Inlägg av Xar

Inlägg som Xar har skrivit i forumet

1
Skrivet av TwistedCrunch:

Tror jag hade en Genji som fuska med livet inatt?

Hooka han med Roadhog, sköt (träff - rött kryss), ändå hade han kvar fullt liv? xD

Skrivet av brandter:
Skrivet av TwistedCrunch:

Tror jag hade en Genji som fuska med livet inatt?

Hooka han med Roadhog, sköt (träff - rött kryss), ändå hade han kvar fullt liv? xD

Det låter mera som Overwatch, har tappat räkningen på hur många gånger sånt har hänt :). Spelade Widowmaker sköt ett HS på en tracer men ingenting hände, hon hade fullt i HP :/.

Båda dessa saker beror sannolikt på latency.
I fallet med Roadhog landade sannolikt Genji inte där han såg ut att landa utom bakom Roadhog (Inte alls ovanligt med de lättaste karaktärerna tyvärr >.>). Med Tracer är det ganska vanligt att man får en lokal "träff" men inget registrerat på servern på grund av att hennes blink räknas som en defensive ability och prioriteras därför vid konflikter.

Video som förklarar hur deras netcode är designad på en hög nivå: https://www.youtube.com/watch?v=vTH2ZPgYujQ

Vad jag har märkt (Spelat rätt mycket, closed beta etc) så hör den absoluta majoriteten av problemen samman med matchmaking och allmänna connection/serverproblem. När man väl kommit in i ett game finns nästan inte en enda nämnvärd bugg. Jag har fallit genom världen en gång på kanske 20-30 speltimmar och det är nog det enda.

Skrivet av sky one:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av magma:

"Vad händer efter lansering?"
Buggstädning deluxe

Snarare att tvätta bort svåra buggfläckar.

Vad var det som var värst eller buggigast i betan, ni som testade ?

Jag fortsatte röra mig en bit trots att jag släppte nån av WASD tangenterna,det var som att gå på is.
Blev skjuten för att jag gled förbi ett skydd istället för att stanna bakom det,missade dörröppningar vid flera tillfällen och åkte in i dörrposten för att kontrollerna inte svarade på en gång.
Gick segt ibland att vända sig,hackade i vissa moment.
Jag testade med alla grafikinställningar på low men hade fortfarande samma problem som när jag spelade på högre inställningar

Om jag har gissat rätt vad gäller deras synkroniseringsmetod så beror detta på att din uppkoppling har hög latency och/eller packet loss. Den metoden jag tror de använt skyfflar nämligen över alla problem på de laggande spelarna istället för att låta det påverka de andra spelarna och det borde ge fel i din klients prediction vilket sannolikt ger upphov till de problem du beskriver

1