Inlägg av Kaztrofy

Inlägg som Kaztrofy har skrivit i forumet

Skrivet av Barkbiten:

Känns mest som cope. Går att göra lokalisering som inte är "Rub-a-dub-dub, open, ya schlub"

Ja på japanska stod det "open sesame" så man kan ju fundera vad som inte fungerade med det.

Gick inge vidare, men har bara spelet de två första spelen i serien. Hoppas på remaster på fler delar.

Skrivet av Natrium:

ja varför gör dom inte en fet tjej som ser ut som dom ramlat ner ifrån det fula trädet och träffa varje gren på vägen ner.

Sån karaktär är mycket roligare att spela. =D

Tror aldrig någon sagt liknande och mena det ^^

Med tillräckligt många poäng i genusvetenskap finns det dom som verkligen menar det.

Skrivet av Neo:

Glöm inte Bethesda dom är rätt grymma på det med. Deras fans som gör att spelen överlever genom mods och annat. Förutom nu med FO serien som gett en rejäl skjuts.

Sant. Men dom kör iaf vidare på serier som fansen gillar. EA och Ubi bara lägger ner allt som inte ger maxad vinst.

EA och Ubisoft verkar tävla om vem som kan misshandla sina IPs mest.

Tänker inte så mycket på sånt här sedan LG's OLED kom ut. Har en 77" till speldatorn och 42" på kontoret. Checkar alla mina boxar.

Har en spelare i mitt gille som raidar med en Xbox-kontroll och han gör riktigt bra ifrån sig. Så nog går det att spela men mus och tangentbord som tillbehör gör det förstås smidigare när det gäller all micro management.

Borde vara standard att när ett företag inte vill hålla servers uppe för ett spel längre borde det räknas som abandonware så communityn kan bevara spelet, om intresse finns.

Skrivet av Algustafa:

DEI-infekterade uppföljare till PS5? Typ... Ratchet & Clank? God of War? Spiderman 2?

Ratchet vet jag inget om, men SBI inblandade i allt Insomniac gjort på senare år. Rätt lätt och se om man spelat Spider-Man 2. Samma med Ragnarok och Horizon: Forbidden West.

Ett gäng DEI-infesterade uppföljare står sig inte riktigt mot det oändligt mycket bättre utbudet PlayStation 1-4 hade.

Skrivet av Ruffles:

Det hade inte spelat någon roll om Xbox var framgångsrik. Se hur utvecklare anstränger sig för att få "omöjliga" spel att rulla på Switch. Finns det användare finns det pengar.

Hänger inte med dig här riktigt. Klart det spelar roll om den var framgångsrik, det påstår du ju själv i meningen efter t.om!? % är högst relevant här och 10% kan i absoluta termer betyda vad som helst.

Skrivet av Ruffles:

Men om Xbox-versionen av ens spel endast står för kanske 10 procent av den totala försäljningen är frågan om det är värt det extra arbetet.

Gissar på att det är Series S som ställer till det eftersom Series X och PS5 inte skiljer sig åt så mycket, betydligt mer jobb att få spelen att rulla på den svagare maskinen. Uppdelningen i sig och MS regler om att alla spel som släpps till X även måste fungera på S krånglar helt klart till det.

Så vad har man pysslat med i snart 5 år sedan Days Gone förutom att fastställa att inte ge fansen det dom vill ha?

Skrivet av Lofa:

FZ har helt enkelt en för ung publik...

Är väl snarare tvärtom, hade publiken varit äldre än 8 år hade Minecraft inte fått några röster alls.