Gabe Newell: "Playstation 3 är en katastrof"

Medlem

Lol! 360 känns så stabil o underbar tillsammans med min PC.. PS3 kom för sent.. adios!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Sony,Microsoft,Vista ,Kapitalism, ner med alla

W2k
Medlem
Skrivet av Bonik:

Sony,Microsoft,Vista ,Kapitalism, ner med alla

Nån vaknade visst på fel sida i morse... (För övrigt är Vista snorcoolt, testa det om du inte tror mig)


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av Xent:

Av någon anledning fick jag mindre förtroende för Gabe istället för PS3:an. Precis som med Carmack antar jag att han är "lat" och gnäller över förändringar. Varken ID eller Valve har ju producerat särskilt mycket konsolspel, dom kan ju "bara" programmera till PC-system.

Kan ju inte jämföra Gabe Newell med John Carmack. Visst dom båda var med att starta spel företag men bara en av dom är en programmerare.

Carmack vet dock vad han snackar om... Hans "lathet" du snackar om är ju något obefogad. Tar utveckligen av ett spel längre tid så kostar det mycket pengar, vilket är sämre för alla inklusive oss gamers.

Så... Gabe vette tusan om det är värt att lyssna på. Carmacks åsikt å andra sidan, är en helt annan sak.

Medlem
Skrivet av W2k:

Nån vaknade visst på fel sida i morse... (För övrigt är Vista snorcoolt, testa det om du inte tror mig)

Coolt? På vilket sätt? Ta och punkta upp lite funktioner som Vista har som XP saknar så ska jag överväga om det är värt besväret att installera. (Grafiskt lull-lull och liknande trams räknas INTE som en funktion)

W2k
Medlem
Skrivet av asker:

Coolt? På vilket sätt? Ta och punkta upp lite funktioner som Vista har som XP saknar så ska jag överväga om det är värt besväret att installera. (Grafiskt lull-lull och liknande trams räknas INTE som en funktion)

Kolla Microsofts webbplats. Om du inte orkar så är det lugnt - för min del får du gärna använda Windows XP, 2000, NT4 eller vad du än vill. Det är ditt val och din förlust. Allt jag tänker säga är att jag använder det sedan förra veckan, och är helsåld så långt... (Vista Business, laglig licens ofc)


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Kan någon förklara på vilket sätt PS3 skulle vara en katastrof?

Inaktiv
Skrivet av Jarulf:

RRRRRrrrrrridge racer!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!
:up::up::up:

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Gamblor:
Skrivet av Sito:

Han förklarade ju aldrig varför den är en katastrof, lite dåligt att säga att den är helt värdelös utan att ge en förklaring.

Precis min tanke. Värdelöst blogg-inlägg.

second that. Sony har hittills lyckats med alla sina spelenheter så jag ser inga far vågor att de ska misslyckas nu. Gabe kanske är lite lat?

Och jag kan inte annat än att hålla med. Känns som en ganska fånig nyhet öht...

Medlem
Skrivet av W2k:
Skrivet av asker:

Coolt? På vilket sätt? Ta och punkta upp lite funktioner som Vista har som XP saknar så ska jag överväga om det är värt besväret att installera. (Grafiskt lull-lull och liknande trams räknas INTE som en funktion)

Kolla Microsofts webbplats. Om du inte orkar så är det lugnt - för min del får du gärna använda Windows XP, 2000, NT4 eller vad du än vill.

Microsofts lista över förbättringar är antagligen spetsad till max med överdrifter och kan knappast anses vara opartisk. Jag skulle vara intresserad att höra vad en helt ordinär användare har att säga om de förbättringar denne anser vara värda att nämnas.

Inaktiv
Skrivet av asker:
Skrivet av W2k:
Skrivet av asker:

Coolt? På vilket sätt? Ta och punkta upp lite funktioner som Vista har som XP saknar så ska jag överväga om det är värt besväret att installera. (Grafiskt lull-lull och liknande trams räknas INTE som en funktion)

Kolla Microsofts webbplats. Om du inte orkar så är det lugnt - för min del får du gärna använda Windows XP, 2000, NT4 eller vad du än vill.

Microsofts lista över förbättringar är antagligen spetsad till max med överdrifter och kan knappast anses vara opartisk. Jag skulle vara intresserad att höra vad en helt ordinär användare har att säga om de förbättringar denne anser vara värda att nämnas.

Haha, jag minns förbättringarna dom listade till XP!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jag tror definitivt att x360ns DVD är det första som kommer knaka .. Hideo Kojima har som första utvecklare annonserat att MGS4 inte får plats på en vanlig 25gb Blu ray disc, och kommer därför lanseras på en 50gb istället ... Skulle kanske kunna göra en version till x360n, 10 skivors discbox?

Det roligaste blir att se om dom har rätt eller fel, jag har svårt att tro att en console som får Devil May Cry, Final Fantasy, Metal Gear Solid, Heavenly Sword, Motor Storm, Gran Turismo, Tekken, Virtua Fighter och Lair som exclusives inte ska lyckas sälja bättre än X360, och om det gör det, så skulle jag inte säga att det är en dålig console och ett totalt misslyckande ...

Jag väntar spänt

Medlem
Skrivet av Johan:

Kan någon förklara på vilket sätt PS3 skulle vara en katastrof?

varför ps3 är katastrof??

spelkonsoll håller i säkert 4-5 år innan nya generationen kommer ut..
det kvittar om det är ps3:s supergrafik, x360:s användarantal eller wii:s handkontroll. ps3:s problem är att dom använder alldeles för avancerad teknik till alldeles för hög pris och kommer inte och hinna att utnyttja det förräns om 3-5år då nästa generations spelkonsoller kommer med mycket lägre pris.

själv köpte jag nu wii för att den var billig och den verkar vara roligaste att använda när man är 2 eller fler spelare. vill jag ha något som halo eller Hf2 så skulle jag spela det på dator med mus.

