Final Fantasy XIII kommer till Xbox 360

Medlem

förstår inte riktigt varför alla gnäller över att spelet kommer på flera dvd skivor.... Final Fantasy VIII tex, var flera skivor... final fantasy IX med? Baldurs Gate hadde flera skivor.... Ingen som gnäller på dom spelen. Jag har inga problem med flera DVD skivor då jag är uppväxt med att få byta till Disc 2 etc. Var inte blue dragon 2 dvd med? Vet inte riktigt de...

Hursomhelst känns det bara som ett dåligt försvar ifrån PS3 ägarna, "flera dvd". Jag har personligen ingen PS3 då jag tycker inte den har några spel som intresserar mig förutom MGS4. Men jag är inte anti PS3 för det. Jag tycker verkligen synd om Sony, för jag tror att Exklusiviteten med Final Fantasy skulle nog gett dom flertalet sålda konsoler. Speciellt då jag tror planerna på en Bundle verision. Surt och synd för sony. Hoppas att God Of War 3 och Killzone 2 hjälper istället.

Ps, jag tyckte inte många gnällde när bioshock tog ett skutt över till ps3?


signatur

Nämen!

Inaktiv

Denna tråd verkar vara i desperat behov av en moderator. Trevlig nyhet i övrigt, inte så intresserad av FF13 men kan ju bli något att införskaffa nu när den kommer på en konsol man faktiskt äger.

Medlem

Varför gnäller alla om antal DVD-skivor? Det kommer släppas på Bluray och DVD-DL, vilket maximalt innebär tre skivor, eller? Förmodligen bara två.

Inaktiv

Är detta möjligtvis årets sorgligaste ps3 fanboy? Killen är helt självmordsbenägen ju!
http://tiredgamer.ytmnd.com/

stor humor att någon lagt in en röst i bakgrunden.

Medlem

Bara att gratulera xboxägare då till att ha fått en av de bästa spelserier i världen i ryggen. Eller ja. Iallafall ett spel.

Medlem

Snart vill jag ha tillbaka mina pengar för mitt PS3 då anledningen till att jag köpte det är pga. de "exklusiva" spelen som skulle komma till det. Verkar som att Gran Turismo blir det enda exklusiva till slut, och vilken förvånging? spelet är värdelöst jämfört med Grid.

Inaktiv
Skrivet av tiger84:

Är detta möjligtvis årets sorgligaste ps3 fanboy? Killen är helt självmordsbenägen ju!
http://tiredgamer.ytmnd.com/

stor humor att någon lagt in en röst i bakgrunden.

Ännu en
http://ffxiii360.ytmnd.com/

lol

Flakmonkey

Det som jag tycker är lustigast i hela den här härvan är de PS3-fanboys som tidigare tyckte att FFXIII var det viktigaste spelet i världen men nu hävdar att det inte spelar någon roll och de Xbox 360-anhängare som förut tyckte att det inte spelade någon roll men att det nu är spiken i kistan för Sony...

Jag menar må vara att man har lite väl egensidiga och ogenomtänkta åsikter, men man kan väl åtminstone stå för dem ^^

Apropå nyheten så måste man ju ändå tänka på att FFXIII fortfarande är exklusivt på den marknaden som kanske är den viktigaste för den här typen av spel och den där MS tidigare har varit så desperata för att slå sig in på - den japanska... Så även om det här givetvis är en "seger" för MS så är det ju inte en total sådan

Medlem

Det är väl först och främst en seger för Square Enix, genom detta får de avsevärt fler potentiella kunder. De tripplar antalet möjliga köpare i usa(~5M ps3or + ~12M 360), dubblerar antalet i europa och övriga.. på hemmamarknaden Japan så struntar de i 360 i första vändan då det är förhållandevis få maskiner det handlar om.

Säljer spelet bra så får SE resurser att arbeta vidare med, win - win.

EDIT: Enda smolket i bägaren är väl att en 360-version i värsta fall kan försena släppet av ps3-versionen(och, hemska tanke, göra den sämre...men det är inte nödvändigt)

soi
Medlem

Mycket tråkit med multiplatform.

En av anledningarna till att jag har gillat konsoller är att spelen är optimerade emot EN hårdvara.

Inte som till PC där var enda en har olika prylar och vi måste köpa nya delar till våra datorer för att kunna njuta av spelen.

Hoppas att spelet blir minst lika bra som FF7!

Medlem

Att tro att Sony står och faller pga förlusten av en exklusiv titel är bara korkat o dumt.

Medlem

en väldigt trevlig överraskning.

Inaktiv
Skrivet av LuNxOr:

hatar BIll Gates!!!! kan han inte komma på nåt eget??

vad har bill gates gjort dig? btw han har slutat på MS

Medlem

Det handlar inte om fanboy lr inte , Man hugger sig själv ibenet om man tror detta är bra, Det skulle gynna ps3an om de var exklusivt. OCH det gynnar oss gamers, okey om det är jobbigt för kidsen som inte har råd att köpa båda konsolerna. Konkkurans är bra och det känns som ps3an tappar mer och mer mark. Mycket tragiskt om M$ skulle dominera ÄVEN denna marknad i framtiden.
Länge leve mångfald och kreativitet!


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

men vet inte om jag e helt borta men MGS4 är väl bara till PS3. då är det ju både det å GT5 som är exklusivt.

