Diablo III presenterat

Medlem
Skrivet av Lambo:

WTF ytterliggare ett spel från Bli$$ard som har influenser från WOW, alldeles för stora rustningar, alla vapen och attacker ska lysa och sig, för ljusa färger mm....
Fan också trodde faktiskt detta skulle slippa sånt trams och bli mer vuxet...

O.o
Jag som trodde att man ville ha stora feta rustningar och über coola vapen. Men de är kanske bara jag.

Inaktiv
Skrivet av Rolle:

Det blir säkert köp för mig. Jag köper endast spel som är bra, hittils har jag köpt 5 original spel i mitt liv - WoW, EVE Online, CS:S, LFS, CoD4. Nu blir det Diablo 3

tre skitspel i den där listan ;D

enda spelet jag köpt är quake 3 arena för en himla massa år sedan.

Medlem
Skrivet av joakim_hoog:

Ursäkta min tröghet, men var kom Joker in i bilden? :S

Joker är en mörk karaktär, men har ändå en clownmålning i ansiktet (glada, skrälla färger). Diablo 3 är ett mörkt, dystert, helvetiskt universum men har många färger med stark kontrast.

Get my point?

Seriöst, det ni "grafiken-är-för-söt"-grabbar vill ha kan ni åstadkomma genom att fippla med era skärminställningar...

Medlem

Jag dör av flabb varje gång jag läser någons dumma kommentar att de liknar "WOW GRAFIK"
SKOJAR NI? Helt ärligt Diablo3's grafik är mycket bättre än WoW's grafik. Och som ni vet kommer dom ändra en del för dessa screenshoten som ni ser här är inte som det kommer se ut EXAKT.

Tummen upp för Diablo 3 efter närmare eftertank så kanske det kan bli en succé


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

FZ borde ju ha en representant på blizzards evenemang imo

Bt
Medlem

Gameplay-filmen finns här nu att tanka ner i en snabb torrent här: http://www.speltorrents.se/details.php?id=908

(Innehåller alla tre filmer men välj bara den 800mb stora gameplay filmen)


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Glatt... Hahaha

Det är ju lite som att kalla Joker en för glad karaktär, bara för att han har clownmålning i ansiktet.

Hur mycket betalar blizzard dig i timmen för att du ska kriga på fz? Hoppas det är jävligt mycket iaf med tanke på din hårda insats.

Medlem

Folk som tycker det ser ut som och är world of war craft liknande teknologi går ju lätt på droger eller nåt...

Seriöst det ser ju riktigt grymt ut , både grafiskt, fysiskt och teknologiskt.

oan
Medlem

tråkigt med 3d-grafik. det kommer inte att åldras med värdighet, som ettan och trean... men det ska bli roligt att spela

Medlem
Skrivet av Naida:

O.o
Jag som trodde att man ville ha stora feta rustningar och über coola vapen. Men de är kanske bara jag.

Kan ju vara en fördel om man ser karaktären bakom rustningen och vapnen igenom ljusmolnen också.
Man får väl vara glad att händerna inte är större än huvudena iallafall:P

Medlem

finns det något prel releasedatum än?

Inaktiv
Skrivet av oan:

tråkigt med 3d-grafik. det kommer inte att åldras med värdighet, som ettan och trean... men det ska bli roligt att spela

kommer tre efter ett?

Blizzard kommer nog se till att 3:an behåller känslan från de tidigare diablo-spelen men med modernare teknik. Given succé!

Medlem
Skrivet av egg1:

finns det något prel releasedatum än?

Nope, tvivlar på att det kommer också. Blizzard har hitills bara släppt releasedatum en eller två månader innan de släpper spelen. Resten är bara gissningar från div. spelbutiker.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av the wookiee:

Glatt... Hahaha

Det är ju lite som att kalla Joker en för glad karaktär, bara för att han har clownmålning i ansiktet.

Hur mycket betalar blizzard dig i timmen för att du ska kriga på fz? Hoppas det är jävligt mycket iaf med tanke på din hårda insats.

I wish they'd pay me

Skrivet av zauii89:

Folk som tycker det ser ut som och är world of war craft liknande teknologi går ju lätt på droger eller nåt...

Seriöst det ser ju riktigt grymt ut , både grafiskt, fysiskt och teknologiskt.

+1 etc.

Medlem

Känner inget annat än tomhet inför Diablo3, de tidigare spelen var rätt mediokra med tråkigt gameplay och jobbigt community, detta lär nog inte bli bättre.

