Inlägg av Statsmakten

Inlägg som Statsmakten har skrivit i forumet

12
Skrivet av Electrix:

Självklart har Kefir valt permadeath av rena ekonomiska skäl. Antagligen är det detta som gjort att de fått ekonomiska resurser för att kunna lägga ner tid på utveckling av spelet.

M.a.o blir jag otroligt förvånad om permadeath försvinner för en veckoban då de inte (edit: kontinuerligt) kommer tjäna något på veckoban. Istället kanske fler köper spelet med veckoban men då kommer de garanterat ta mer än $10.

De kan tjäna multum ifall de byter till veckoban om (när) de introducerar microtransactions för att förkorta din ban. Skulle i så fall inte förvåna mig om det dessutom blir free to play.

Att döma av andra permadeath spel kommer större delen av speltiden spenderas gömd i en buske, inte leka Rambo som i trailern. Får mig tyvärr att tvivla på att utvecklarna vet vad de sysslar med...

Skrivet av eatem:

Jag förstår inte tanken med det här spelet. Kan jag inte bara köpa spelet, spela och sen flyga sådana där rymdskepp ändå? Eller måste man betala för allt i spelet?

Du kan köpa skeppet för in-game valuta som du tjänar ihop i spelet på laglig eller olaglig väg beroende på hur och vad du vill spela som. Men eftersom Star Citizen är crowdfundat så kan du även köpa skepp innan lansering för att stötta projektet. Det som är sagt är att skeppen inte kommer kunna köpas för riktiga pengar när spelet väl är släppt, så vi får hoppas att de håller sina ord.

Inget minus för de katastrofala menyerna? Har aldrig varit med om ett mer förvirrande UI som dessutom inte är optimerat för mus. Jämför till exempel att byta radiokanal via radialmenyn mellan gamepad och mus så märker man tydligt hur dåligt det fungerar.

Någon annan än jag som blev förvirrad över att "closed session with friends" inte är tillgängligt via menyerna i GTA online, utan bara i GTA story mode? Några UX designers bör få en spark i ändan.

Bild 1 och 2 är ju båda från spelet, bara tagna från olika avstånd.

12