Heavy Rain E3-filmat

Medlem
Skrivet av Jh:
Skrivet av redmac:

Försök och gör samma sam MS/360! haha, ägd. Ja det blir en PS3 helt klart.

Så du menar att det är enbart PS3 och dess hårdvara som klarar av att visa liknande saker?

än så länge har 360 inte visat något som är i ens närheten av vad denna film visar. Så just nu säger jag "ja" tills motsatsen är bevisad peace.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Irriterar mig dock på att de inte lyckats läppsynka skådisen bättre.
Vid majoriteten av ljuden som kräver att läpparna går ihop, visar hon ju bara tänderna, vilket medför att allt känns artificiellt helt i onödan.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jh:
Skrivet av redmac:

Försök och gör samma sam MS/360! haha, ägd. Ja det blir en PS3 helt klart.

Så du menar att det är enbart PS3 och dess hårdvara som klarar av att visa liknande saker?

än så länge har 360 inte visat något som är i ens närheten av vad denna film visar. Så just nu säger jag "ja" tills motsatsen är bevisad peace.

välkommen till debatten där dom flesta säger att skillnaden mellan ps3 och 360 är markant..

är ingen evolution med ps3 precis. Starbreeze sa tex att dom inte märker nån skillnad när dom utvecklar till p3an och 360

Medlem

Är jag ute och cyklar när jag tycker det var bättre lipsync i Half-life2? Vissa stunder i filmen ser det jävligt bra ut men för det mesta så ser det märkligt ut, specielt överläppen och stelheten i underkäken.

Våra hjärnor är rätt svåra att lura när det hjäler ansiktsutryck, så fort något är lite fel, bara lite så känns det direkt. Man kan liksom inte sätta fingret på vad det är som är fel men det känns fel och konstigt.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jh:
Skrivet av redmac:

Försök och gör samma sam MS/360! haha, ägd. Ja det blir en PS3 helt klart.

Så du menar att det är enbart PS3 och dess hårdvara som klarar av att visa liknande saker?

än så länge har 360 inte visat något som är i ens närheten av vad denna film visar. Så just nu säger jag "ja" tills motsatsen är bevisad peace.

Grattis, har du ens tänkt på att ingen försökt göra det. Jag tycker iaf inte att det var så snyggt, men men... det krävs ju inte en PS3s kraft för att kunna göra snygga animationer, fysik, rörelse liksom...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Är jag ute och cyklar när jag tycker det var bättre lipsync i Half-life2? Vissa stunder ser det jävligt bra ut men för det mesta så ser det märkligt ut, specielt överläppen och stelheten i underkäken.

Våra hjärnor är rätt svåra att lura när det hjäler ansiktsutryck, så fort något är lite fel, bara lite så känns det direkt. Man kan liksom inte sätta fingret på vad det är som är fel men det känns fel och konstigt.

Nej du är inte ute och cyklar. Jo, så fort något är det minsta fel, då märker man direkt att det är något fel. Kollar man på en riktig film, bara ljudet är offsetat 1ms så märkar man att det är nått fel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

*Flame Shield on* My God, här råder hat mot alla som har en anna uppfattning. Alla har sina värderingar och tycken.

Att Starbreez går ut och säger att de inte se någon skollnad mellan 360 och PS3 finner jag mycket besynnerlig men det får stå för dem. dock ska man veta att det kommer ta många år innan man skapat spel som verkligen visar vad PS3 och 360 kan göra. Tills dess är "matchen" fortfarande igång, dock anser jag att PS3 är i ledningen.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

*Flame Shield on* My God, här råder hat mot alla som har en anna uppfattning. Alla har sina värderingar och tycken.

Att Starbreez går ut och säger att de inte se någon skollnad mellan 360 och PS3 finner jag mycket besynnerlig men det får stå för dem. dock ska man veta att det kommer ta många år innan man skapat spel som verkligen visar vad PS3 och 360 kan göra. Tills dess är "matchen" fortfarande igång, dock anser jag att PS3 är i ledningen.

Jag kommer lägga min tillit till en utvecklare som får jobba med båda konsoler än någon kille som helt ärligt veta nada, inget personligt


signatur

... man will always be judged by the amount of alcohol he can consume and women, whether they like to admit it or not, will be impressed.

Medlem

Det häftigaste med den här filmen var helt klart ljuset. Jag har sett karaktärer med löjligt många polygoner i sig förut, men aldrig har de smält in så väldigt naturligt i bakgrunden


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Citat:

Att Starbreez går ut och säger att de inte se någon skollnad mellan 360 och PS3 finner jag mycket besynnerlig men det får stå för dem. dock ska man veta att det kommer ta många år innan man skapat spel som verkligen visar vad PS3 och 360 kan göra. Tills dess är "matchen" fortfarande igång, dock anser jag att PS3 är i ledningen.

Men hallå?? PS3an är inte ens släppt än, så PS3 är inte ens med i "matchen" ännu...


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av SteinbergX:
Citat:

Att Starbreez går ut och säger att de inte se någon skollnad mellan 360 och PS3 finner jag mycket besynnerlig men det får stå för dem. dock ska man veta att det kommer ta många år innan man skapat spel som verkligen visar vad PS3 och 360 kan göra. Tills dess är "matchen" fortfarande igång, dock anser jag att PS3 är i ledningen.

Men hallå?? PS3an är inte ens släppt än, så PS3 är inte ens med i "matchen" ännu...

Dev-kits.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har Redmac ett devkit....??


