Tips för battlefield 3

Medlem

Hmmm, jag har bara spelat spelet i kanske 2 veckor eller så och är inte speciellt insatt i exakt "hur" spelmekaniken fungerar men... jag tänker att utvecklarna måste/lär ha tänkt som grundprincip att typ (i väldigt runda slängor nu) att ads ska ha en central roll i eldstriderna. Att man använder det som ytterligare en dimension i spelmekaniken så istället för bara "Point and shoot" (a la quake style!) Så tänkte man "ads, Point and shoot"!

Och sen om man kan göra såsom det visas på filmen så försvinner lite av poängen tycker jag, när man höftar så att säga så ska det ju vara i närstrid, typ 5-10 meter lr så. Nu har bf3 ingenting med verkligheten att göra och jag personligen är inte speciellt insatt hur militära enheter opererar men jag tvivlar starkt på att de trycker på en lasersikte på vapnet och springer runt och "höftar" nej, man lägger kolven mot axeln för att minska rekyl effekten, så mkt vet jag iaf!

Som sagt, det är ett spel och det är underhållning... men att nerfa just m4a163 (lr vafan den heter ) kanske vore på sin plats då även jag finner den löjligt effektiv jämfört med det som erbjuds. Jag brukar byta vapen väldigt ofta för att lära mig mera och just det här vapnet känns "mest" stabil, något som jag och 90% av bf3 Community:t verkar insett

Sorry för kass meningsstruktur (kan man säga så?) Osv... men 14 timmars arbetet samt skriva på sin telefon gör att man inte har så bra översikt. Men d skiter jag i

ha överseende!

<3

Medlem

Ser inte hur man kan tycka det är jobbigt eller värt att inte köra ADS, man får ju trycka fram siktet samtigt som man skjuter så att det första skottet blåser av innan man ser genom siktet på ett ungefär (om man har kobra). Lättare att sikta på huvudet, mindre rekyl m.m. Kör i stort sätt bara utan ADS på 0-2 m avstånd då musens "sens" blir så mkt lägre i ADS.

Som jag sa innan så tycker jag inte att man ser m16/m416 så mycket längre. För ett halvår sedan så såg man den överallt. Den är inte lika mycket God-gun längre imo.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Stämmer säkert det du säger.

Oavsett så gillar jag spelet som faen ändå Gammal CS pressare som man är så är det här spelet typ som att... ja, komma från badhuset till en "riktig" strand och bli bjuden på ett par drinkar av vackra kvinnor i fina tangas

Medlem
Skrivet av GeggaSWE:

Ser inte hur man kan tycka det är jobbigt eller värt att inte köra ADS, man får ju trycka fram siktet samtigt som man skjuter så att det första skottet blåser av innan man ser genom siktet på ett ungefär (om man har kobra). Lättare att sikta på huvudet, mindre rekyl m.m. Kör i stort sätt bara utan ADS på 0-2 m avstånd då musens "sens" blir så mkt lägre i ADS.

Som jag sa innan så tycker jag inte att man ser m16/m416 så mycket längre. För ett halvår sedan så såg man den överallt. Den är inte lika mycket God-gun längre imo.

Beror helt på vad du spelar för vapen, spelar du tex. P90, UMP eller PP-19 så är det ofta bättre att bara spreja på utan att ADS:a, deras "max" spread är så liten ändå.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av GeggaSWE:

Ser inte hur man kan tycka det är jobbigt eller värt att inte köra ADS, man får ju trycka fram siktet samtigt som man skjuter så att det första skottet blåser av innan man ser genom siktet på ett ungefär (om man har kobra). Lättare att sikta på huvudet, mindre rekyl m.m. Kör i stort sätt bara utan ADS på 0-2 m avstånd då musens "sens" blir så mkt lägre i ADS.

Som jag sa innan så tycker jag inte att man ser m16/m416 så mycket längre. För ett halvår sedan så såg man den överallt. Den är inte lika mycket God-gun längre imo.

Beror helt på vad du spelar för vapen, spelar du tex. P90, UMP eller PP-19 så är det ofta bättre att bara spreja på utan att ADS:a, deras "max" spread är så liten ändå.

Sant, pdw vapnen är ju lite mer till för det. Jag ska väll egentligen inte snacka, har bara en Score Per minute på 585 och kör aldrig M16, så jag säger bara min åsikt, är ju definitivt inget proffs. Men nu när jag kollat lite så har oftast MVP2 och MVP3 m16 eller m416.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Att säga att man bara h ar en SPM på 585 känns lite som att "Jag vill ju egentligen inte skryta, men kolla här.." 500+ är ju tydligt över snittet i SPM.

Tycker det är väldigt blandat med vapen, men ser en hel del L86 och och AK-varianter också numera.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jovisst, när man tänker efter lite så är det kanske inte lika tjockt med M16/M416 som det var tidigare.
Men den är fortf. överrepresenterad

Ingen aning om var man bör ligga med SPM, vet inte ens vad jag har själv faktiskt..
Statsen i BF3 i allmänhet är lite luriga.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Stag:

Att säga att man bara h ar en SPM på 585 känns lite som att "Jag vill ju egentligen inte skryta, men kolla här.." 500+ är ju tydligt över snittet i SPM.

Tycker det är väldigt blandat med vapen, men ser en hel del L86 och och AK-varianter också numera.

Va? Har inte de flesta 700-1000?
Jo du har kanske rätt, det är kul att det är lite balans.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

De flesta ligger garanterat inte på 700-1000.

De två på min friendslist som är de som har nördat ner sig mest i BF3, varav den ena är skribent åt bfstuff.se, har 488 och 545 spm. Jag har 455. Jag spelar dock mycket recon osv på conquest large, vilket leder till en ganska ojämn score-fördelning över tid.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Sry, trodde de flesta hade det, var verkligen inte menat som skryt.
Tack för Bfstuff, bra sida.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Hah, ingen anledning att be om ursäkt.

Bfstuff mycket bra sida ja! Även bf3stats.com.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Mytacism:

https://www.youtube.com/embed/TRgAdgvSMmU

Varsågoda.
Visserligen rätt många kills som man skulle kunna kalla "närstrid".
Men åter igen, har aldrig sagt att du aldrig behöver ADS:a, bara att det går att spela M16 + laser på infanteri banor utan att att just ADS:a och fortf. får relativt bra stats.

Klantade mig två gånger och hade den ställd på en skott utan att tänka mig för.
Dessutom får ni inget ljud då jag inte orkade aktivera mitt Action!

Inte kollat tråden på länge, men nu så !

Det går även OK att köra M60 med laserpekaren och ej ADS och få ihjäl folk när det är mycket närstrider. Men det är ju en enorm fördel att panga ihjäl folk i ADS, tex i de första minuterna i din video var det många tillfällen där du hade tjänat enormt mycket på att köra ADS istället (kollade inte hela).

Så ja, om nu diskussionen var att "det GÅR" så har du ju rätt

Vad gäller engineervapen så gillar jag G53 rejält. körde mycket med den i början när BF3 kom, sen nerfade dom den men för någon patch eller två sedan så balanserade dom upp den lite igen.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

12
Skriv svar