Nästa vecka vankas det #Final Fantasy XV-evemang i Los Angeles, vilket innebär att vi kommer få se mer gameplay från spelet och dessutom få ett spikat släppdatum. Inför eventet har director Hajime Tabata pratat mer om äventyret och kommer med oroväckande information för alla som gillar bilduppdatering av den lena sorten: spelet siktar på 30 fps.

Det verkar dessutom som att Final Fantasy XV i dess nuvarande form inte riktigt når upp till målet, utan emellanåt sviktar under 30 fps. Lyckas inte #Square Enix med målsättningen ska de "göra något annat", oklart vad. Värt att notera är att de just nu arbetar med att optimera spelet och att inget är spikat förrän arbetet är helt klart.

Tabata kom lyckligtvis med lite trevliga nyheter också: huvudstoryn blir längre än vad de först förväntat sig. De tidigare uppgifterna att huvuduppdragen tar runt 40 timmar gäller inte längre – istället ska det uppskattningsvis ta cirka 50 timmar att ta sig igenom hela äventyret. Något som säkert glädjer alla fans av fläskiga, japanska rollspel.