.

Skrivet av Wardancer:

Vissa av punkterna har ganska hemsk engelska... sånt som får mig att vara lätt skeptisk. Men kanske kan bli trevligt, även om titeln på spelet är rätt meningslös.

Och GG för läsförståelse redmac så vitt jag kan se så missade du TobbeWs poäng helt och hållet, precis som Birchoff redan påpekat.

Kan inte ansvara för engelskan hos källan och visst kan detta inge en viss skepticism. Men personen ifråga citerade senaste Game Informer eller dylik. Med andra ord kommer informationen från en trovärdig källa.


- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Sen vette fan om "info" är imponerande. Än så länge är det faktiskt mest bara snack som kan vara rätt intressant men inte fasiken är det imponerande när någon skriver "vi har 256 spelare". Visst nån form av internal alpha verkar det vara. Men imponerande blir det ju först när man får spela eller eventuellt spelpressen får prova på.


Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar