Inlägg av zenlai

Inlägg som zenlai har skrivit i forumet

1
Skrivet av Quicken:
Skrivet av woho:
Skrivet av zenlai:
Skrivet av Quicken:

Själv skulle jag aldrig spela på en orankad server, hela meningen med spelet är ju att skaffa unlocks och medaljer, varför skulle man då vilja slösa tid på nåns garderobs server?

Och här tycker jag att du summerar upp problemet med de stora FPS spelen nuförtiden. De är i mitt tycke allt för mycket fokus på att låsa upp vapen, få tillgång till items och att rent ut sagt grinda sig till medaljer. Vad hände med gameplay och fokuset på att skapa ett spel som faktiskt är roligt i sig?

När ett spel använder sig av fraser som: "BF3 har 10ggr mer unlocks än vad BC2 hade" som ett försäljningsargument är det något som är VÄLDIGT fel. Det är nästan som att de är medvetna om att spelet inte kan stå på sina egna ben utan att använda sig av kryckan kallad unlocks.

Haha ja, tycker lite synd om folk som springer runt efter unlocks. Om något så är det dom som förstör spelet för alla andra på servern. Såg någon sist jag spelade Team fortress 2 som ENBART försökte döda folk med "taunts" (går tydligen göra i TF2) vilket är i princip omöjligt, bara för att låsa upp en unlock som kräver det. Förstörde hela spelomgången för vårt lag eftersom han inte bidrog någonting.
Finns mängder av liknande trams-"acheivments" och du stöter ofta på folk som jagar dom och förstör för resten av servern. "Can someone please spawn as spy and smoke a cigar so i can snipe you, i'll trade you random weapon from my backpack", <-- Jag skojar inte, ordagrant vad ungen sa och det finns tydligen en sådan unlock.

Annan klassiker är "accumulate 1000 kills with X", vilken jävla bedrift!! Är inte svårt på något sätt, är man normaltbegåvad är det bara spela ett par omgångar så får man ihop det förr eller senare.
Trams alltihop

Nu är det så att jag är numero uno vid slutet av rundan 9 gånger av 10 på dom flesta FPS spel jag spelar online och då har liksom K:D ratio som förut var väldigt viktigt helt förlorat sin glans så att säga, och då ger jakten efter unlock nått att sträva efter, och då menar jag vapen och accessories, medaljer skiter jag helt i.

Var inte ett påhopp på dig personligen utan bara ett konstaterande att det är så överlag. Och måste säga att det känns väl lite som att spelet har misslyckats om det är så? Det ska väl vara roligt att spela fast man är bäst hela tiden? Låter på din post, kan ha missförstått självklart, som att det enda du gör när du spelar är att grinda. Är det verkligen syftet med ett FPS?

Skrivet av Quicken:

Själv skulle jag aldrig spela på en orankad server, hela meningen med spelet är ju att skaffa unlocks och medaljer, varför skulle man då vilja slösa tid på nåns garderobs server?

Och här tycker jag att du summerar upp problemet med de stora FPS spelen nuförtiden. De är i mitt tycke allt för mycket fokus på att låsa upp vapen, få tillgång till items och att rent ut sagt grinda sig till medaljer. Vad hände med gameplay och fokuset på att skapa ett spel som faktiskt är roligt i sig?

När ett spel använder sig av fraser som: "BF3 har 10ggr mer unlocks än vad BC2 hade" som ett försäljningsargument är det något som är VÄLDIGT fel. Det är nästan som att de är medvetna om att spelet inte kan stå på sina egna ben utan att använda sig av kryckan kallad unlocks.

Är för övrigt inte förvånad över beslutet men tycker det är riktigt tråkigt.

Skrivet av Horniak:

Med de rövarpriser som steam tar för spelen så har jag börjat köpa spel på skiva igen. Ofta för halva priset från exempelvis spelbutiken, cdon eller webhallen. Känns lite väl att pröjsa så mkt extra för steam's tjänst (patchning/chat osv).

edit: Har för mig att steam prissätter så som 1$ = 1€ ? Liiite knasigt. Har jag fel?

FIck en förklaring av Wilsonam på Tripwire Interactive angående detta. Det är utvecklarna själva som sätter priserna och de kan själva välja om det ska vara 1$ = 1€ eller om de konverterar mellan valutorna. Är med andra ord utvecklarna som ska ha skäll och inte Valve

http://forums.tripwireinteractive.com/showthread.php?t=53445&...

(Smygreklam för RO2 på en gång ^^)

Skrivet av Oxide:

Vilken konstig syn dessa utvecklare har på spel.. achievments och medaljer som man "låser upp" är ju egentligen meningslösa. Det är gameplay i sig självt som ska få en att komma tillbaka till spelet. När någon skriver att dom ser fram emot att "jobba" på att låsa upp saker känns det som att speldesign gått i fel riktning. Om spelet verkligen har bra gameplay så bildas en community där folk tävlar klan mot klan i turneringar, där finns den riktiga spelglädjen. Varför måste alla spel vara pseudo-RPG?

Precis min tanke.

Alla utvecklare verkar låsta vid tanken att upplåsbara saker kan ersätta gameplay och djup. Det är väl känslan av att det är kul att spela som ska få en att stanna kvar inte "jag-måste-ha-den-nya-prylen" tänk ala WoW/annat mmo? Eller är jag en kvarleva från tiden då fps faktiskt handlade om att skjuta varandra och inte grinda för gear?

Ble, är ju så uppenbart hur konsol portat det är när de siktar.Är ju så man blir tårögd

Varför ska alla spel satsa på ny "revolutionerande" grafik när det finns dussintal med samma. Satsa på nåt nytt istället för samma gamla skåpmat. Snälla? :S

"Got to catch em all!" någon?

1