Gears of War 2 skippar Windows

Medlem

GoW är bland de mest överskattade spelen någonsin. Precis som spel som Force Unleashed (demot), Devil May Cry mfl spel så är det ett spel som bara konsolfolk i stort sett uppskattar. Det är snabbt/superhjärndött och det är massor av knapptryckande, och såklart helt utan någon direkt känsla (dvs OM jämför och har spelat ett _bra_ FPS innan på PC, vilket console-only-folket ofta inte har). Ingen förlust mao.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Tråkigt - men det är ju kul för 360 spelarna att dom får det åtminstone grattis till er!

Heller hur.

Jag undrar varför folk alltid ska diskutera när det gäller Xbox 360 nyheter. Det är roligt för mig som har en 360 att kunna få lira Gears of War 2. Säg inte att det är överskattat och sånt.

Medlem

Jävla trams, dom sa exakt samma sak hur ettan inte skulle heller gå till pc då det skulle krävas enormt bra hårdvara etc..

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag undrar varför folk alltid ska diskutera när det gäller Xbox 360 nyheter.

Just den här nyheten syftar väl ändå på PC

Inaktiv

Jag ska ändå skaffa det till konsoll.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Har man spelat Doom/Quake eller något annat av de första FPSen har man spelat alla andra FPS i världen också.

Ja, och har man spelat Space Invaders så har man spelat alla andra skjutaspel också... Eeeh, jag håller inte riktigt med din logik. Det är stor skillnad mellan FPS även om dem tillhör samma kategori spel. Det är en helt annan upplevelse att spela Serious Sam jämfört med S.T.A.L.K.E.R.

Medlem

Säger bara: CCL
Could'nt Care Less
Har testat Gears of War och det är inget unikt...
Bara springa ladda och skjuta, sånna spel finns till PC åxå..
CCL för min del.


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Förstår allvarligt inte hur Microsoft tänker när de använder sin konsolplatform Xbox 360 till att konkurera med sin datorplatform Windows.....

....Nötter är vad de är, när de kunnat satsa på att slå samman bägge platformarna för att helt slå ut Playstation och Wii.
Det är ju knappast som att det skiljer så ofantligt mycket mellan Xbox och Windows längre och spelen utvecklas ju ändå och testas i Windowsmiljö.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Kändes ju jävligt mediokert på PC i alla fall. Fattade inte alls grejen med det, helt vanlig shooter typ, rätt trist sådan.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Självklart kommer det till PC. De ska bara mätta XBOX360 marknaden först.
Att släppa det till PC samtidigt går ju inte då piratkopieringen skulle förstöra för eventuella konsollköpare.

Så gå inte på denna billiga fint. PC ägarna får ge sig till tåls bara.
Iofs så är det bara ett skitspel ändå. Har man spelat ettan har man spelat 2an osv..

Det tror jag också. Har för mig att dem sade att GoW 1 skulle vara kryssbox-exklusivt när det kom också.

Det vore verkligen synd om 2:an inte kom till PC:n. People can fly gjorde ett riktigt bra jobb med portningen. Jag föredrar helt klart PC-versionen över konsol. Än så länge finns det inget som slår mus för att styra i FPS.

Enda smolket i bägaren var avsaknaden av Save-funktion (Checkpoints fungerar, men jag föredrar att kunna spara när som helst) och Windows-Live!-skiten, men den senare kan man ju inte skylla Epic för.

Inaktiv

Jag tror att ettan kommer att vara mycket bättre en tvåan i alla fall. Att det inte kommer till PC gör mig inte så mycket. Det roliga var att spela kampanjen med en vän i soffan.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Bra, jag skippar denna linjära shooter på xbox också!


signatur

Meep!

Medlem

..Sägs det nu, ja.. Om ett år så kommer jag sitta och spela det på min PC iallafall.

Medlem

Jag gråter inte.

Maken till överhypad dynga finns inte.

Inaktiv

360 säljer ju sämst av konsolerna nu man kan undra om dem gör så här för att få 360 att sälja bättre !?
Vilket det säkert kommer att göra.

Medlem

bara att vänja sig... konsoler är här för att stanna

Medlem
Skrivet av MKultra:

GoW är bland de mest överskattade spelen någonsin. Precis som spel som Force Unleashed (demot), Devil May Cry mfl spel så är det ett spel som bara konsolfolk i stort sett uppskattar. Det är snabbt/superhjärndött och det är massor av knapptryckande, och såklart helt utan någon direkt känsla (dvs OM jämför och har spelat ett _bra_ FPS innan på PC, vilket console-only-folket ofta inte har). Ingen förlust mao.

Snacka om att vara ute och cykla, hur kan du säga något så dumt?

Jag har spelat FPS och strategi spel på PC ända sedan jag var 9-10 år, främst CS1,6 som jag spelade i flera år och under en tid på riktigt hög nivå, och för bara runt 8 månader sedan gick jag över till PS3a då jag inte orkade med att uppgradera min PC för massa dyra pengar hela tiden.