Ps3 är inte katastrof men alldeles för dyr och avancerad teknik. och det är inte vad marknaden vill ha förutom ps3fanboys och folk med tanken "den som har häftigaste och flest prylar när man dör vinner"..

MFC
Medlem
Skrivet av W2k:
Skrivet av Bonik:

Sony,Microsoft,Vista ,Kapitalism, ner med alla

Nån vaknade visst på fel sida i morse... (För övrigt är Vista snorcoolt, testa det om du inte tror mig)

höhö.. ja, ett operativsystem har ju till uppgift att vara koolt!.. höhö.. personligen föredrar jag att imponeras av minneshanteraren, processhanteraren och schemaläggningen av processer i Vista.. allt annat är bajs för mig!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Han har sagt detta tidigare och då sa han att det är "bad devkits" eller vafan det nu var men han menade att 360 är väldigt lätt att programmera och ps3 är precis som när ps2 kom mycket svår att uttnyttja till fullo och som de vill.

Medlem
Citat:

Haha, jag minns förbättringarna dom listade till XP!

Hehe, jag väntade mig bara "WINXP WILL SAVE THE WORLD!" som nästa funktion de tog upp.

Iaf så är det lite aftonbladet över denna nyhet!

Skrivet av Xent:

Precis som med Carmack antar jag att han är "lat" och gnäller över förändringar.

Det är snarare bristen på förändringar som det är värt att gnälla över. PS3'ns GPU kommer tvinga oss att optimera våran grafik på ett gammalt och omständigt sätt som annars kunde ha dött ut med DX9.

Medlem

Dåligt med argument som sagt.

Skrivet av Gabe Newell:

PS3 BAAAAD
WII GOOOD

Lite konstigt att just Gabe och Carmack ska tycka till om detta, personer som verkligen inte är förknippade med konsoller ( i alla fall inte för mig). Har för mig många gnällde över att ps2'an var "svår" att utveckla till men idag verkar det gå finfint.

Jag personligen tror att Nintendo är helt insnöade på att deras handkontroller är nyskapande medans Sony kör mer på stabil och bra hårdvara. Nintendo vinner mycket i första skedet när alla tycker den är spännande och just nyskapande. Men Sony vinner i det långa loppet på bättre (snyggare=bättre?) spel och bättre hårdvara.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Om jag ska vara helt ärlig så rör det inte mig i ryggen vad den där pajasen tycker om PS3. Och nej, jag skiter fullständigt i om han nu är en "höjdare".


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem

hehe fanboysen e så skukt roliga att lyssna på synd att ni inte kan se er själva å se hur dumma ni framstår ;P


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Saken för mej är att det inte finns ETT enda spel jag sett till ps3 som får det att vattnas i munnen, tillskillnad från både wii och 360.

Medlem

Hahaha Gabe vilken snubbe jag gör min egen uppfattning.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Hymer: Haha, Ja visst är de roliga!
Eller inte..


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

hehe fanboysen e så skukt roliga att lyssna på synd att ni inte kan se er själva å se hur dumma ni framstår ;P

du också

Medlem
Skrivet av Chimme:

Wow, en länk till en blog där man får trycka på ytterligare en länk för att komma till en annan nyhetssida där man än en gång får trycka på en länk för att komma till den egentliga interviewen. Härligt fz, börjar likna idg.se

Hehe, humor Låt oss hoppas att det aldrig går så långt.

Edit: och här får man editera sin inlägg oxå!


signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Men men, kul att han hoppar på hyllningståget för Wii iaf, vore intressant att se vilken den första utvecklaren blir som påstår att Wii kanske inte är världens frälsare... han/hon kommer nog bli stenad till döds

Mark Rein har för länge sedan krittat Wiis kontroll ju och det är i princip att kritta hela Wiin eftersom kontrollen till den 95% resten är Nintendo-liceser...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

det var samma sak med PS2, alla utvecklare tyckte det var jobbig att få ut vettiga prestanda ur den när den kom.

Konstigt att Sony inte har lärt sig av det.

jag tycker 360 med xbox live är en mycket bättre lösning.
MP är det som håller i längden!

Medlem

Hehe tror att det kommer bli som med ps2 med ps3! I jul så sålde ps2 ca 30k i sverige, medan xbox360 och wii bara sålde ca 500 av varje konsoll!

Medlem

Det är väldigt olika sätt att programmera till 360 och PS3, dock något mer lika än Xbox och PS2 eftersom 360:n nu kör på PPC processor.

Problemet med PS3 är att programmerare idag är inte vana att använda flera processorer. Hade Amiga blivit större än PC på spel hade det inte varit några problem alls då den också hade separata CPU's för grafik/ljud/system.

Att Sony inte fixat ett "bra" devkit ännu jättedåligt men de som gjort bra/snygga spel till PS2 verkar inte ha så svårt att gå över.
Gabe snackar mycket men levererar inte, de har fortfarande inte fixat ljud-hack-buggen i half-life 2.

Att 360 är stabil är ju också ett skämt, min polare köpte RB6:Vegas och det går inte att spela längre än 10-15 minuter innan det hänger sig, trots patcher. PD:Zero hänger sig också ibland. Jag trodde man köpte konsol för att slippa patcha och att spel hänger sig...

Medlem

om mannen som varit med att göra världens bästa fps-spel säger att PS3 suger då tror jag på honom. Blir inget PS3 köp för min del innan jag sett bra speltitlar osv. Blir till att uppgradera datorn så man kan lira crysis på högsta graffen. Grafiken är inte allt men spelkänsla+skitsnygg grafik är allt

123
Skriv svar