GTA IV: Bilder och info om pc-versionen

Medlem

Har själv en PS3'a med GTA IV och jag älskar spelet till fullo. Det ändå som skulle sitta bra vore bättre mulitplayer alternativ (Som dom nämnde att dom kommer ha) kanske lite snabbare laddnings tider? och såklart snyggare grafik.

Hursomhelst är jag definitivt nöjd med mitt köp med GTA IV och PS3.
Behöver inte uppgradera burken dock

Medlem

Dock vore det sitta fint med PhysX support nu när alla drivrutinerna har kommit till Geforce serien (8000-200)

Skrivet av Kawazu:

Döende inte död.

MMORPG är de spel som säljs bäst på PC just för att det inte går att piratkopiera dem då varje Cd-key blir låst till ett konto. Medans alla andra spel går att dra ner över bittorent utan några som helst problem. Finns ingen anledning i dagens läge att köpa PC spel om man inte vill lira på nätet i tex COD4 och vill ha sin CD-key.

Har både en "up to date" PC och ett Xbox 360 och de enda spelen man köper till PC´n är just MMORPG och alla andra lir som kan vara festliga köpes till Xbox ( oftast 3e persons och fighting" då dessa har i min mening överlägsen kännsla på konsoller.

Vadå det är ju lika lätt att koppa Konsolspel ju....


signatur
Medlem

Det är det inte. PS3an vet jag inte ens om dem lyckats bryta än och om man chippar en 360 så riskerar man en del genom avstängning av live. Konsol är svårare och mer riskfyllt än PC kopiering.


signatur

Videomupp

Skrivet av WildThing:

Det är det inte. PS3an vet jag inte ens om dem lyckats bryta än och om man chippar en 360 så riskerar man en del genom avstängning av live. Konsol är svårare och mer riskfyllt än PC kopiering.

Snick snack alla mina polare som har Xbox kör chippat utan problem.


signatur
Medlem
Skrivet av Kawazu:

Döende inte död.

MMORPG är de spel som säljs bäst på PC just för att det inte går att piratkopiera dem då varje Cd-key blir låst till ett konto. Medans alla andra spel går att dra ner över bittorent utan några som helst problem. Finns ingen anledning i dagens läge att köpa PC spel om man inte vill lira på nätet i tex COD4 och vill ha sin CD-key.

Och som vanligt drar man alla över en kam. Bara för att man är PC spelare innebär inte att man är pirat.
Det spelar ingen roll hur många som spelar spelet, utan hur många som köper det, och det är fortfarande väldigt många som köper PC spel. För att ett spel ska sälja krävs att man gör ett bra spel utan otyg som starforce som bara stör konsumenten.

50% av alla sålda spel i Sverige under 2007 var PC spel exklusive digital distribution. Resterande var alltså alla konsol- och portabla versioner.
I Tyskland har jag för mig att det var över 50%.

Att inte räkna med digital distribution ger en rätt skev bild på antal sålda PC spel då t.ex. användarbasen på Steam har vuxit med över 100% varje år sen starten 2003, över 15.000.000 användare.

Följande artikel fann jag rätt intressant då det visar att även ett relativt okänt spel kan sälja skitbra utan piratskydd och tjafs som stör konsumenten.

Länk

Citat:

Another game that has been off the radar until recently was Sins of a Solar Empire. With a small budget, it has already sold about 200,000 copies in the first month of release. It's the highest rated PC game of 2008 and probably the best selling 2008 PC title. Neither of these titles have CD copy protection.

Skrivet av WildThing:

Det är det inte. PS3an vet jag inte ens om dem lyckats bryta än och om man chippar en 360 så riskerar man en del genom avstängning av live. Konsol är svårare och mer riskfyllt än PC kopiering.