Jag tänkte då att jag aldrig skulle få för mig att spela FPS på den, utan jag var mest intresserad av sportspelen, kanske något rollspel och lite bilspel. Men så impulsköpte jag Cod4 i USA för runt 270 svenska kr på mellandags rean där och i början var det så hiskeligt svårt med kontrollena så jag fick panik, men sen så...

Nu har jag lärt mig minst sagt och har över 8 dagars played time på online läget och jag stormtrivs av att sitta framför min HDTV och spela FPS online med en handkontroll, det funkar huuur bra som helst!

Jag förstår att du inte kommer tro mig nu; men till viss del känns det lättare att styra runt sitt sikte med en handkontroll, kan inte riktigt förklara det, men det känns verkligare på något sätt, svårt det där. Och du kan ju inte säga att du aldrig hört någon säga det tidigare, tror de flesta Cod4 spelare på konsol, PS3 som 360 kan intyga att när man väl lärt sig är det helt underbart.

Så sluta vara en sån negativ bakåtsträvare och ge ett konsol FPS en rejäl chans någon gång(förslagsvis då Cod4) och spela några timmar tills du har fått in kontrollerna bra i kroppen, så kommer du snällt få äta upp dina ord sen...


signatur

En styck signatur.

Medlem

Nja det är väl inte direkt ett spel, det är mer som en interaktiv film. Lite lustigt att de är så poppis nuförtiden, då de var fruktansvärd skit som förpestade datorer vid den tidpunkt då allt skulle vara 'Multimedia', enligt de flesta. Men de ser åtminstone bättre ut nuförtiden så det är väl därför de är poppis.

Det är väl därför ingen överraskning att jag personligen inte bryr mig, men mina sympatier går ut till de som ville ha det till fler plattformer!

Medlem

Sämre 3:e persons skjutare än Gears of war får man leta efter. Simpel, överskattad och urtråkig dynga som en apa kunnat designa om du frågar mig.

Men jag förstår dom, småbarnen köper skiten och Epic skrattar hela vägen till banken.

Medlem

hallå, konsol är bättre för ingen piratkopering finns det iallfall inte lika mycket , samtidigt har jag alltid sagt förr att fps ska vara på datorn men nu efter cod 4 och gow så älskar jag mitt 360 elite , det är som sagt en vane grej när man väl kommit in i det så /whiner man inte men som sagt det var ju lika exclusivt som mass effect woho lol ...

Medlem
Skrivet av Reaction:

hallå, konsol är bättre för ingen piratkopering finns det iallfall inte lika mycket

Vad har piratkopiering att göra med hårdvara och gamepad? Seriöst, det finns ingen "bästa" plattform, det handlar bara om smak. Tror nog många anser att SNES är den bästa konsolen och att Mac är den bästa persondatorn, men vad spelar det för roll egentligen?

Medlem

Skitsamma det enda roliga var ju att såga ihjäl fienderna O.o

Medlem
Skrivet av MKultra:

GoW är bland de mest överskattade spelen någonsin. Precis som spel som Force Unleashed (demot), Devil May Cry mfl spel så är det ett spel som bara konsolfolk i stort sett uppskattar. Det är snabbt/superhjärndött och det är massor av knapptryckande, och såklart helt utan någon direkt känsla (dvs OM jämför och har spelat ett _bra_ FPS innan på PC, vilket console-only-folket ofta inte har). Ingen förlust mao.

Ge mig tips på bra FPS på datorn, just nu och så då?

GoW superhjärndött/snabbt? Vad var/är Quake 3?
Vad var/är Far Cry? Vilka jag tar som bra FPS på PC.

Sedan är det ju så också att du jämför FPS med TPS Alla ovannämda spel du nämt är TPS.

Konsolfolk och konsolfolk, jag äger Wii, Xbox 360 och PC. Wii och 360 är i princip dom enda konsoler jag ägt om man inte räknar Sega 16 och Nes 8 bits... Vilka inte jag ägde men, endå. Annars har jag lirat PC sedans min gammla 386:a tid. Och jag uppskattar Gears Of War till xboxen, visst är det repetivt och kanske lite överskattat, men för övrig är det ett riktigt bra spel tycker jag.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag har spelat FPS och strategi spel på PC ända sedan jag var 9-10 år, främst CS1,6 som jag spelade i flera år och under en tid på riktigt hög nivå, och för bara runt 8 månader sedan gick jag över till PS3a då jag inte orkade med att uppgradera min PC för massa dyra pengar hela tiden.

Jag tänkte då att jag aldrig skulle få för mig att spela FPS på den, utan jag var mest intresserad av sportspelen, kanske något rollspel och lite bilspel. Men så impulsköpte jag Cod4 i USA för runt 270 svenska kr på mellandags rean där och i början var det så hiskeligt svårt med kontrollena så jag fick panik, men sen så...

