CellFactor: Combat Training-demo släppt

Medlem

Det är bevisligen inte helt fel att introducera en ny "gimmick" genom att basera ett nytt spel på det. Det går inte att hacka på HL2, då detta spel togs imot på ett positivt sätt. Att skriva att "communityn gapar och sväljer" tycker jag är ett bevis på att man inte förstått hur marknaden fungerar. Att klaga på ett spel hjälper ingen på något sätt. Att inte köpa spel man inte tycker om och köpa de man tycker om är därimot det som har störst påverkan på vad som kommer att utvecklas i framtiden. Så det faktum att så många verkligen köpte HL2 motsäger att "communityn gapar och sväljer" allt som matas till dem. Det kan vara så att communityt verkligen ville ha detta.

Men över till den verkliga meningen med denna posten. Att släppa produkter som visar var en teknik kan göra tycker jag är en bra idée. Det visar upp vad tekniken har för potensial i en kommersiell produkt så att "riktiga" spelutvecklare vågar använda tekniken i sina kommande spel är en utmärkt idée och jag förstår att det görs. Om och om igen. Den verkliga meningen med dessa "tech-demos" är att promota sin teknik. Inte att dra in massa pengar på försäljning av just dessa. Pengarna beräknar de att ta in på att sälja licenser. Så vi konsumenter får ta dessa utspel från mjuk- och hårdvarutillverkare med en nypa salt. Det är inte menade som helt seriösa produkter. Vänta på de riktiga spelen, de med story, och spara krut och kritik till att såga dessa istället.

Tycker jag iaf

Dock tycker jag att demot var väldigt snyggt (på film iaf) förutom blodanimationen. Det kunde de väl har laggt in i sin fina fysikmotor. Verklighetstrogen animering av Vätskor!!! Det är vad jag vill se om jag ska investera i hårdvara för fysik, för det är så förbaskat svårt att få rätt med dagens hårdvara. Jaja. Får väl vänta på nästa generations fysik-kort


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

...

Ponera att HL2 hade hetat något helt annat och tillverkats av en annan utvecklare. Hade det fått lika bra respons av spelarna? Hade det sålt lika mycket? Antagligen inte. Folk förväntade sig att HL2 skulle vara lika underhållande och välpolerat som Valves mästerverk Half-Life. När man sedan startar upp spelet och märker att deras första spel som släpptes 5 år tidigare har bättre AI och är bättre på många andra vis, då är det klart man blir besviken. Spelet var ett tech-demo för Source-motorn.

Jag skall dock erkänna att jag har haft fel tidigare. Efter att ha studerat Cellfactors hemsida visar det sig att spelet faktiskt ÄR utvecklat i samarbete med Ageia och att det ÄR en demonstration av fysikkortets möjligheter. Det hela är således helt berättigat.

Medlem

Tyckte Penumbra som följde med SGA2006-paketet i Filarkivet hade tillräckligt intressant fysik. Dörrar öppnas inte automatiskt, utan du måste själv öppna den, likadant med lådor. Dom flyger inte upp bara för att du trycker på en knapp, utan du får snällt öppna den själv.

Edit: 3000 är ju rent önsketänkade från deras sida, max en tusenlapp är jag beredd att betala. Och då ska jag minsan ha valuta för dom pengarna :/

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Tyckte Penumbra som följde med SGA2006-paketet i Filarkivet hade tillräckligt intressant fysik. Dörrar öppnas inte automatiskt, utan du måste själv öppna den, likadant med lådor. Dom flyger inte upp bara för att du trycker på en knapp, utan du får snällt öppna den själv.

Edit: 3000 är ju rent önsketänkade från deras sida, max en tusenlapp är jag beredd att betala. Och då ska jag minsan ha valuta för dom pengarna :/

exakt, Prenumbra var faktist rätt nyskapande gällande fysiken(med dörrarna som man fick dra bak själv etc. Sen 3000 för ett sånt här kort, nä tack

Medlem

Ingen som vill köra det över hamachi? funkar ju om man skriver in
EnablePhysX=false
i genvägen till spelet.

12
Skriv svar