Medlem

Det här var ju bra antar jag, men snart kommer säkert God of War 3 boyos ;> Då blir det andra bullar och saft!


signatur

Videomupp

Medlem

LOL tiger84. =D

Är ju positivt för oss som har Xbox 360 iallafall. Final Fantasy, GTA och Resident Evil är ju spel som väger tungt att få in på Xbox 360.
Tror ju dock inte det skadar FF-serien något vidare, utan det enda som kan hända av detta är ju som sagt längre utvecklingstider.
Är väl mest dom inbitna PS-ägarna som blir ledsna, vanligt folk kan väl inte bry sig mindre. Är ju bara spel liksom.

Medlem

precis. men har jag fel. MHS4 kommer väl inte till Xbox 360 vad jag vet

Medlem
Skrivet av tiger84:

Är detta möjligtvis årets sorgligaste ps3 fanboy? Killen är helt självmordsbenägen ju!
http://tiredgamer.ytmnd.com/

stor humor att någon lagt in en röst i bakgrunden.

Jösses


signatur
Medlem

När jag kollar länkarna från "ytmnd" lite längre upp så inser jag att om hundra år kommer vi inte längre ha krig över religioner utan istället över vilken konsoll som är den bästa (á la South Park):)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av xhosa:

Redmac är smekt

anmäld så det skriker om det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

cmd
Medlem

en x360 version av FF gör inte att spelet blir sämre eller tar mycket längre tid ( förseningar).

Arbetar själv inom spelindustrin och spel som har gjorts med PS3 som "main SKU" har det enklare att få spelen lika bra på ps3 som x360.
Detta för att det är enklare att göra bra spel till x360 ur en utvecklares syn så om man redan fått ps3-versionen att fungera så går det snabbt och relativt smärtfritt att få den att fungera på x360.


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem

Frågan är hur bra de lyckas porta det, hoppas framför allt på att de inte flyttar fram release datumet.. Även tråkit att ms köper sig fördelar i konsolkriget med pengar som ingen annan har. Hoppas sony också har bra nyheter.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hade förhoppningen att detta bara va en mardröm...
Måste sluta gå upp efter 11 bara för att jag är ledig...

Men vi får se ikväll vad Sony kan kontra med.
Kanske Square-Enix kommer ut i slutet av deras konferens och annonserar Chrono Trigger 2 till PS3 eller något.
Vi vet ju redan att en remake av ettan ska komma till Nintendo DS ju.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Frågan är hur bra de lyckas porta det, hoppas framför allt på att de inte flyttar fram release datumet.. Även tråkit att ms köper sig fördelar i konsolkriget med pengar som ingen annan har. Hoppas sony också har bra nyheter.

Herregud, alltså hur i *** kan folk förbise att det definitivt inte bara är MS som har pengar. Så sjukt, men ändå lustigt.

Jag blir bara glad av att jag slipper köpa ps3 på ett tag, men det blir en ps3a till white knight story möjligtvis, eller team icos spel, eller kanske nånting annat bra spel


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av tiger84:

Är detta möjligtvis årets sorgligaste ps3 fanboy? Killen är helt självmordsbenägen ju!
http://tiredgamer.ytmnd.com/

stor humor att någon lagt in en röst i bakgrunden.

haha enorm roflol på den xD

Medlem

Jaha då får man åka till usa och ta ett snack med Bill Gates;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Molle.se:

Det handlar inte om fanboy lr inte , Man hugger sig själv ibenet om man tror detta är bra, Det skulle gynna ps3an om de var exklusivt. OCH det gynnar oss gamers, okey om det är jobbigt för kidsen som inte har råd att köpa båda konsolerna. Konkkurans är bra och det känns som ps3an tappar mer och mer mark. Mycket tragiskt om M$ skulle dominera ÄVEN denna marknad i framtiden.
Länge leve mångfald och kreativitet!

Du är medveten om att Nintendo fortfarande krossar denna generation i försäljningssiffror och sony i princip mördade sina konkurrenter förra generationen och då var det inget gnäll gällande mångfald och kreativitet även fast det släpptes så mycket skräp till ps2an.

Roande hur folk glömmer bort Wii & Dsen hela tiden även fast det är dom som dominerar marknaden och antagligen kommer göra det hela generationen ut.

Inaktiv

Spiken i kistan för PS3 för att ett spel inte längre är exklusivt i västvärlden? Knappast. Glöm ej Asien/Japan.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Apropå nyheten så måste man ju ändå tänka på att FFXIII fortfarande är exklusivt på den marknaden som kanske är den viktigaste för den här typen av spel och den där MS tidigare har varit så desperata för att slå sig in på - den japanska... Så även om det här givetvis är en "seger" för MS så är det ju inte en total sådan

Precis det jag tänker om det hela, sålänge det håller sig exklusivt på den japanska marknaden så behöver jag inte oroa mig att jag inte får alla de spelen som jag är intresserad utav från diverse japanska utvecklare, 360 kan få behålla sina exklusiva västerländska titlar for all i care, jag har en PC om jag vill spela sånt.

Men jag hade ju förstås hellre sett att det bara var utvecklat till ps3:an, spel tenderar att hålla ett snäppet högre kvalitet när det bara är utvecklat för en specifik konsol, vet inte riktigt vad det är, dem kanske inte vågar bre på lika mycket för att göra det lättare för sig sedan vid konverteringen, kan ju bara hoppas att detta blir ett undantag.

Skriv svar