Inlägg av dMike

Inlägg som dMike har skrivit i forumet

"Wall-hack är inget fusk!" eller?
Någon måste ju ha börjat tro på sina egna bortförklaringar.
Skamligt!

Köpa NFTs är ju lika seriöst som att köpa in sig i projekt genom någon kille man träffat på gatan och dessutom använda stora mängder kontanter.

Med tanke på att Bethesda är upptagna med Starfield och Elder Scrolls 6 i fem-tio år framåt så vore det ju smart att fråga Obsidian om de vill göra Fallout 5.

Jag skulle nog vilja ha ytterligare en båge som krockskydd för knogarna utifall man kommer för nära skrivbordet/bokhyllan när man tror att man boxar Dremoras i Skyrim VR. Egentligen konstigt att inte blir någon stämning i USA för handskador i VR.

Skrivet av Johlor:

När jag tänker tillbaka på multiplayer i ME3 och hur det var utformat så börjar jag reflektera litegrann på Anthem. Undrar om det vi fick av Anthem var tänkt som multiplayerdel till något större spel, men att de sen skrotade singleplayer för att göra en lootshooter?

Svårt att veta förstås, men det känns lite så nu så här i efterhand. Det har ju alltid känts som att staden i Anthem var tänkt att vara mer än en hub.

Njae. Finns väl någon artikel på Fz om varför Anthem blev som det blev.

De hade egentligen inte alls kommit så långt alls med spelet när någon EA-cheferna dök upp och ville speltesta.
Han blev helfrälst på flygandet i spelet och sedan gick BW all-in på det trots att de inte alls hade balanserat spelet kring att man flög hela tiden.

Jag kommer ihåg att mp-servrarna var så överbelastade den första veckan att man inte kunde spela mer än enstaka minuter åt gången innan man blev utkastad. Tog säkert en kvart innan man lyckades komma in igen.

Men spelet hade någonting som fångade en direkt trots problemen med mp.
Tur det fanns single-player tills Blizzard hade köpt lite fler servrar.

Good times!

Fan, D3 med Auction Houses var ju en bättre "lösning". Antingen så hade man tur med dropsen eller så slantade man riktiga pengar.
Här så ska man ha bägge problemen för att få in-game items, dvs saker som borde ingå i spelet man redan har betalat för.

Jag tror också att det är ett medeltida DLC till något av deras andra spel.
Däremot tycker jag att de måste göra om närstridssystemet jämfört med deras tidigare spel om det ska vara trovärdiga svärdsdueller. Tycker att känns som att gubben är konstant ur balans när man rör sig i närstrider i GTA (3/4/5). Funkar när man spelar en halvfull skjutgalen gangster men inte när man har svärd och sköld i nävarna.

Klart det kommer en remake/remaster men det kan nog ta ett tag.
Hur ska de annars kunna få in microtransaktioner i mobilspelet? 😜

Undrar vad Funcom tycker om namnet på expansionen. De var ju lite före med en mmo-expansion kallad "Shadowlands". De kommer säkert överens på nåt sätt.

Skrivet av Dunder:

Nej, det hade inte blivit något Fallout 5, då det inte är något singleplayerspel. Nej, det hade inte kostat ett år extra i tid och pengar, det hade räckt med ett par månader extra, och en faktisk beta där man testade/fixade spelet.

Ett par månader extra? Bethesda har precis sagt att de behöver typ 3-6 månader till för att färdigställa NPCerna förutom att de redan har arbetat x antal månader på det redan. Låter mera som typ 9-10 månader total tid.

En riktig beta-testning låter bra, men då måste man ju också räkna med flera veckor till en/två månader utvecklingstid för att för att förbättra spelet också.

Fallout76 + npcer + bra dialoger och bra uppdrag behöver ju bara ett singelplayerläge för att ge en Fallout-upplevelse även till singelplayernördar.
Behövs ju bara en lokal server med plats för 1-4 spelare. Typ Borderlands eller Fallout 5 Light.

Misstänker att Bethesda ville komma billigare undan och inte behöva satsa så mycket resurser.

Skrivet av Dunder:

Hade de tagit samma beslut innan de släppte spelet från första början hade det kanske varit ett mindre dött spel idag.

Jo, men då hade det ju blivit Fallout 5 istället Fallout 76 (Fallout 4 MP/DM), bara några år efter Fallout 4.
Det hade ju också kostat ett år extra i tid och pengar.

Jo, men det här spelet var ju ett av de första som Epic köpte loss så då blir det ju självklart intressant att se hur försäljningssiffrorna blev.

