Inlägg av MajorZen

Inlägg som MajorZen har skrivit i forumet

Skrivet av Nercis:

Som sagt, vadå? Du ignorerar ju bara allt och du har fortfarande ingen som helst aning om hur upplevelsen i Amalur remastern kommer att bli. Halo Anniversary såg bättre ut när det kom bara för att de hade lagt till nya assets och skalade upp det till 1080p, de gjorde endast om enstaka modeller, texturer, osv, inte allting. Vissa grejer var bra, vissa var bättre, andra var dåliga och fula men det viktiga var väl upplevelsen och Inte grafiken?

Vad ignorerar jag? Jag kollar gameplayvideon och ser hur det ser ut.

Har du spelat Halo? För jag anser att hela upplevelsen förändrades, och då spelade jag det nu i våras när det kom till PC.

Skrivet av Nercis:

Ja, det är vad de har gjort här så vad klagar du om? En remaster är att man uppdaterar ett spel så att det ska passa till modernare system och högre upplösning. I vissa fall att förbättra gameplay och fixa gamla problem.
De har skalat upp grafiken så det ska passa till 4k och de har lagt till en helt ny expansion I Amalur, de ska ha byggt ut innehåll som redan fanns i originalet och gjort ändringar i flera gameplay system. Exakt vad det är innebär vet jag ej men det är precis vad en remaster är, med lite mer därtill.

Halo 2 fick en del nya texturer och shaders men i övrigt så var det inte mycket som hade ändrats mer än att de hade skalat upp det till 1080p med snabbare rendering.

Det är en en remaster, INTE en remake.

Som sagt, jämför man med andra remasters är detta mer en patchning. Att det kommer en expansion är ju såklart nice.

I Halo gjorde de om modeller, texturer, shaders, effekter, ljud, musik, cutscenes m.m. Hela upplevelsen blev förnyad, inte bara enstaka bitar.

Skrivet av Nercis:

Som vanligt handlar allt om grafik. För som alla vet så är grafiken det viktigaste i ett spel

Som med många andra äldre spel så kan jag inte spela Amalur originalet varken på steam eller på origin, därför är det bra med remasters, för spel som inte längre funkar med nyare hårdvara.
Jag har fått en massa remasters gratis för att jag redan äger original spelen. Men allt kan inte vara gratis och jag antar att det inte är fallet med Amalur eftersom Ip't har bytt ägare osv.

Att justera några siffror för att balansera och göra det spelbart på dagens plattformar kallar jag inte en för en remaster, snarare en betald patchning. De själva snackar t.om. om bättre grafik i sin marknadsföring.

Tittar man på andra remasters så handlar det om att fräscha upp spelet på alla plan så att det hänger med i utveckligen. I t.ex. remastern av Halo CE och Halo 2 har både grafik och ljud fått sig ett gigantiskt lyft. Dessutom har mellansekvenserna i Halo 2 gjorts om HELT så att de har samma kvalitet som de senare spelen i serien. Där snackar vi remaster.

Skrivet av Prixm:

Såg ut som originalet? Är förvirrad.

Ja det ser ju verkligen exakt ut som originalet, wtf... Hoppas inte folk köper detta så utvecklarna inser sitt misstag.

Skjuter Apple inte sig själva lite i foten med detta? De som vill köra Xcloud skaffar väl sig Androids istället liksom. Iofs är det väl högst sannolikt att de är på g med en egen tjänst för detta.

Skrivet av Caene:

Klarar inte av spelmiljöerna i souls-spelen, hemskt tråkiga.

Håller helt och hållet med. Så gråa och trista att man bara vill gå och lägga sig.

Var lika i Battlefield 3/4 om jag minns rätt. Grådassig betong så långt ögat kunde nå, med små inslag av grönska.

Är som flera andra försiktigt hypad. Har varit taggad sen första teasern men ju mer de visar desto tveksammare blir jag.

Kommer dock liras oavsett! Älskar miljöerna och att få smyga runt som en ninja

Prenumerera för att få tillgång till alla funktioner, wtf? Nu är det ju snarlikt i ett par andra spel som har "year one pass" etc, men det här känns verkligen för girigt.

