Sonys nya firmware återkallad

Medlem

Min Ps3 klarade av 2.40 updateringen fint. Tråkigt dock att sånt här händer hoppas allt fixar sig snart för er som fått problem.

Mer tråkigt är att vissa tydligen har roligt åt detta. Men fanboyismen är som en sandlåda. Mycket tråkigt dock att folk ser nöje i andras olycka.

Medlem

Synd för dem som inte lyckades, lite trist om en firmware uppgradering misslyckas eftersom man oftast måste blåsa disken.


signatur

.slanger

Medlem

My god, installerade igår utan några problem vad jag har märkt, men hade jag läst detta innan så hade jag aldrig vågat!

Medlem

Jag har för vana att dra ner firmware uppdateringarna via playstation.se istället för att låta min PS3 sitta och tanka ner den. Av någon anledning så går det klart mycket fortare att dra den via webben och sen lägga den på ett USB minne och installera.

Tycker synd om de personer som har fått problem nu, hoppas Sony löser det lite kvickt nu.

Inaktiv

Får hoppas att 3D-gränssittet till Xbox kommer utan buggar

Medlem

Min fungerar med... har release modellen med 60Gb... om det kan hjälpa eller inte vet jag inte..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Har också release ver med 60gb och har inte haft några problem.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Muhahahhahjag som är stolt 360 användare garvar åt er allihopa muhahahahaha hata mig om ni vill men sånt är livet när man är fiende

Såna där kommenterar skulle vara tillräckligt för ban.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

tur att man inte ladda ner igår då


signatur

Meep!

Medlem

Hahah att folk inte kan göra klart saker innan dom ska ut till folket (:

Inaktiv

Jag hade en väldig tur som passade på att surfa på FZ medans jag laddade hem firmwiren. Nerladdningen fick därför lov att stanna på 34%.

Tack FZ :heart:


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Inga som helst problem med 2.40...

ptr
Medlem

haha mitt internet gick ner igår för första gången på 1,5år! och precis innan jag skulle starta mitt ps3 också så jag klarade mig från en MÖJLIG screw up. Hoppas de åtgärdar problemet fort som satan ialla fall

Medlem

Funkade klockrent för mig iaf.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Boomer:

*hånler*

oooookej?...
Ja, det är ju otroligt kul att folk har problem med sina spelmaskiner. Tack för att du bidrar!

Jag tycker att det är ironiskt att alla var så elaka på MS för att en av deras uppdateringar failade. Minns mycket väl hur forumen var, massa ledsna 360-ägare och massa elaka PS3-ägare. What goes around comes around antar jag.

Det är ju vid sånna tillfällen man inte säger samma sak tillbaka för att visa att man är bättre än fjantarna. Men du verkar inte ha fattat det.

Inaktiv

Spectral: vem bryr sig om att vara "bättre än" när man har läge för ett headshot?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Jag ladda ner uppdateringen och det hacka upp sig Hur tar man bort patchen?

Montera ut HD'n formatera om den på din burk, montera tebaka den.

Och ja du kommer bli av med exakt ALLT på hd'n.

Ett annat sätt är att kontakta och skicka in din PS3'a till reparation.

Medlem

40Gb versionen här och inga problem med 2.40

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

jag hade inga som helst problem med min uppdatering iaf

Inte jag heller, flyter på väldigt bra!


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av [cp:

Billen"]

Skrivet av redmac:

Förmodligen har felet varit att vissa personer inte fått ned all data i uppdateringen och PS3:an har då inte känt av det utan installerat de som kom ned och det har orsakat detta. Men vi får se vad Sony har att säga när det undersökt det hela.

Källa?

Säkerligen rena spekulationer, Sony kan inte göra något fel utan det är något annat som står för felet vet du. ;P

Ja, ungefär som när det var användernas fel när sony installerade rootkit på datorer utan användernas vetskap, och detta rootkit spawnade sen mängder av skadligkod. Men det var ju inte sonys fel och användare som inte visste vad ett rootkit är förnågot skulle inte må dåligt av det. Inte minst när rootkitet i sin ursprungliga form gjorde att folk fick blue-screen hela tiden om man hade otur hahaha

Men som sagt, tror ja gjorde rätt i att vänta med att uppdatera och inte vara så jävla kåt på ett par nya meninglösa funktioner.

Medlem

Var ju inte så bra. Hoppas att det löser sig på något sätt! (Utan att alla får skicka in sina konsoller för reparation)

Medlem

Tur att man inte orkade installera den nya firmwaren då!:)

Medlem

Inga problem för mig än så länge, har 60 gigs versionen av åbäke.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Pojii:

Muhahahhahjag som är stolt 360 användare garvar åt er allihopa muhahahahaha hata mig om ni vill men sånt är livet när man är fiende

Nej nej, sånt är livet när man är fjortis och allmänt osäker på ifall man köpt rätt konsol eller inte.
De andra vettiga av oss inser att det inte är konsollen utan spelen som är det viktigaste.

Inaktiv
Citat:

De andra vettiga av oss inser att det inte är konsollen utan spelen som är det viktigaste.

Så sant

Medlem
Skrivet av Killbom:

ookay.

Skicka pm när du får rrod ^^

Nejmen är problemchansen stor??
Vi kanske får en ännu "bättre" firmware snart

Det skulle ju verkligen hjälpa de vars konsol hänger sig när man startar den.

"Grattis, våran uppdatering som vi inte orkade göra 100% färdig har orsakat att du måste formatera så att alla dina filer försvinner. Ha en bra dag!"

Tur att det inte har drabbat mig..

Medlem

Har funkat helt perfekt för mig med 2.40, äntligen in-game xmb så man kan skriva med sina vänner.

Medlem

I don't really give a shit about krascherna som kan orsakas av att man inte får ner hela uppdateringen då jag inte äger en ps3:a personligen medan en jag bor med gör det och han har inte dragit ner den än.

Nu till offtopic ämnet:

Skrivet av xhosa:

"haha" ? redmac , årets pajjas.

Men vad,,,allt snack om att kunna styra musiken ingame och man kan INTE spela egna låtar? OMG HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Har det här blivit fragbite eller? Trodde iaf FZ forumen höll lite högre standard men bl.a. xhosa visar ju gång på gång att han är ett troll. Inte konstigt att han skriver som han gör med tanke på hur många nyare användare som verkar sakna lite vett dock :E

Inaktiv

Sluta håna Xbox 360 ! Nu kan ni ju ta och läsa allt själv era fanboys. Allt är fel på Xbox 360 säger ni. Men när ni själva får något fel så ska ni försvara det.

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Pojii:

Muhahahhahjag som är stolt 360 användare garvar åt er allihopa muhahahahaha hata mig om ni vill men sånt är livet när man är fiende

Såna där kommenterar skulle vara tillräckligt för ban.

Gör som jag, klicka på anmäl knappen vid inlägget.


signatur

Welcome to the Manglerdome

123
Skriv svar