*Söker skydd bakom något stort och tungt*


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av the wookiee:

Glatt... Hahaha

Det är ju lite som att kalla Joker en för glad karaktär, bara för att han har clownmålning i ansiktet.

Hur mycket betalar blizzard dig i timmen för att du ska kriga på fz? Hoppas det är jävligt mycket iaf med tanke på din hårda insats.

The Wookiee har ju iofs helt rätt i vad han säger och hans argument med Joker var bra.
Själv så tycker jag inte alls att det är för glada färger. Om man nu vill göra det grått så är det bara att ändra i skärminställningarna, jag är säker på att gameplayet inte förändras öht så jag håller mig till standard-inställningarna.

Medlem

En grej som Blizzard borde kunna göra är 2 färginställningar i video options. Ett "orginalfärgschema", alltså som det ser ut nu och sedan ett "oldschool" där färgerna är mer likt dom 2 tidigare spelen.

Medlem
Skrivet av radiuz:

En grej som Blizzard borde kunna göra är 2 färginställningar i video options. Ett "orginalfärgschema", alltså som det ser ut nu och sedan ett "oldschool" där färgerna är mer likt dom 2 tidigare spelen.

Ta en titt på de tidigare spel - de är inte alls så mörka och gråa som du/ni vill tro...

Medlem
Skrivet av radiuz:

En grej som Blizzard borde kunna göra är 2 färginställningar i video options. Ett "orginalfärgschema", alltså som det ser ut nu och sedan ett "oldschool" där färgerna är mer likt dom 2 tidigare spelen.

Det vore något!!:D

Medlem

Folk verkar ju inte spelat D2.
D2s attacker är också färggranna och sist jag kolla så är akt 2 & 3 rätt rika på färg.
Jag är övertygad om blizzard haft samma möjligheter som nu så skulle D2 se ut som D3.

Inaktiv

Kommer bli riktigt coolt när det kommer.

Medlem

Vet inte om någon postat den här bilden men jag hoppas att den slutgiltiga produkten blir mer som de omgjorda bilderna.

http://img299.imageshack.us/img299/7807/itshouldrh5.jpg

Medlem
Skrivet av Bt:

Gameplay-filmen finns här nu att tanka ner i en snabb torrent här: http://www.speltorrents.se/details.php?id=908

(Innehåller alla tre filmer men välj bara den 800mb stora gameplay filmen)

Guld värt, tack!

QRT
Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Vet inte om någon postat den här bilden men jag hoppas att den slutgiltiga produkten blir mer som de omgjorda bilderna.

http://img299.imageshack.us/img299/7807/itshouldrh5.jpg

Grymt. Så ska det se ut. Nuvarande duger dock.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av radiuz:

En grej som Blizzard borde kunna göra är 2 färginställningar i video options. Ett "orginalfärgschema", alltså som det ser ut nu och sedan ett "oldschool" där färgerna är mer likt dom 2 tidigare spelen.

Ta en titt på de tidigare spel - de är inte alls så mörka och gråa som du/ni vill tro...

Delvis har du rätt för D1 är riktigt mörk och hängig. D2 är det inte genomgående, varesig act2 eller act5 är speciellt gotiskt mörka. Det lilla man sett, för kom ihåg att det är lite, av D3 har visat prov på både skön natur och mörka katakomber.

Jag föreslår att alla laddar ner gameplay i högupplöst format och studerar den ett par gånger. Har aldrig någonsin sett en så passande, detaljerad och facinerande miljö för ett sådant spel. Att jämföra det med WoW eller att säga att det är fluffig stämning är för mig helt oförklarligt efter att ha sett barbarian slakta sig igenom forgotten tombs med ghouls som klättar uppför väggarna...


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem

Jag säger bara. YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Medlem

Håller med knäckehäxan. Ser mer likt ut WoW än Diablo 1 och 2 som det är nu. Tror dock att Blizzard har nischat sig på den typen av simpel grafik och de lär inte byta på ett tag.

Medlem
Skrivet av LocSin:

Känner inget annat än tomhet inför Diablo3, de tidigare spelen var rätt mediokra med tråkigt gameplay och jobbigt community, detta lär nog inte bli bättre.

*Söker skydd bakom något stort och tungt*

The Lord of Terror Himself bryr sig inte om tunga och stora saker. Vänta bara...

Diablo 2 är det spel med allra längst livslängd - någonsin. Och vansinnigt kul är det också.

Medlem

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!

Skriv svar