Hellre betala 300-600 spänn en gång än att ha detta som en prenumerationstjänst. Jag gillar verkligen TrackMania och vill inte vara en hater, men det är är fan riktigt kasst.

Skrivet av Espresso_Bengt:

Aha, intressant! Svårt o säga vilken man gillar innan man testat, men man vill ju att det känns som att kontrollerna och animationerna är mer flytande och dynamiska så det inte bara är ”tryck på x för kickflip”. Känns som det går mer åt realism hållet nu, THPS2 var sjukt kul men väldigt arkadigt, man kunde typ göra kickflip 1440 mctwist eller nått. Men musiken var så skön, hoppas på nån typ av musik i dessa nya spel, men kostar pengar...

Båda spelen har ju samma typ av kontroller som Skate, man använder spakarna för att göra trick. Ändå känns Session väldigt stelt och krångligt jämfört med Skater XL tycker jag.

Mhh håller med, THPS-serien kunde verkligen få till det med sina soundtracks!!

Skrivet av Påskmust:

Har lite svårt att se problemet här. Folk som spelar på konsol (mig inklusive) är så vana vid 30fps så varför skulle det bli en dealbreaker den här generationen?

Har själv aldrig haft problem med 30 fps, även fast jag äger en någorlunda bra speldator som kan nå 60 fps så sker ändå majoriteten av mitt spelande på PS4 för jag föredrar bekvämligheten med det formatet.

Sen jag skaffat mig en bra PC med 60+ fps har jag verkligen extremt svårt för att lira på min PS4 i 30fps. Föredrar också konsol egentligen och blev glad när det snackades om 120fps för nya generationens konsoler, det här var en stor letdown imo. Håller tummarna för att PS5an gör det bättre.

Skrivet av Enorus:

Vad är det du tycker är dåligt i Session i jämförelse med Skater XL? Även om Session (och Skater XL) har gott om buggar så skulle jag personligen säga att det är Skater XL som har mer kvar att göra innan spelet är färdigt. Session har mycket mer innehåll än Skater XL och i min åsikt mer tight kontroller och fysik än Skater XL. Hoppas att jag har fel men att Skater XL ska vara färdigt för release redan i juli tycker jag låter oerhört optimistiskt från utvecklarnas sida medan Session har fått flera bra patchar under senaste tiden trots att (vad jag vet) det är ett bra tag kvar tills version 1.0 av det.
Sen är Skater XL och Session ändå ganska olika spel så oavsett vad man tycker om innehållet eller buggarna så går det självklart att föredra det ena över det andra beroende på om man vill ha mer realism (Session) eller mer kontroll över åkaren/brädan (Skater XL). Oavsett så tycker jag att det är sjukt kul att det är två riktigt bra skateboardspel på väg, hoppas respektive utvecklare fortsätter jobba på sina spel ett bra tag till bara.

Intressant, jag gillar verkligen inte känslan i Session. Kontrollerna, animationerna och allt känns mycket stelare än Skater XL. Plus i Session ramlar man ju bara man nuddar en trottoar, eller hamnar en milimeter fel på en rail. Skulle jämföra känslan i Skater XL med Skate-spelen, medan Session känns mer som en avancerad version av THPS-spelen.

I Skater XL är kontrollerna/animationerna mer "flytande", och det känns mer som att man skatear på riktigt än att man spelar ett spel. Älskar verkligen hur powerslides fungerar i Skater, så jävla skönt att göra ett spin-trick och sen fortsätta snurra efter man landat. Eller att manual-slidea ner för en bank.

Däremot håller jag med, mer realism i Session och en rad inställningar för att anpassa sin spelupplevelse. Finns ju mods till Skater XL som gör samma sak (tex. för att själv aktivt behöver välja när man ska fånga brädan) men jag hoppas de gör sånt till standard-features.

Sjukt taggad på att se vad för nytt fullversionen av Skater XL kommer att ge oss! Älskar verkligen känslan i det. Mycket bättre trick-fysik än Skate-spelen och hästlängder skönare än Session måste jag säga, session är sjukt stelt och buggigt i jämförelse. (Skater XL har självklart också förbättringspotential, men är helt klart spelbart redan nu).