Problemet med PS3 är att blu-ray brännare är skitdyrt så det lönar sig helt enkelt inte... än.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av WildThing:

Det är det inte. PS3an vet jag inte ens om dem lyckats bryta än och om man chippar en 360 så riskerar man en del genom avstängning av live. Konsol är svårare och mer riskfyllt än PC kopiering.

Snick snack alla mina polare som har Xbox kör chippat utan problem.

Bara för att dina polare haft turen med sig så innebär det inte folk inte har blivit och blir bannade. Piratar du på PC så kommer ingen och rycker ur nätet för dig om du har otur. Sen att chippen blir mer effektivare är en sak, men det blir även metoderna att upptäcka dem.


signatur

Videomupp

Medlem

kommer det något pc demo för att testa hur spelet flyter på min dator eller behöver man lasta hem en kopia för att testa om det funkar och sen gå att köpa det i butiken?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Solklart köp för min del. Jag har sett fram emot detta spel länge nu.

Medlem

GTAIV är ett av få spel som fått mig att sakna en konsoll. Skönt att pc-versionen ser ut att bli ännu bättre

Medlem

GTAIV är ett av få spel som fått mig att sakna en konsoll. Skönt att pc-versionen ser ut att bli ännu bättre

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Kawazu:

Döende inte död.

MMORPG är de spel som säljs bäst på PC just för att det inte går att piratkopiera dem då varje Cd-key blir låst till ett konto. Medans alla andra spel går att dra ner över bittorent utan några som helst problem. Finns ingen anledning i dagens läge att köpa PC spel om man inte vill lira på nätet i tex COD4 och vill ha sin CD-key.

Har både en "up to date" PC och ett Xbox 360 och de enda spelen man köper till PC´n är just MMORPG och alla andra lir som kan vara festliga köpes till Xbox ( oftast 3e persons och fighting" då dessa har i min mening överlägsen kännsla på konsoller.

Vadå det är ju lika lätt att koppa Konsolspel ju....

Skitsnack, för att köra kopior på en konsoll behöver du bryta garantin och vid vissa fall använda dig av ett modchipp, när du använder en PC behöver du en torrent klient och ibland använda dig av en cd emulator. Tar max 5 min att fixa de två programmen och sen är det bara att köra på.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Hannu87:

Konsolerna blir smekta som vanligt....;)

AHh jo det är konstigt.. Men varför är det ett större spelutbud inom konsolerna då?

Folk kommer inse att PC suger då man blir tvungen att uppgradera datorn för 5-7 tusen kronor. Då köper man en ps3. (hellre)

Eftersom dom tjänar mest pengar på konsolerna. svårare att piratkopiera etc.....men pcn drar det längsta strået till sist

Medlem

Exakt. Även om 360 piratandet är utspriddet så äver det lätt under 10% av alla spelnedladdningar som finns. PS3 är fortfarande "obryten" så att säga iochmed att det skulle kräva en Blu-Ray brännare samt Blu-Ray skivor för att kopiera spel till den. Vidare så måste man ha en PC för att kunna kopiera 360 spel eftersom man även där måste bränna ut dem på en Dual-layer DVD för att sedan köra i konsolen efter den blivit moddad.

När det kommer till PCn så chansar nog jag också på en liten "död" om inte folk börjar rensa ut själva så att säga. Kör man piratkopierat i PC kretsar så brukar det ju inte bli mer än en liten smäll på handleden från de andra spelarna samt att de kanske klagar lite på att de måste köra med Hamachi eller liknande.

Alla som spelar PC piratkopierar ju inte men så länge de bara låter de som gör det gå vidare och ändå få vara med och "leka" så blir de ju "guilty by association" så att säga. PC-spelarna får helt enkelt "rensa upp" PCn.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Kawazu:

Döende inte död.

MMORPG är de spel som säljs bäst på PC just för att det inte går att piratkopiera dem då varje Cd-key blir låst till ett konto. Medans alla andra spel går att dra ner över bittorent utan några som helst problem. Finns ingen anledning i dagens läge att köpa PC spel om man inte vill lira på nätet i tex COD4 och vill ha sin CD-key.

