Neverwinter Nights 2 ges ut i specialutgåvor

Robot
Medlem
Neverwinter Nights 2 ges ut i specialutgåvor

Snacka om att blir sugen...Älskar specialutgåvor. Tyvärr är spelet lite för hardcore för mig. Föredrar spel som Elder Scrolls mer. Men men, kanske ska ge det en chans.

Specialutgåvor ökar värdet markant samt att man lever sig in i spelet betydligt mer. Det är också väldigt snyggt att ha det i bokhyllan ist för dötrista digitala distrubitioner. Man har lättare att tappa värdet för en produkt om den är digital imo..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Err hardcore? Sen när var Neverwinter Nights 1 hardcore? Det var mer likt Dungeon Siege än Oblivion om man tittar på hur mycket rollspel det var. (Singleplayer kampanjen då alltså). Så vet inte riktigt vad du snackar om hardcore, men hoppas NWN 2 blir bra, dock låter det hela bygga slot och leka sims grejjen lite tradig... men den som lever får se


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det jag menar är att det är ett tungt rollspel och inget actionspel. Jag kan över huvudtaget inte förstå hur du kan gämföra Dungeon Siege med NWN, det är fruktansvärt olika. DS är ett hack n slash, NWN är verkligen inte det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Sorgligt att det finns folk som går på sånt skit som "specialutgåvor". Ohh wow! en box av kartong och några extra papper, kanske en karta om du har tur.

Medlem
Skrivet av PriMo:

Sorgligt att det finns folk som går på sånt skit som "specialutgåvor". Ohh wow! en box av kartong och några extra papper, kanske en karta om du har tur.

Sorligt? Jag tycket det är sorligt att folk klankar ned på sådant. Det är ett betydligt högre mervärde med en sammlarbox än med en vanlig plastkartong med skiva och manual.

Jag kan verkligen inte fatta vad du anser är så sorligt med detta...förklara gärna varför du föredrar en plastkartong framför en box med kringinformation om spelet och annat roligt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tycker det är ett bra sätta att stödja sitt spel på!

Själv älskar jag spel-kartonger! Vet inte varför, bara är så!

Synd att allt fler börjar ta efter EA nu med små, fula, tråkiga dvd-fodral med en cd key och en lite manual i bara!


signatur

8)

Medlem

Fanns ju lite intressant grejs där

Men att köpa NWN1 + expansioner igen? Nja, jag vet inte. Beror i för sig om hur priset blir.

Inaktiv

ringen tyckte jag var ball....först var jag misstänksamm för den såg fet ut och skarven i mitten var ful...sen kom jag på att det va 2 ringar....en för den gode och en för den onde förpackningen


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

QRT
Medlem

Specialutgåvor ftw! Särskilt rollspel då blir det extra mys

Medlem
Skrivet av redmac:

Det jag menar är att det är ett tungt rollspel och inget actionspel. Jag kan över huvudtaget inte förstå hur du kan gämföra Dungeon Siege med NWN, det är fruktansvärt olika. DS är ett hack n slash, NWN är verkligen inte det.

Tungt rollspel? O.o NWN var ju bara ren skär hack n' slash med en linjär story där du kan välja god on i några conversationer, dvs ungefär lika djupt som Dungeon Siege eller Kotor. Och att man bara kan styra sin egen gubbe gjorde fighterna riktigt långtråkiga, all taktik och svåra fighter man fick se i t.ex. Baldurs Gate och Icewind Dale var borta, istället gick man från a till b och bankade ihjäl allt på vägen utan att svettas. NWN är lååååååååångt ifrån ett tungt RPG, Oblivion har ju tusen gånger mer RPG element, där du själv kan ändra på saker och ting. Så jag förstår snarare inte hur du kan kalla NWN ett tungt RPG och att du föredrar action som i Oblivion (erm?).

Enda RPG elementen i NWN fick man på persistant world servrar med aktiva gm's som såg till at rp regler följdes, men inte ens då var strids systemet särskilt bra. Hoppas på lite förbättring i NWN 2.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det enda som gör Oblivion ett tyngre rollspel än Kotor är möjligtvis vikten på samlar boxen.

Medlem

Har redan beställt Lawful good settet som finns på play.com ( http://www.play.com/Games/PC/4-/1121292/Neverwinter_Nights_2_... ), ska bli jävligt skoj
älskar collectors editions, är ju helt underbart, mer sånt!

edit: kom på det värsta med collectors, det är ju när de släpper två versioner, då vill man ju ha båda

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av redmac:

Det jag menar är att det är ett tungt rollspel och inget actionspel. Jag kan över huvudtaget inte förstå hur du kan gämföra Dungeon Siege med NWN, det är fruktansvärt olika. DS är ett hack n slash, NWN är verkligen inte det.

massa text...

Jo visst, kan hålla med dig i en hel del i det du säger och visst hoppas man på att de förbättra sådant till 2:an. Dock tycker jag att NWN ändå är tyngre i vissa avseenden än Oblivion, men det är en smaksak. peace.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det var väl snarare så att spelreglerna som användes i NWN (+ expansioner) förvisso var hyggligt expanderade, kampanjen var ju riktigt meningslös men imho så tycker jag att spelet blev kul pga mods och persistant worlds osv. Det är ju ungeför likadant som Morrowind. spelet var ju inte alls lika avancerat eller ens roligt om man inte hade en bunt plugins aktiverade.

Medlem

Jag saknar dom gamla lådorna man brukade få när man köpte spel. Kommer ihåg att jag köpte nått spel till Amiga där lådan var typ 30x20cm stor och innehöll en diskett och ett halvt A4 med text om spelet

För tillfället har jag sorterat bort alla mina lådor - har bara dvd fodralen framme - men skulle aldrig falla mig i att slänga dom. Bara synd dom tar så mycket plats (har väl en 350+ lådor..men det är enda sen 80 talet eller så )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

MYEEESSS JAG SKA HA

Medlem

piss fullbokad på webhallen

Medlem

*Host*www.play.com*Host*
eller ta vilken engelsk dvdfilmsida som helst så får du gratis frakt och billigare än i sverige -_-

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag saknar dom gamla lådorna man brukade få när man köpte spel. Kommer ihåg att jag köpte nått spel till Amiga där lådan var typ 30x20cm stor och innehöll en diskett och ett halvt A4 med text om spelet

För tillfället har jag sorterat bort alla mina lådor - har bara dvd fodralen framme - men skulle aldrig falla mig i att slänga dom. Bara synd dom tar så mycket plats (har väl en 350+ lådor..men det är enda sen 80 talet eller så )

Ah... den gamla goda tiden. Hehe, Sagan om ringen textbaserade spelet kom ju med orginal boken. Tror den finns här nånstans kvar. Lätt att man kommer ha NWN ringen på sig konstant om den passar dvs

1
Skriv svar