Inlägg av Conditioned

Inlägg som Conditioned har skrivit i forumet

1

Poetisk och opoetisk rättvisa.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Keneralen:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Keneralen:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Keneralen:

"en konceptbild för Assassin's Creed IV: Black Black" den var ny. Seriöst ni borde korrekturläsa era artiklar.

Åh nej! Världen går under!

Men det börjar ju hända i varje artikel...

Vad besvärligt! Jag tror att jag tappar andan!

Ok? vad vill du ha sagt med det? Rättstavning borde väl ändå vara naturligt i en artikel?

Ja, sånt där missar ska vi själva upptäcka. Vilket vi inte alltid gör - jag beklagar det. Och tack för att du sa till!

Sarkasm från admins får man inte se varje dag.

Det är inte spelet de betalar för det är kundstocken.

Nä, nu blev det fel.

Skrivet av HonK_sWeMoB:

Jag, som frostbite-utvecklare skulle vilja klämma in några ord här på fz. Jag vet att det inte är någon tröst för er som har mycket problem men jag vill ändå berätta varför vissa av problemen uppstår och varför det är så ojämnt vilka som har problem

Som ni nu kanske förstår så är det stor skillnad kodmässigt på BF3 och BF4 (eller frostbite2 och 3).. en av anledningarna till att vi gjort stora ändringar är för att kunna utnyttja ny hårdvara bättre och kräma ut maximal kraft ur nya multi-core pc samt nextgen-konsoller. Mängder av kod körs nu parallellt på flera processorer istället för sekventiellt (på bara en processor).
<Totalt irrelevant. Bf3 och 4 är olika produkter.
När kod som inte är "trådsäker" exekverar parallellt är det lite "slump" om det funkar eller skapar problem(krascher). Det är extremt svårt som utvecklare att verifiera ifall kod är trådsäker eller inte (ivf i c/c++) och BF4 består av flera miljoner rader kod. Det blir "timing"-beroende och olika hårdvara (i kombination med bakgrundsprocesser och operativsystem) har olika timing på hur saker exekveras.

<Om ni inte är så bra på ert jobb kanske ni skulle byta? Eller lära er det ni behöver för att bli tillräckligt bra? Anställ folk som klarar av det som ska göras istället för att skylla på att det är svårt.

På jobbet har vi alla någorlunda lika maskiner (som på alla arbetsplatser beställer man många datorer åt gången) och "timing"-täckningen blir på så vis tyvärr inte så bra.

<Bara ännu en indikation på hur dåligt tankearbete som görs hos er. Tips: När man testar något så försöker man få till en miljö som påminner om den där slutprodukten skall användas.

Även om vi gjort mycket testning så har detta kommit som en hemsk överraskning och bitit oss hårt i baken (ja, ingen på EA eller Dice har någonsin sagt "skitsam, vi släpper det ändå"). Det jobbas hårt på att försöka lösa alla dessa problem (många är fixade iom senaste patchen men eftersom det är så "slump"-styrt så är det väldigt svårt att säga hur många det finns kvar).

<En överraskning? Du kanske tror att det här blidkar oss men det här visar bara återigen hur det står till kvalitetsmässigt i er studio. Jag har iaf 5 goda vänner som spelar bf4 och alla har upplevt många krasher, ofta flera gången i timmen. Och krascherna är bara toppen på isberget.

Tyvärr kan det vara så att om du har en viss cpu och kör med ett visst operativsystem och samtidigt har en viss process i bakgrunden så lockar du fram dålig "timing" oftare än andra vilket orsakar krascher och andra buggar. Detta skall _självklart_ fixas av oss men som ni kanske förstår kan det vara sjukt svårt att hitta dessa felen.

<Det här har jag faktiskt viss förståelse för, i motsats till de andra punkterna. Men återigen, anställ bättre kodare om det är för svårt för er.

Hoppas att mitt inlägg förklarar en del även om det kanske inte gör er spelupplevelse bättre :-/

Svårigheterna är i grund och botten att ni är otroligt dåligt organiserade och att många i ert företag inte brinner för att göra ett spel med hög kvalitet. För någon som spelat många år (jag minns t.ex da swedish mob, antar att du var med där?) så är det ganska tydligt att spelet är gjort för att attrahera så många som möjligt. Jag har en god vän som hade samma problem och slet med det i många år. Hans lösning var att avskeda alla. Inte för att alla var dåliga på det de gjorde men det hade spritts en viss attityd, och det är svårt att komma åt på något annat sätt. Jag tror att anledningen till att många är så arga är inte bara kraschenar utan att det är så många delar som har dålig eller ganska dålig kvalitet.

Väldigt synd. Bf4 är ett spel som är lite roligt i små doser. Med relativt små skillnader hade det kunna vara fantastiskt.

Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Conditioned:

Bra att dice verkligen vet vad som är viktigt. Så istället för att fixa alla hundratals saker som är åt helvete med detta spel lägger man till en ny feature. Många journalister som gillar detta förstås.

Det är ju inte omöjligt att det faktiskt sitter folk och kodar patchar till andra problem också, och att de som kodat 3D-stödet inte kan hjälpa till med de andra buggarna.

Exakt. Fan va jag hatar folk som inte kan förstå att alla inte kan göra allting enskilt. Sitter som IT-support här på jobbet, men inte betyder det att jag kan sitta hos HR och jobba inte...

Dumskallar hatar, framför allt sådana som inte har en aning om vad jag förstår och inte förstår.

Det är inte så många som jobbar på dice. Det finns ingen del av bf3 som inte är i behov av mkt förändringar. Sannolikheten för att de som jobbat på det här t.ex kunna ordnat flashlighten till patchen den 22:a eller något annat som är relevant för alla som spelar är överväldigande.

Bra att dice verkligen vet vad som är viktigt. Så istället för att fixa alla hundratals saker som är åt helvete med detta spel lägger man till en ny feature. Många journalister som gillar detta förstås.

Ja väldigt ny information. Den har bara funnits i 2 månader och om jag inte missminner mig så har ni tom skrivit om det.

Och när bolagen inte uppför sig riktigt schysst så undrar de samtidigt varför folk piratkopierar spel.

1