Skrivet av Bennii:

Jag tycker det är orealistiskt att man kan bära så många vapen i Skyrim. Tänker skicka in 8 st tvåhandssvärd till Bethesda och be dem springa upp för ett berg med dem i en ryggsäck. Totalt orealistiskt.

Nu brukar mina karaktärer i Elder Scrolls/Fallout alltid släpa med sig förråd för en mindre stad
men just riktiga svärd (och rustningar) väger inte alls lika mycket som de flesta tror.
Svärd ska vara vassa, långa och lättmanövrerade.
De ska skära inte krossa, annars hade man använt jättehammare.

Kolla på Shadiversity: What is a FAKE real sword? ft. How Ridiculous!

Skrivet av Jinxswe:

Hoppas verkligen jag med. Creation engine Är gammal och utdaterad. Ja jag förstår deras argument att communityn kan den.
Men finns ganska många som kan typ UE4 motorn också. Vilket hade varit ett bra alternativ. De eller samma motor som Generation Zero använder.

Skulle bli katastrof!
Glöm inte att Bethesda måste lära sig den nya motorn också, förutom
att de någorlunda buggfritt ska porta över de spelsystem de vill behålla från Creation Engine.
Kolla bara på hur buggfritt Mass Effect: Andromeda var.

Nej, skulle bara sluta med att Bethesda tar bort ännu fler system vi spelare verkligen vill ha
som moddstöd, yrken, fördelar/nackdelar, stats, spells, skills, npcs etc.
Vi kanske får Radiant Magic AI som tar bort alla spells.
Istället väljer spelet när man automatiskt ska kasta spells, antingen Chain Lightning eller Fireball.
Med in-game purchases så kan man välja vilken färg röken från askhögarna ska ha.

Det sjukaste med USA's inställning till vapen är ju att det är FÖRBJUDET för federala myndigheter att studera eller undersöka hur vapnen påverkar samhället.

Hoppas böckerna är bra nu när man är tvungen att läsa dem.

Skrivet av Quint:

Utan att veta mer än vad som står i artikeln tycker jag det är för tidigt att bli negativ runt always online läget, hanteras t.ex karaktärerna på en hostad server eller lokalt? Känns ju t.ex inte som att så många dömer ut blizzard för att Diablo 3 är always online, oavsett om du spelar själv eller med andra.

Va? Fanns massvis med Diablo 1/2-spelare som dömde ut Diablo 3 pga always-online-tvånget.

Nu var det länge sedan jag spelade BL så jag har glömt det mesta.

Explosive Shotguns var ju hyfsade, men resten var ju skräp. I teorin skulle ju de andra märkena av hagelbrakare också kunna vara bra men oftast krävde de för mycket fippel mitt i striderna för att man skulle orka. Hur många använde egentligen de där vapnen som kastades bort som granater när man laddade om? Häftigt om man fick det att funka men oftast så hann man ju inte med när man skulle springa runt och ducka/anfalla fiender.

För varje vapengrupp så fanns det ju oftast bara en eller kanske två tillverkare som var värd att använda vilket oftast betydde att man använde exakt samma typ av vapen på låg nivå som på hög nivå. Tråkigt i längden.

De oranga klassmodsen var bra. En del av vapnen och granaterna var också användningsbara. Oranga sköldar krävde ju oftast att man hade inriktat sig på någon speciell färdighet eller spelstil för att få ut en bra effekt vilket jag inte höll på med. Lättare att slänga på en riktigt bra lila sköld av rätt typ istället.

Skrivet av eld:

Nej, Zenimax/Bethesda vill kunna stoppa folk från att använda ord som Z/B själva trademarkat, och det kan dom endast göra i framtiden om dom gör det nu också.

Dvs: Z/B är arslen nu för att kunna vara arslen i framtiden, de är rädda för att inte kunna ha friheten att plocka folk i framtiden som använder scrolls, prey, doom eller liknande i sina fler-ords-titlar.

Ingen sympati.

Nej, Z/B måste inte alls stämma varenda en som använder "deras" ord i speltitlar. De kan låta en del slippa undan utan att Z/B förlorar varumärket eller möjligheten att stämma andra. Hur stor andel som de kan se genom fingrarna på är lite luddigt men det är fullt möjligt utan att förlora varumärket.

Att de (eller deras advokater) är rädda för att inte kunna vara arslen i framtiden stämmer säkert.
Om de bara hade sagt att de var rädda att fansen skulle blanda ihop spelen (istället för att gömma sig bakom varumärkesmyten) så hade de ju framstått som lite mindre osympatiska.