Inlägg av Magg0t

Inlägg som Magg0t har skrivit i forumet

1

Hatar att förlora Ska aldrig mera delta i FZs tävlingar så jag inte kan förlora dem

Tänk om blizzard gjorde detsamma i wow så spelet vart spelbart igen :/

Bioware om SWTOR: "Vi lyssnar på spelarna"

Som det känns just nu måste man ju nästan betala för att kunna spela. Testade och tyckte det var lite mycket man inte kunde göra. Jag köpte collectors edition för typ 1400kr, tycker vi borde få nån form av specialare.......

Jag tycker monk är super kul, och att mop är riktigt bra! Bara bra intryck från mig som lirat sedan betan och förmodligen har fler timmar än majoriteten av dessa i kommentarerna.

Inget negativt alls än! Pet Battels är väl inget att gnälla över ändå ? Är väl värre att ha 12132123 Pets som bara ska vara "söta" ? Att få kötta lite med dem är väl bara roligare?!

Att folk fortfarande ska envisas med att spelet är en wow kopia. Självklart tar man det bästa från konkurrenter för att göra bästa möjliga produkt. Man gör alltid så, 95% av alla som hatar Justin Bieber gör det pga att dem är avundsjuka på att han tjänar miljoner och får alla brudar. (även om 14 åriga flickor inte är nått att ha:))

Iaf för mig så var Swtor något fräscht och fruktansvärt kul till en början. Men jag har alltid varit en som älskat pvp i alla dess olika MMORPG geners... För mig dock Swtor lite på den fronten. För ända sen jag blev Gladiator back in season 2,3 och 4 har jag strävat efter att bli bäst. Men varken BlizzTARD eller Bio har varit måna om oss i den kategorin. Rated warzones kom försent och allt visar sig åter igen vara att alla har så bråttom att släppa sina spel innan endgame etc är klart. Swtor ströde ju många av sina Hardcore pvpers redan i början då man på pvp planeten hade buggar som boosta dem till max för att sedan banna dem etc för att dem använt dem....... Jag kände själv kanske 20 personer som slutade pga även fast dem inte var där / utnyttjade det själva.

Man behöver vara rätt om sina spelare, och i skrivande stund är F2P modellen ända lösningen. Eller kanske dra igång ett mmorp lite som lol, man kan köpa väsentliga saker för pengar eller spela helt gratis, inte som GW2 som inför köp av massa jävla skit som boxning handskar etc. Tror även dem sket i det blå skåpet pga det.

Ingen kan göra nått som passar alla, men alla kan göra nått som passar ingen...... Och jämför inte TSW (The Secret World) med nått annat mmorpg. Det är skräp och alla kommer inse det tids nog.

Skrivet av CarniFlex:

Nån som har en buddy key att ge till en som vill prova?

Du vill inte pröva! Tro mig. Första spelet någonsin som ser roligare ut på youtube än att spela själv... Och det ser ju hemskt ut på yt

Skrivet av gudorian:

Som det låter som å skumma igenom en del av kommentarerna så innebär detta mmo en del pussel för att ta sig ramåt? stämmer detta?

Pusslet är kul dem första questen, sen känner man igen lösningarna mer och mer därför tycker jag det blev lite dött för det vart mer "å¨nej" känsla att göra sakerna till slut. Jag satt och vart fången av spelet till en början precis som recensenten. Sen så efter ett antal timmar vart jag förbannad att jag kastat tid på skiten då jag fick det i klartext att det inte var nått spel för dem som vill ha lite utmaning och spela lite mer än 1h om dagen.

Tycker det är väldigt högt betyg... Det är ju väldigt stelt och linjärt, questen var spännande men det håller ju inte i all evighet eller om du tex vill köra om spelet igen. Sen är ju pvpn väldigt svår att balansera och skillsen är ju inte så mycket fördjupningsbara som man trodde från början.

Jag tycker inte alls det är nån konkurrent på mmo-marknaden. En bra idé men inte 100% både pvp/pve var trist för det är så traditionell. (Eftersom dem nu sagt att allt ska vara en revolution)

För mig är 4/5 ett sjukt högt betyg om endgame är osäkert. När mmorpgs oftast uppfattas som spel som egentligen börjar vid endgame och STW som inte har nått levelsystem utan mera ranks så känns det som att man skulle kunna lira hur mycket endgames som helst med det system dem har men det är nått jag tvivlar starkt på. Det visade ju sig rätt snabbt att det egentligen handlade om att farma gear även här.

Härligt att det bra verkar vara orealistiska fanboys här.......

Man var ju taggad tills man började kolla vids, och efter denna blir det till att avboka. Nej detta blir nog ingen höjdare det häller :(:(

Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av PeTTs0n:

Kör en FP HM om dagen ungefär, lite lagom att göra, lagom engagemang och lagom kul.
Samma skit som WoW vad gäller summa summarum. tOR har bra mycket mer som fångar in en, bra mycket mer engagerande känsla. WoW har en bättre spelmotor och mer smidighet.

Men i slutändan är det lite som att jämföra äpplen och päron. Mufflon äro alla de som jämför spelen - tOR har 2 månader på nacken, WoW har sisådär 7 år bakom sig, och var helvetiskt opolerat vid release - folk har en förbannad tendens att glömma det. tOR är också förbaskat opolerat än så länge, inget konstigt med det, och det kommer med stor sannolikhet att utvecklas. (Förutsatt att folk har tålamod att stödja spelet under dess utveckling, och inte bara går tillbaka som goda drönare till Blizzards kassako.)

Så bara för att ett spel hade buggar vid en release för 7 år sedan ska det rättfärdiga dem att släppa ett buggigt spel tycker du? Jag tycker det är slappt/kasst av dem att släppa ett spel med så lite innehåll som folk säger att det har. Jag menar har de inte lärt sig något av att kolla på andras spels produkter?

Jag spelar inte swtor själv och kommer aldrig göra det. Såg rätt kasst ut grafikmässigt och stela modeller på gubbarna. Till och med wow som har 7 år på nacken har ju bättre modeller på gubbarna.

Nja, inte riktigt - men man glömmer av hur många obskyra buggar som i princip bara kan upptäckas i en live-miljö det faktiskt finns. Fixar för dessa kan skapa nya buggar osv. Spel är programmeringsmässigt komplicerade, och buggar är inte alltid enkla att fixa, även om de ter sig enkla i spelmiljön i sig.

För att vara ett spel av den storleken det är var släppet relativt bra. Finns inte ett MMO hittills som haft ett ens i närheten av buggfritt släpp.

Du kanske har rätt, som sagt inte spelat det själv och går mer på vad andra sagt och vad jag läst. Ska faktiskt erkänna att leta buggar i t.ex wow var en av mina favoriter Tyckte det var sjukt kul ibland att hitta ställen där antagligen ingen annan hade satt sin fot förr. Så alla buggar är inte dåliga i ett mmo

Menar det, kolla på Tex Swifty som idag tjänar pengar på att ha exploitat wow back on vanilla, tbc osv

Spelar väl runt en 4-5h om dagen, spelet är underbart och folk gnäller på barnsjukdomar som alltid finns. JA jag är 50 och jag tycker att det finns saker att roa sig med samt en hel del feta saker som är på gång. Detta var en succé för mig

Men, jag som tagit ledigt då. Då måste jag ju ta flera dagar

Oj, jag som fortfarande lirar FF7 om och om igen

1