Årets skämt!

Medlem
Årets skämt!

USAs president Barack Obama får fredspriset....!?! WHAT!!
Okej, USA, det land som kanske startat flest krig de senaste åren (eller har jag läst för många spelrecensioner...), har fått en ny president som visserligen säger en sak men det är fortfarande amerikaner som springer runt och leker nationalhjälten Rambo lite här och var...fredspris my ass!
Personligen skiter jag fullständigt i om några jävla inbreeds från staterna springer runt och jagar talibaner men hur i helvete kan Obama få fredspriset?
Han leder ett land i krig...låter inte speciellt fredligt...

...vad är nästa idioti, ska sossekossan Mona Sahlin bli medlem i MENSA...

Nej, jag vet att det här inte har något som helst med spel eller något annat kul men herregud vilken jävla stjärna bestämde det här och hur jävla insnöad är personen i fråga?

En helt annan grej, sökte på "freak of nature" på eniro som en kul grej under en reklambreak...fick bara upp en massa bilder på Anastacia, inte vad jag hade trott, visst hennes skiva heter så men ändå...

#blogg

Medlem
Årets skämt!

Hur vaken är du på en skala? Obama blev ledare för ett land som redan höll på med ett krig, och det är inte direkt att han har krig som sin första prioritet. Speciellt inte nu när det är tänkt att det inte ska finnas några större amerikanska trupper kvar i Irak 2011.

Lägg upp lite argument på vilka som förtjänar årets fredspris istället för att skämma ut dig.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Årets skämt?
Sluta gärna tro att du vet hur Nobelkommittén fungerar.

Dom gjorde relativt rätt i att ge han priset imho.
Läs mera här
http://www.sydostran.se/index.79291---1.html

Medlem

- han utökar kriget i afganistan även tal om att stärka usas trupp i irak trots reträtten...
- han har inte stängt guantanamo trots att han redan lovat det
- man har fortsatt med "förhör" runt om i världen
- han har inte tagit ett enda beslut som leder till demokrati och frihet i hans krigszoner, många ord men ingen handling
- fredspriset ska väl vara ett pris för den...
"som har verkat mest eller best för folkens förbrödrande och afskaffande eller minskning af stående arméer samt bildande och spridande af fredskongresser"

Barack Obama har inte gjort något konkret än, han har bara uttalat sin vision, det gjorde även lilla Anna 7 år i tidningen häromdagen, hon ville ha fred på jorden.... skulle nog gett henne min röst först... eller som en dam utryckte sig "han var det näst bästa valet....efter alla andra"

Det stora felet är att ge priset som en muta (ej ekonomisk, han ger ju bort pengarna), nu måste han införliva alla saker han klämt ur sig. Hade man väntat något år och låtit honom få slutföra en del av de saker han säger hade det kanske varit en annan sak.
Vår svenske Carl Bildt har medlat i många års tid, i mina ögon en mer lämplig kandidat, å listan kan göras lång på andra.
Visserligen ska det vara en person men läkare utan gränser känns också som ett starkt alternativ...men va vet jag.
Egentligen har till och med idioten Bush gjort mer för fred och demokratin i världen än Obama har gjort...
Nej norrmännen har väl hittat mer olja och vill hålla sig väl med amerikanerna...annars kommer dom och attackerar för valarnas frihetskamp eller något sånt.

1
Skriv svar