Det jag är rädd för är dock att spelen kommer ha väldigt lite substans mer än kunna skatea runt i en stor stad. Trots att det säkert är skitnice blir ju även det segt i längden utan någon form av progression. I Tony Hawk/Skate fanns ju bl.a. en story vilket dessa inte verkar kommer att ha. Men den som lever får se.

Vill ha nutid! Gillar verkligen inte vapnen i BF1 och BFV.

Hoppas verkligen de kan vända detta. Älskar idéen men den räckte inte hela vägen. Det saknas nån form av själ i det hela, till skillnad från Destiny (som de uppenbarligen vill konkurrera med). Det känns som en halvdan prototyp av något som kan blir riktigt bra.

Detta gillas starkt!

Skrivet av Smothered666:

Garvade när jag läste det. Så korkad kommentar. Är uppe i 45 timmars speltid och har inte gått in i shopen mer än en gång bara för att kolla. Hade spelet varit utformat efter mikrotransaktioner så hade man varit beroende av att gå in där hela tiden. Sluta snacka skit. Du spelar säkert inte ens spelet.

Jag misstänker att han menar spel i allmänhet, inte specifikt Breakpoint. Klart utvecklare/utgivare försöker locka folk till att köpa saker i spelen, som nu blivit "accepterat" bland gamers, på så många sätt som möjligt genom att t.ex. göra saker dyrare än de kanske bör vara. Och vissa är ju mer lättpåtagliga än andra

Nu har ju inte jag heller spelat spelet mer än i betan, men att kunna betala för vapen/gear för att sedan använda i PVP medan andra får kämpa för dem känns ju lite sådär... Och det säger jag trots att jag verkligen vill gilla Breakpoint.

Håller med om att det känns ofärdigt med tanke på utvecklingstiden och prislappen, men jag har inte upplevt några som helst buggar i mitt 5-10h spelande.

Stör mig dock lite på att vissa objekt (till och med questobjekt) kan vara placerade en bit över marken. Men om jag minns rätt är världen autogenererad? I vilket fall känns det som att såna saker borde poleras om man nu ska göra ett officiellt släpp av ett spel som har utvecklats i så pass många år, med förseningar.

Kan också störa mig på vissa gameplay element som att så fort någon börjar jaga dig (för att du gjort något olämpligt) vet alla i din närhet om det och börjar jaga dig så fort dom ser dig. Att det finns ca 10 olika karaktärsmodeller på NPCs känns också rätt B i ett spel som kostar 600 spänn. Inte världens största problem men dom hade kunnat lägga lite mer tid där känner jag.

....Förutom det gillar jag spelet starkt. Skön story, annorlunda, kopiösa mängder droger, mysig gameplay m.m. Jag backade spelet på kickstarter och hade nog inte köpt det nu med tanke på priset och hur oputsat spelet är, men kan rekommendera att testa det när priset går ner lite.

Som flera skriver här är det ju inte taget ur tomma luften. Med tanke på idealet och det allmänna modet vi har idag (från typ popartister och andra stora kändisar/karaktärer) är det inte konstigt att spelkaraktärer följer samma stil. Titta på Black Widow från Avengers t.ex.

Varför får alltid spelen skit för det dom hämtar ur verkliga livet? Om detta nu är ett problem, varför inte ta upp det med de som Riot fick sin inspiration av?

@monsterbenke:

Hur menar du med forever alone? Vad är skillnaden på att bygga själv hemma eller bygga själv i ett spel?

Jättebra idé imo för att både lära sig hur man bygger datorer och vilken setup som presterar bra. För det verkar ju som att man får ut riktiga siffror.

Perfekt för den som vill testa olika delar men inte har 40 tusen miljarder kronor att lägga på att köpa och testa alla delarna själv innan man vet vad man vill ha.

Skrivet av Elixx:

Tittar alltid på dessa Kingdome Cove diaries för dee har en bra tanke, men det saknas något, spelet känns stelt och utan rätta floran, kan inte sätta fingret på vad det är som känns fel.

Förstår vad du menar! Det har inte den där "glansen" som dom flesta nya spelen har. Grafiskt och känslomässigt.

Jag kommer nog ändå att skaffa det, gillar hur fritt det verkar vara. Kunde dock inte spela betan pga ohyggligt lagg, trots att jag har en schysst dator, så är lite smått orolig. Hoppas att fullversionen är bättre optimerad.