Tips för battlefield 3

Medlem
Tips för battlefield 3

Hej.

Jag har skrivit ihop ett gäng tips och länkar för Battlefield 3, vet inte om det är tillåtet att länka till andra forum här? I såna fall får ni gärna ta bort tråden.
http://dirtyswedes.egetforum.se/tipstrad-for-bf3-t546.html

För övrigt söker vi folk (PC-spelare) till våran BF3-klan Dirty Swedes omdu är intresserad så gå in på http://dirtyswedes.wordpress.com/bli-medlem-2/.

Ha de!

Mvh Milky


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Denna information är mkt uppskattad tack!

Medlem

http://mp1st.com/2012/04/27/battlefield-3-developer-details-a...

Bra guide vad varje pryl på vapnet gör med rekyl, bulletspeed m.m.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Schyssta tips, fick bli ett bokmärke.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tack gegga bra skit!

Medlem

"Since most of your fire will be from the hip" what?

Jag skjuter nog 99% i ADS.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Beror väl lite på situationen och vad för vapen man har. Men jo, det är märkligt av han att skriva så

Medlem

Beror lite på vad man ska spela, sitter man och nöter infanteri så behövs bara en M16/M416 och dessa behöver man inte ADSa med så mycket, inte alls om du väljer laser pekaren.
Vilket är vad de flesta gör i BF3, tyvärr.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Bullshit. Jag skulle vilja se dig spela en 32-spelars conquest large på Monolith utan ADS. Då lär du spreja över hela stället och bli avplockad innan du ens hinner träffa den andra.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Monolith Large är kanske inte ett toppen exempel på en "infanteri" bana, men visst.
I'll do what I can.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Tänkte mest på ban-storlek.

Men nej, jag tror nog att alla håller med om att det nog är ganska överdrivet att påstå att allt man behöver är M16 med laserpek.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ska du bara spela mindre och infanteri fokuserade banor tycker jag inte att det är speciellt överdrivet att säga att M16+laser är en av de bästa kombinationerna du kan köra på och det är ju knappast en överdrift att påstå att M16 är en av de bättre bössorna just nu (och har varit ett tag).


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

För mig funkar inte M16 alls. Det beror ju mycket på spelstil såklart.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det går icke i min mening att köra infantrybanor m416 eller m16 utan ADS, inte om du vill kunna döda folk effektivt på större avstånd än 10 meter. Om du inte kör hardcore, då kanske det funkar? Kör själv aldrig hardcore.

Däremot mp7, p90 går det rätt bra att köra med bara lasersikte utan ADS även på lite mer avstånd.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Tycker m16 är överskattad. Lirar med AEK på metro osv och scar-L på större banor. Kör du aek med kobra sikte så blir det mkt ads kills även på mindre banor.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

An94an borde ni testa giftig på mid/long range, sen shotgun attatchment för närstrid... kul och leka när man ledsnar på "mainstream" vapnen

Medlem

Talah Market Rush M16+Laser utan att ADS:a 17-4 dock en 1911 och en från en jeep, så i princip 15-4.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/527307...

Har även en film som jag tänkte slänga upp på tuben när jag fått lite ordning på datorn (nyinstallerad).

Fler borde förövrigt byta vapen, blir så enformigt att bara se samma tre-fyra vapen dag in och dag ut._
Har själv inte spelat nått "mainstream" vapen sedan B2K då jag bytte från M16 till L85 och sedan till SCAR-L när CQ släpptes.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Du sitter själv och säger att allt man behöver är M16+laser, sen säger du att fler borde byta vapen? Som Sheldon säger "You are all over the place this morning!".

Och okej, du fick 17-4, vad bevisar det?

Jag är helt övertygad att om vi möts på 30-50 meters avstånd och jag har en AEK med Cobra, Foregrip och Muzzle break i ADS, så skjuter jag huvet av dig innan du ens hunnit få lasern på mig. Tyvärr är det nog så enkelt att din logik är lite flawed.

För att utveckla det; Hur många av dina kills var på lite avstånd, och hur många av de var i t.ex Mall eller Power Station?

Din accuracy är 15% och skill level -10. Även om skill level är lite rörigt, så ger det ju en pointer mot hur man dödar och hur man dör.