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

QRT
Medlem

lite coolt

Men jag vet inte om jag var särskilt imponerad grafikmässigt. Och att PS3'an skulle "leda" med denna demo förstår jag inte. Tycker att spel som tex Mass Effect till boxen är snyggare, men jag håller inte på någon i detta konsolkrig. Sen har ju inte PS3'an släppts än, lite svårt att avgöra vem som "vunnit" kanske

Inaktiv
Skrivet av SteinbergX:

Har Redmac ett devkit....??

Inaktiv

läbbigt snygga detaljer....
låter lite engrish i början...
undrar om dom är japaner?..
i början är det lite dåligt

läppsyncen är lite kaputt ibland....
och tänderna är lite galna
men mot slutet är det grymt bra
hon ser inte lika läbbig ut i ansiktet

en sak jag gillade var att hon tryckte upp hakan sådär man gör när man är sur...och det blev små rynkor....

kul att hon blev lite sylvester stallone i slutet..
du vet med överläppen
fina rynkor i pannan

*edit*
fan vad många smileys jag har använt


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Skrivet av MacCoy:

låter lite engrish i början...
undrar om dom är japaner?..

Som det står i the credits är det en viss Aurélie Bancilhon (dvs en fransyska) som är skådisen. Ett foto finns på den här sidan, och av vad som utan tvekan är en ren händelse råkar hon se läbbigt lik ut tjejen i filmen.

Inaktiv

alltså...
om dom kommer med spel som ser ut såhär så kan faan ingen komma med klagomål på grafiken iaf.
Silent Hill för satan!

Sen tycker jag upplägget på trailern var helt genial. Vet inte om det har alls med spelet som komma skall o göra men jag vart då helt fångad av den!

"...And then I changed my mind"

Medlem

Skönt med lite originalitet och tanke för en gångs skull!

The Uncanny Valley gör sig påmind! Otroligt välgjort ansikte, otroligt välgjorde tårar och ögon, men läppsynken var värdelös vilket gjorde att hela ansiktet fick en onaturlig bild över sig. Vad som för mig hade kunnat bli en otroligt rörande scen blev istället bara äcklig när jag hela tiden fokuserade på att hon såg miffo ut. Då började också andra detaljer göra sig påminda, som att armarna såg onaturligt långa ut. Trots att Quantic Dreams förra spel Fahrenheit var ganska fult har jag en känsla av att samma scen med Carla (identisk grafikmässigt sett med hur hon ser ut i det spelet) hade fått mig mer rörd.

Dessutom Redmac, detta var Quantic Dream som gjorde ett tech demo till PS3. Du tror inte att de hade kunnat göra samma sak till 360, men att de gjorde PS3? Jag tror inte att resultaten skulle skiljt sig särskilt mycket, det är bara det att ingen har försökt till 360 ännu...

Medlem

Jao de sågla fränt ut.
Blev inte överdrivet imponerad av grafiken men det var intressant att se hur man kan få karaktärer att se ut och agera så levande.


signatur
Medlem

Dom behöver jobba på att få till mer naturlig hud + gärna fixa så hon har en tunga, ser ju något skumt ut. Men det bådar gott


signatur
Medlem

Egentligen tycker jag att mycket av det som sågs i denna demo fanns redan i Fahrenheit, deras förra spel. Men visst den var mycket trevlig, rinnande mascara och materialet på pistolen imponerade nog mest på mig
Hoppas de kan klämma ur sig nästa spel snart och inte vänta över ett halvt decennium som med fahrenheit.

Medlem

Även Pong var ju snyggaste spelet en gång i tiden
Ser ut som en bra grund att bygga vidare på i alla fall,
fast det bästa var nog ändå att de dramatiserade.
Storylines är man ju inte direkt borskämd med.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Hah sammtidigt som det var snyggt och jäkligt intressant att se så var det även så man skrattade till ibland!

Läppsynkningen som sagt var ju rolig och rätt dålig och hon läspar till ibland, samt att hennes mun ser så jäkla rolig ut, haha!

Medlem

Den dåliga läppsynken beror nog på att utvecklarna är fransmän, fransmän gillar som vi alla vet franska över allt annat och vill inte använda andra språk. Klippet är förmodligen gjort för att vara franskspråkigt och har sedan bara blivit dubbat.

Medlem
Skrivet av atiko:

Den dåliga läppsynken beror nog på att utvecklarna är fransmän, fransmän gillar som vi alla vet franska över allt annat och vill inte använda andra språk. Klippet är förmodligen gjort för att vara franskspråkigt och har sedan bara blivit dubbat.

Ah där trycked du in huvudet i spiken, så måste det vara.

Quantic Dreams spel har alltid varit väldigt orginella och bra, även fast dom inte gjort så många. Men det här ser väldigt lovande ut, deras tech demo.

Det här är typ första gången man känner nått i ett spel sen vad som hände Aeris i FF7. och nu är man inte ens insatt i en historia bara ett 4 min clip. grymt asså!

Kom på att sa inte Quantic Dream att dom skulle göra en uppföljare till Noman Soul?

Inaktiv

Det fanns ju inga patroner i revolvern....

Medlem
Skrivet av sapodilla:

Det fanns ju inga patroner i revolvern....

Sicken miss!!!!!!1
Man borde alltid har revolvrar med patroner i på auditions.

Inaktiv
Skrivet av sapodilla:

Det fanns ju inga patroner i revolvern....

Medlem

Munnen/Tänderna störde jag mig på som fan, tyvärr.
Och ibland även händerna/fingrarna...
Men det är ju sånt som är riktigt svårt att animera så det ser ut att vara "mänskligt"...
Hur folk rör/hanterar sina händer när de pratar och liknande.

Dock var det en av få gånger som jag inte tyckt att en animerad persons ögon ser helt döda och intesägande ut, oavsett vad de har för min.
Det stör jag mig på som fan i vissa spel.


signatur
123
Skriv svar