Inlägg av TeliaKundservice

Inlägg som TeliaKundservice har skrivit i forumet

1

Hej DrDoom!
Jag heter Andreas Wiklund och jobbar på Telia. En del av mitt arbete är att se över bloggar där Telia omnämns för att se om det är något jag eventuellt kan hjälpa till med.

Din upplevelse av oss som leverantör är ingen rolig läsning men det är skönt att höra att det löste sig med återbetalningen i slutändan.

Vi borde definitivt bokat ut en tekniker för felsökning av uppkopplingen i ett tidigare skede för dig, så att det inte drog ut på tiden så länge för att få felet åtgärdat.

Vi ber om ursäkt för dessa problem du haft med tjänsterna från oss.

Min förhoppning är att dina tjänster ska fungera bättre denna vända, om du väljer att använda dom tjänster din förening avtalat med oss och att detta kan ge en lite positivare bild av oss som leverantör framöver.

Mvh
Andreas Wiklund
Telia Kundservice

Skrivet av r3lev4nt:

Tyvärr så säger det inte så mycket om du ger lovord, jag tror att många här vill ha ett mer konkret bevis på att det inte är ett scam-försök. Ingen misstro från min sida alltså, men man vet ju hur internet fungerar, no?

När du ändå finns här (Utgår nu från att du är legit), så tänkte jag också fråga då det är relaterat;
Ni är medvetna om att problemet finns i stor utsträckning inom andra spelsammanhang än WoW?

Om du klickar på Sidansvarig och Teknikansvarig-länkarna i den så kallade Proofen så går både dessa till en @teliasonera.com-adress. Jag hoppas att det konkret nog

Vi känner till att problemet kan drabba liknande spel som har "Loading screens" och dessa felsöks i samband med problemet som jag nämnt. Då det till störst del är just WoW-spelande kunder som lyft problemet är de det jag nämner.

Med vänlig hälsning
Christoffer Svensson
Telia Kundservice

Hej igen!

Länken och min förfrågan är legit För att vi ska kunna hitta en snabbare lösning på problemet så behöver vi som jag tidigare nämnt ett gäng kunder som vill ställa upp på olika test.

Min önskan är därför att ni som upplever problem fyller i formuläret ovan så kommer vi att kontakta er.

Med vänlig hälsning
Christoffer Svensson
Telia Kundservice

Telia behöver er hjälp - Thomson + WoW

Hej!

Som flera av er säkert märkt så tampas vissa spelare med att spelet slumpmässigt kopplar ner och även problem med laddningsbilden. Då det har kommit/skrivits en del om detta vill jag informera om att Telias bild av det hela kvarstår: Problemet berör kunder, operatörer och hårdvaruleverantörer över hela världen. Vi är dock väldigt angelägna att bidra till en lösning och vi arbetar både med dataspelsföretag och med hårdvaruleverantören för att åstadkomma detta.

Vi jobbar på en lösning och som ett led i testandet vill vi gärna ha kontakt med cirka 15 Telia-kunder som också är online-spelare och som upplever problem med WoW.

Fyll i uppgifterna via länken om du är intresserad så väljer vi ut vilka som får hjälpa till att testa: http://goo.gl/KnK20.

Tack på förhand och vänliga hälsningar
Christoffer Svensson
Telia Kundservice

Ojdå, glömde visst att ge dig länken, den kommer här: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

/Christoffer

Hej Kebbe!

Jag heter Christoffer och arbetar på Telia Kundservice. Jag ser att du fått en del tips som man kan prova men då felet verkar sporadiskt vore det bra om du kunde kontakta oss för en djupare felsökning. Kontakta mig med information här på länken nedan så kikar jag på det!

Med vänlig hälsning
Christoffer Svensson
Telia Kundservice

1