Edit: Den viktigaste poängen är ju dock redan bevisad i vilket fall. Att säga att 90% kommer skjutas hipfire är bullshit, då det uppenbarligen inte stämmer. Jag är dessutom övertygad om att alla som aspirerar att bli lite mer än den som nybörjaraktigt kutar omkring och sprejar hela området med en M16 lär köra ADS.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Om du tolkat det jag sagt som "allt man behöver är M16 + laser" så sorry, vad inte riktigt vad jag menade.
Vad jag i grunden menade var att ett av de bästa tipsen man kan ge en ny spelare är att spela M16.
Hela laser grejen är en urspårning från "Since most of your fire will be from the hip" what?".
(CQ banorna är typ exempel där det i princip går att bara köra på hipfire)

17-4 tycker jag bevisar att det går att spela M16 + laser utan att ADS:a något, vilket egentligen inte bevisar något alls.
Självklart ska du få se filmen om du betvivlar att jag talar sanning.

Jag är också övertygad att om vi möts på 50m avstånd under de omständigheter du skrev så kommer du vinna, det var dock inte det denna diskussionen handlade om utan den handlade om det går eller inte går.

Det är dumstridigt att påstå att M16 inte är en av de kraftigare vapnen (tillsammans med AEK och M416), att spela ett bra vapen är självklart ett relativt enkelt sätt att "bli bra", sedan spelar jag inte vapnen själv (är aningen för stolt för det antar jag) och jag skulle gärna se att fler bytte då, som jag sa tidigare, det är enformigt att dag in och dag in se samma fyra vapen or so.

Jag har aldrig påståt att det är ett BRA sätt att spela, jag har bara sagt att det GÅR att spela så.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Fast du sa ju "och dessa behöver man inte ADSa med så mycket, inte alls om du väljer laser pekaren."

Men jag ser vad du menar såklart. Självklart så är det ett av de bättre vapnen, det har det bevisat länge. Jag tror dock inte att det bästa är att säga till en nybörjare vilket vapen som funkar bra för de, utan jag tror att alla spelar olika och fungerar olika med olika vapen. Jag har t.ex aldrig gillat M16 egentligen.

"Jag accepterar din åsikt, men jag delar den inte", som en lokal polis alltid har sagt under volontär-utbildningar.

Men jag ska inte gubba ner mig över detta längre!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tycker inte man ser m16 så jävla ofta längre, men som ni andra säger är det kul att testa lite olika, började köra aek bara förra veckan efter att jag rockat aug länge nu.
Diskussionen visar ju helt klart att vi alla gillar olika vapen. Har mer problem med att hitta en carbine som jag gillar.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Det hade jag också under en.. Längre period. MTAR har dock visat sig vara den som funkar bäst för mig. Enda man kan ge minus för är väl att den äter ammo fort om man tycker om helautomat (900 RPM!), samt att den har lite sämre accuracy över avstånd. Båda lär man hantera helt okej som en rutinerad BF3-spelare i vilket fall.

Funkar perfekt för mig med Eotech, Foregrip och laser! Mitt tips på karbin iaf.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

An 94! Gubbar! )

Medlem

Tror jag har flest kills med mtar som engineer men har börjat suga med den. Försökte köra med acw-r och scar h, men njae det blir inte bra. Viktigare med acc än bps för.mig.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

För mig beror det mycket på hur man spelar.

Rör du dig mycket in och ut ur fordon så är MTAR med Eotech och laser bra då den har snabb ADS och hög ROF.

Rör du dig mer öppet så är ACW-R med heavy barrel och Eotech eller ACOG rikltigt nice.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Får nog börja pumpa ACW-R lite mer så jag får in rätta knycket, och köra lite olika tillbehör till den så jag hittar en favorit.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Varsågoda.
Visserligen rätt många kills som man skulle kunna kalla "närstrid".
Men åter igen, har aldrig sagt att du aldrig behöver ADS:a, bara att det går att spela M16 + laser på infanteri banor utan att att just ADS:a och fortf. får relativt bra stats.

Klantade mig två gånger och hade den ställd på en skott utan att tänka mig för.
Dessutom får ni inget ljud då jag inte orkade aktivera mitt Action!


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

*suck* något som borde fixas tycker jag

Medlem

Okej, och hur fixar man det?

Att sänka accuracy är bara kasst, då vapnens accuracy som den är är bullshit-låg. Jag anser det inte vara ett speciellt stort problem iaf, då de flesta som försöker göra så endast dör då den som ADS-ar har en tät grouping i torso och huvud direkt, och därav oftast vinner striden i min erfarenhet.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

M16 / M416 skulle behöva lite mer spread när man är i ADS eller en eldhastighets sänkning.
Samt att suppression buggen (om de inte fixade den i senaste patchen) bör ju också göras nått åt.

Men bryr mig inte så mycket egentligen, blir bara så trött på att konstant bli dödad av samma vapen.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

12
Skriv svar