Nu har jag lärt mig minst sagt och har över 8 dagars played time på online läget och jag stormtrivs av att sitta framför min HDTV och spela FPS online med en handkontroll, det funkar huuur bra som helst!

Jag förstår att du inte kommer tro mig nu; men till viss del känns det lättare att styra runt sitt sikte med en handkontroll, kan inte riktigt förklara det, men det känns verkligare på något sätt, svårt det där. Och du kan ju inte säga att du aldrig hört någon säga det tidigare, tror de flesta Cod4 spelare på konsol, PS3 som 360 kan intyga att när man väl lärt sig är det helt underbart.

Så sluta vara en sån negativ bakåtsträvare och ge ett konsol FPS en rejäl chans någon gång(förslagsvis då Cod4) och spela några timmar tills du har fått in kontrollerna bra i kroppen, så kommer du snällt få äta upp dina ord sen...[/quote]

CS 1.6 tss, kom tillbaka när du spelat CS 5.2beta
Iaf jag håller med dig med att spela FPS på konsolen, funkar skitbra. Var själv väldigt skeptisk i början till det men efter man vant sig så är det inte så stor skillnad om man jämför med att spela fps på Dator (det kommer alltid funkar bättre med mus).
Ontopic: För er som är arga över att det inte kommer till Windows borde ändå förstå att det är 99% chans att det kommer nästa år till datorn.

Inaktiv

jag har spelat GoW på min PC maskin och jag kan inte säga annat än att det nog är ett av dagens bästa FPS spel...
den som säger emot har väl inte den dator som pallar spelet eller iaf inte på några snygga grafik inställningar.

GoW1 = 5/5
GoW2 = ?/5

Förvånar mig inte om 75% av alla de som whinar över hur dåligt GOW var enbart har spelat det på PC. Det är ungerfär lika rättvis som att döma starcraft efter N64-versionen.

GOW ska spelas på 360 tillsammans med flickvän/kompis. som coop-spel är det helt briljant.

Medlem

Aja. Ingen förlust direkt att de halvdana spelen inte kommer till PC

KoP
Medlem

Folk kan kasta ur sig hur många gånger som helst att GOW är överskattat.. imo kan dom ta sig i arslet för jag kommer säkerligen njuta lika mycket av uppföljaren som föregångaren.

Inaktiv
Skrivet av Kexmannen:
Skrivet av MKultra:

Jag har spelat FPS och strategi spel på PC ända sedan jag var 9-10 år, främst CS1,6 som jag spelade i flera år och under en tid på riktigt hög nivå, och för bara runt 8 månader sedan gick jag över till PS3a då jag inte orkade med att uppgradera min PC för massa dyra pengar hela tiden.

Jag tänkte då att jag aldrig skulle få för mig att spela FPS på den, utan jag var mest intresserad av sportspelen, kanske något rollspel och lite bilspel. Men så impulsköpte jag Cod4 i USA för runt 270 svenska kr på mellandags rean där och i början var det så hiskeligt svårt med kontrollena så jag fick panik, men sen så...

Nu har jag lärt mig minst sagt och har över 8 dagars played time på online läget och jag stormtrivs av att sitta framför min HDTV och spela FPS online med en handkontroll, det funkar huuur bra som helst!

Jag förstår att du inte kommer tro mig nu; men till viss del känns det lättare att styra runt sitt sikte med en handkontroll, kan inte riktigt förklara det, men det känns verkligare på något sätt, svårt det där. Och du kan ju inte säga att du aldrig hört någon säga det tidigare, tror de flesta Cod4 spelare på konsol, PS3 som 360 kan intyga att när man väl lärt sig är det helt underbart.

Så sluta vara en sån negativ bakåtsträvare och ge ett konsol FPS en rejäl chans någon gång(förslagsvis då Cod4) och spela några timmar tills du har fått in kontrollerna bra i kroppen, så kommer du snällt få äta upp dina ord sen...

CS 1.6 tss, kom tillbaka när du spelat CS 5.2beta
Iaf jag håller med dig med att spela FPS på konsolen, funkar skitbra. Var själv väldigt skeptisk i början till det men efter man vant sig så är det inte så stor skillnad om man jämför med att spela fps på Dator (det kommer alltid funkar bättre med mus).
Ontopic: För er som är arga över att det inte kommer till Windows borde ändå förstå att det är 99% chans att det kommer nästa år till datorn.

Vi får väl hoppas att dom gör ett spel som man kan spela online Konsoll vs. PC i lag så vi kan få reda på en gång för alla hur bra det går att köra fps på konsoll

PC ftw...


signatur

A-64 X2 5000+ - 2GB DDR2 - NVIDIA GeForce 7900 GTX - HD 800GB SATA RAID - Creative Sound Blaster X-Fi 7.1 - 24" TFT Widescreen

Inaktiv

Damn it!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skriv svar