Och som vanligt drar man alla över en kam. Bara för att man är PC spelare innebär inte att man är pirat.
Det spelar ingen roll hur många som spelar spelet, utan hur många som köper det, och det är fortfarande väldigt många som köper PC spel. För att ett spel ska sälja krävs att man gör ett bra spel utan otyg som starforce som bara stör konsumenten.

50% av alla sålda spel i Sverige under 2007 var PC spel exklusive digital distribution. Resterande var alltså alla konsol- och portabla versioner.
I Tyskland har jag för mig att det var över 50%.

Att inte räkna med digital distribution ger en rätt skev bild på antal sålda PC spel då t.ex. användarbasen på Steam har vuxit med över 100% varje år sen starten 2003, över 15.000.000 användare.

Följande artikel fann jag rätt intressant då det visar att även ett relativt okänt spel kan sälja skitbra utan piratskydd och tjafs som stör konsumenten.

Länk

Citat:

Another game that has been off the radar until recently was Sins of a Solar Empire. With a small budget, it has already sold about 200,000 copies in the first month of release. It's the highest rated PC game of 2008 and probably the best selling 2008 PC title. Neither of these titles have CD copy protection.

Skrivet av WildThing:

Det är det inte. PS3an vet jag inte ens om dem lyckats bryta än och om man chippar en 360 så riskerar man en del genom avstängning av live. Konsol är svårare och mer riskfyllt än PC kopiering.

Problemet med PS3 är att blu-ray brännare är skitdyrt så det lönar sig helt enkelt inte... än.

Jag drar inte alla över en kam, sluta ta åt dig.

Som sagt är det mmorpg som säljer bäst, redan några månader senare efter den artikeln vart skriven så knäckte Age of conan det utan problem.

Ett bra sätt att fixa piratkopiering på är att distributera alla spela digitalt som på så sätt bli låsta till ett konto.

Medlem
Skrivet av Sergej:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av Kalkyl:

Och somliga säger att PC inte är "Next Gen"....

haha menart.

Wow, ni var då riktigt smarta gossar här som jämför 3 år gamla konsoler (åtminstone x360) med dagens datorer, mycket lyckat

På den tiden hade Geforce 7 just blivit lanserat och de flesta satt ännu på Geforce 6.
Kan tänka mig att det var riktigt next-gen
hade säkert kunnat köra GTA 4 i 2560x1600...

Saken är ju den att pcn hänger med i utvecklingen det gör inte konsolerna.

Medlem

Beror ju på. Tillhör man den såkallade "CS Generationen"("Nya Generation" om vi ska vara snälla) gamers så kan en PC var svaret eftersom denna generation oftast består av folk(generalisering omfgbbq!!) som definierar "bra" grafik som högupplösta texturer och en massa flashiga effekter till skillnad mot det "gamla gardet" som sätter estetik framför teknik när det kommer till grafik så kvittar plattform eller att "hänga med" rätt mycket och att bara behöva slänga ut pengar var 4-5år är en rätt bra lösning. Betyder ju inte nödvändigtvis att dessa personer sitter med konsol utan kan ju även ha en "gammal" dator.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

kul för pc-kidsen ett nytt spel vartannat år till plattformen är ju guld.
nu kan dom lägga ifrån sig CS 1.4 och Sims i några dagar och ladda hem gta4 ifrån en torrent sida.

Exempel på 2007 års Guld spel enligt mig:

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Call of Duty 4: Modern Warfare

Att pc:n skulle ha mindre guld värda spel tycker jag är skitsnack då konsolerna liksom pc har högst 3-4 st guldvärda spel per år.

BTW så är det CS 1.6 som spelas.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Sergej:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av Kalkyl:

Och somliga säger att PC inte är "Next Gen"....

haha menart.

