Vanguard: Saga of Heroes

Medlem

Måste bara säga, att det är skönt om majoriteten av wow-spelarna bestämmer sig för att hålla sig till WoW, då slipper vi få vanguards community förstörd ialf!, angående buggarna så minns jag inte nåt MMORPG som inte haft problem vid release. och jag har då kört dem flesta mmorp-spelen,

och angående interfacet, visst är det likt, men att ni ens orkar klaga på det, haha vad har inte WoW snott från andra spel? haha ni kanske inte ens har spelat nåt annat MMORPG förutom WoW? och nämn inte gratis spelen tack om ni har.. hihi

Medlem
Citat:

Vanguard has been in development for four years, and video games are ridiculously expensive to make (they rival movie budgets nowadays, if you didn't know)

I helvete heller.

Låt oss jämföra Mission Impossible 3 med Gears of War(Någorlunda samtida produktioner)

Skrivet av thenumbers.com/movies:

5/5/2006 Mission: Impossible III Paramount Pictures $150,000,000

Skrivet av random forum-tråd:

Epic just tagged their cost for Gears of War @ ~$9M. But other 360 titles have been budgeted at 3-4 times that amount.

Skrivet av samma forum-tråd:

but what I read two years ago it was 10 million to develop a game, and last year it was over 20 million...this is according to cnn.

Inga specifika källor, men det kan knappast vara 5-6 gånger, till och med 10 gånger, det som anges i tråden...

Medlem
Skrivet av Efraim:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av johros:

http://onlinecdkey.com/index/index.php (10 dagars nyckel)

Spelet är 17gb(2st dvd:er) blir lite tungt att ladda hem jag rekomenderar att köpa det
http://www.webhallen.com/prod.php?id=68809

tack för länken. Det finns ingen svensk sida där man kan köpa test nyckel?

jag har själv vid ett par tillfällen handlat nycklar där, funkar alldeles utmärkt.

kommer aldrig handla en vanguard nyckel dock

okej coolt då ska jag testa

Inaktiv

Angående kostnader så har Sigil lagt ner 40miljoner dollares på utveckling, jag har hört att wow kostade det dubbla... så nog är det dyrt alltid.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Citat:

Vanguard has been in development for four years, and video games are ridiculously expensive to make (they rival movie budgets nowadays, if you didn't know)

I helvete heller.

Låt oss jämföra Mission Impossible 3 med Gears of War(Någorlunda samtida produktioner)

Skrivet av thenumbers.com/movies:

5/5/2006 Mission: Impossible III Paramount Pictures $150,000,000

Skrivet av random forum-tråd:

Epic just tagged their cost for Gears of War @ ~$9M. But other 360 titles have been budgeted at 3-4 times that amount.

Nu är det väl inte direkt korrekt att använda en film som troligen kostar mer än 99,9% av resterande filmer som produceras i världen som exempel.

Ska man titta på någon slags medelbudget vid filmproduktion så lär den hamna runt $10 miljoner eller lägre (OBS! Grov uppskattning utan fakta att bygga på).

Medlem
Skrivet av johros:

http://onlinecdkey.com/index/index.php (10 dagars nyckel)

Spelet är 17gb(2st dvd:er) blir lite tungt att ladda hem jag rekomenderar att köpa det
http://www.webhallen.com/prod.php?id=68809

Annars finns det på cd-wow.se för 259:- inkl. frakt

Medlem

Wow, ett MMORPG där man kan välja ras, klass och springa ut och levla! Yes, skönt att de gjort något nytänkande under dessa fyra utvecklingsår. Låt mig gissa, 3.5 av 4 år gick till grafikmotorn?

Skönt att inte MMORPG-genren fortfarande inte har utvecklats ett skvatt på sisådär 13 år, samt att det inte finns ett mmoRPG värt namnet där ute.

RPG =! "springa och grinda monster och välja nya sätt att ha ihjäl monster på".

Medlem

Titta, de har gröna träd också!! Stulet från Guds skapelse, han borde stämma dem, helt klart!

Medlem

Schimpans har ju en poäng. Men vad jag förstår så har dom ju utvecklat till exempel craftingsystemet, lagt till diplomacy och självklart har dom med housing och skepp för att lägga extra socker.

Medlem
Skrivet av Schimpans:

Låt mig gissa, 3.5 av 4 år gick till grafikmotorn?

Grafikmotorn är UnrealEngin 2.5 med extra ögongodis.

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av Schimpans:

Låt mig gissa, 3.5 av 4 år gick till grafikmotorn?

Grafikmotorn är UnrealEngin 2.5 med extra ögongodis.

De har sagt att ett byte till UnrealEngine 3 kan vara tänkbart lite längre in i framtiden! Mums.

Medlem

Vanguard kommer aldrig kunna fightas med WoW på samma villkor. Sättet att slåss mot WoW är med ett ord: dynamik. WoW är fullständigt statiskt, vilket gör ett MMORPG extremt tråkigt enligt mig, de enda gångerna WoW:s värld förändras är under någon event där de slänger in lite fyrverkerier eller något annat tjafs. Lyckas någon sida storma en huvudstad och döda deras kung så... droppas det kanske ett bra item! Jamen wow! Det var ju därför kungar anföll varandra på medeltiden också, det kunde ju droppa bra items... Rickard Lejonhjärta respawnar ju ändå efter 5 minuter.

"Min hemstad är under belägring, who cares? Jag går och grindar lite items istället."

Nu har ju Blizzard skärpt sig lite iochmed senaste expansionen, men den är bara en fis i rymden över hur bra ett MMORPG egentligen skulle kunna vara.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=1kuVsR2WkPo

Tänkt om man kunde spela med några av dessa filurer

Medlem

Jag blev iaf djupt missnöjd över liret, känns som nått mmorpg från 1999, men högreupplösning .


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Inget mmorpg känns speceillt kul atm. Fundade på att kika in på d&d online igen. Problemet med alla nya spel som kommer är att man behöver en turbofläskdator för att äns kunna installera.
Medans stora hits som Q1 EQ1 warcraft wow diablo cs(old school) kunde man lira på nästan alla börkar som fanns på den tiden. Dualbottade på eq1 (innan rok tiden) hade en p2 och en p1:a och det var ungefär lika i grind situationer på de datorerna. För att kunna lira vanguard och typ lotr online behövligt måste man investera typ 10k i ny dator.

Inaktiv

Har någon en Vanguard trial key? Är intresserad av att testa spelet, utan att behöva lägga ner en ca300 spänn. Skulle någon vilja vara så god?

/ Daso - you know you want it

Skriv svar