Wow, ni var då riktigt smarta gossar här som jämför 3 år gamla konsoler (åtminstone x360) med dagens datorer, mycket lyckat

På den tiden hade Geforce 7 just blivit lanserat och de flesta satt ännu på Geforce 6.
Kan tänka mig att det var riktigt next-gen
hade säkert kunnat köra GTA 4 i 2560x1600...

Saken är ju den att pcn hänger med i utvecklingen det gör inte konsolerna.

Shit, det visste ju verkligen INGEN! Jag har nog missat något, varför köper man då en konsol överhuvudtaget??

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Som sagt är det mmorpg som säljer bäst, redan några månader senare efter den artikeln vart skriven så knäckte Age of conan det utan problem.

Ett bra sätt att fixa piratkopiering på är att distributera alla spela digitalt som på så sätt bli låsta till ett konto.

Men konstigt, AoC har hypats som fan, Sins of a Solar Empire var ju i princip okänt och ändå drog det in multum på endast retail. Det handlar om att ta hand om konsumenterna och inte piraterna.

Medlem

Verkar så det kommer bli endel bättre på pc då. Hatar att man inte kan välja server när man lirar på xbox live... Jag vet att det ska vara så. Men jag hatar det iaf. Längre draw distance o bättre grafik är ju inte fel heller.
Gott med att kunna spela in med :). Pc ftw.

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oddman:

Hur kommer det sig att alla konsol-fanboys alltid måste in och gnälla när ett spel portas till pc? Jag har själv en 360 men inte fan gnäller jag hela tiden. (Visserligen är jag ingen helhjärtad fanboy.)

Det viktiga här är att ett bra spel som alla anat skulle komma till pc kommer och det blir bättre grafik än på konsol. Pc-folket kan vara glada över det, och konsolfolket kan vara glada över att de fick spela spelet avsevärt tidigare. Ingen behöver vara arg här.

har du läst inläggen här? 90% pc-folk som kasta skit på konsolerna ...moget?

Var inte ledsen för att det kommer vara bättre till pc än det var på konsol.

Medlem

UNDERBART, skönt med bättre grafik och kollade man på bilderna så såg det ut att vara längre typ view range vilket verkligen är trevligt, sedan såg en eller två bilder ut som kanske nya missions, vem vet, kände inte igen vissa saker i alla fall.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Ofan! Men för att jag ska köpa detta sköna lir till pc ochså vill jag att replay-funktionen ska vara som i driver 3. Med ljud, sätta kameran precis vart man vill osv. Saknade det i GTA IV.

MP? Freemode ska vara freemode. Hatar när man kommer in på live o så är de någon som satt spawn på "close", Poliser "off" och angränsat allt på en flygplats... Så jäkla tråkigt. Vill man bara döda så finns ju DM FFS! Det värsta är ju att man försöker hitta ny server med ny sökning men kommer in på samma varje damn time. Roligare att bara köra runt o lattja.

Bättre upplösning behöver inte betyda bättre tycker jag. Funta på ratt och gaspedaler till pc. kanske värt det. Så lame att köra med tangentbord.

Inaktiv

Snajsigt snajsigt. Har inte kollat så jätte mycket på detta spelet tidigare då jag inte äger någon konsol. Men nu när det kommer till PC har det väckt min uppmärksamhet. Verkar riktigt bra!

Inaktiv

GTA 4 till PC... Yay! Som vanligt med massa förbättringar.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Yay äntligen är GTA tillbaka.. pga Andreas var ju sämst... i jämförelse med Vice City....

Medlem
Skrivet av jovviz:

BTW så är det CS 1.6 som spelas.

nahh Source!

Medlem

Fable 2 > GTA 4. Have fun.

Medlem

Tycker GTA är överskattat. Så jäkla bra är det inte.

Medlem

Det skulle vara trevligt om bara EN nyhet som har med PC & Konsoll att göra kunde vara fri från detta jäkla "PC är döende" eller "konsoller är för fjortiar" argumenterande.

Skriv svar