Rykte: Diablo 3 presenteras på lördag

Medlem

senaste non cd patchen i d2 stog det, hell has frozen over.. eller något liknande=).. så ja.. sen har man ju läst diablo böckerna hehe;)

Medlem

fan vad nice


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Inaktiv

Hoppas att det är Diablo 3

Medlem

hoppas det är ett helt nytt spel, inte så troligt dock

Inaktiv

Varje bild innehåller en rune/ledtråd. Av varje ledtråd spåras det till av Blizzards egna spel.

Första bilden/runen så är den länkad till den legendariska svärdet, Frostmourne som används av the Lich King.

Andra bilden är Hel Rune från Diablo 2.

Tredje bilden, en Protoss symbol från Starcraft 2

Fjärde bilden innehåller 2 ledtrådar. En rune som fortfarande är olöst, samtidigt de mystiska ögonen som finns i mitten av ''IS''blocket, det kan vara ansiktet av Lick Kingen /Art från Wratch of the Lich King, eller ansiktet från Diablo 2.

Se nedan Gif Bild.
http://www.muffinhost.com/files/7/Judge.gif

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av TheGnat:

Kan verka lite långsökt. Men tog fram mitt Diablo II omslag och jämförde lågorna på "IIorna" i loggan med sprickorna i isen på bilden.

På första I är lågan längst till vänster en stor med 3 spetsar som passar in med sprickan längst upp till vänster. Sedan kommer en ensam låga med en spiss, ensam spricka. Bred låga två spetsar, spricka med 2 spetsar. Sedan en en spets låga igen, där bilden har en spricka som passar in.

Om du sen tänker dig att vända I nr 2 mot dig neråt. Så passar den första lilla lågan med sprickan neråt till vänster. Nästa stor låga med 2 spetsar och spricka med 2 ...ja. Sista lågan har också två väldigt små som knappt syns, men dem är där i det röda. Och sprickan har också två spetsar.

Det där var aningen rörigt du. Gör en bild och visa

Är inte bra på att hantera bilder men gjorde vad jag kunde.

Här

Medlem
Skrivet av peteh:
Citat:

Blizzard har gjort kampanjer för skit-saker förr...så varför undantag nu???

fast dom har bara haft teaser bilder på framsidan när dom tänkt annonsera ett nytt spel.(iaf vad jag kommer ihåg)

+ att det finns så mycket som pekar på att de kommer annonsera ett nytt spel på WWI.

http://sc2pod.com/news/Countdown_to_Diablo_3/

ja dom hade ju en ganska stor teaser kampanj när dom lanserade nya Battle-net sidan och då trodde ju alla det gällde sc2 och se vad man fick då ju en ny design på b.net


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

OMG OMG! Helvetet tinar ju!? Passa er för Diablo!8)

Medlem

Förvänta er inte för mkt.

Medlem

men hur ofta uppdateras bilden? varje dygn? eller lite då ock då... känns som om nästa uppdateringär lite avgörande

Medlem

varje dygn.. vet dock inte när säkert.. uppdateras det direkt efter tolvslaget? isf kanske man ska sitta uppe å vänta xD

Medlem

Om det är diablo 3 som annonserar, MMO variant eller inte kommer jag skrika av glädje.

Inaktiv

Ingen uppdate ännu iaf... då går jag och lägger mig


signatur

Men jag vill ha en bild här :P

Medlem
Skrivet av SnakeLogic:
Skrivet av neonille:

Diablo 3....Ja lr hur
Sen när förknippas Diablo med is???
Självklart e det ett datum för Wotlk

Eller så är det inte det. Är hyfsat säker på att Blizzard inte hetsar upp halva internet så mycket för att endast ge ett releasedatum för Wotlk. Och varför "måste" det vara eld och flammor om det är diablo 3 de promotar? Håller med om att det skulle vara alldeles för uppenbart, men den som lever får se

Hoppas faktiskt på en ny spelserie, skulle va najs med ett helt nytt favoritspel

fan du hoppas ju så mycket på D3 så att du missar hela poängen
anledning till att det skulle va ett hype-verktyg för lich king är ju för att de e först nu som wow faktiskt börjar få seriös konkurrans. Just nu mot AoC och sen till höst av WAR.
Älskar diablo själv men e fan skeptisk till att de e det bilden går ut på.

Inaktiv

Isen smälter? Pga ett stort läskigt monster som heter Diablo som är het som lava=) hehe, hoppas på ett D3 iaf! helt nytt utan månadskostnad!!!

Medlem

Troligen Wotlk skit. Men man kan ju aldrig sluta hoppas att det är D3, nån sa att is inte hade något med D3 att göra men tänk på Arreat Summit före baal-runen (MP spelare vet vad jag menar )
är ju kallt område och det finns många is grottor där man t.ex slår på is monster kanske det finns ett mammut is djävul som väntar där

Medlem

Någon som har en vanlig diablo2 key =( tappat bort boken i fodralet där diablo2 keyn va har bara Diablo2 LOD keyn kvar

Medlem

kanske blir det en hybrid på alla tre spelen =P Diablo, i starcraft miljö med warcraft figurer haha =P

Medlem
Skrivet av voicu:

kanske blir det en hybrid på alla tre spelen =P Diablo, i starcraft miljö med warcraft figurer haha =P

Universe of Diablocraft!

Medlem

Om det är Wotlk det handler om så skulle jag tippa att det är något speciellt dom vill annonsera om. I vilket flal som helst så blir det spännande att se.

Medlem

Haha fler spelskapare borde göra sånna här saker! När jag först märkte hur konstig deras startsida såg ut, och läste på att nåt var på gång, pissade jag bokstavligen ner mig,störtfränt sätt att sätta sprätt på gamers ffs!!! Sitter själv och biter på naglarna dagarna i enda och uppdaterar min STARTSIDA(blizzard.com just nu)!


signatur

Jag äger.

Medlem

Det är ett nytt spel. Sagt i en intervju.
Intervju länk

Citat
So you want me to announce the game before our announcement?

Sen antar jag det lutar mest åt diablo3, många sidor säger sig fått anonym insider info att det INTE är ett nytt IP, altså förmodligen D3, om man ni inte ska vara långsökt och säga Universe of Starcraft (med tanke på att dom söker folk till next-gen MMO)

Aja, lördag lunchtid är tiden vi vet.

Förövrigt är jag till 99% säker att splash bilderna uppdateras 09:01 på morgonen sverigetid.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Tycker de ser ut som ett par protoss ögon, kanske dags o släppa relesedatum på Starcraft 2...


signatur

Hellre en fisk i vasken än ett skott i nacken

Inaktiv

Tyckte också det såg ut som protoss-ögon. Mitt hjärta säger D3! D3! D3! Men min hjärna tror litch king eller release date för SC2...


signatur

Men jag vill ha en bild här :P

Inaktiv

Ny bild, det där är väll nästan garanterat litch king? eller kanske kanske protoss, men definitivt inte Diablo


signatur

Men jag vill ha en bild här :P

Medlem

Bah, skit också. Helt klart Litch King på den där bilden.

Varför göra något så stort av något redan avslöjat?

Men men hoppet är det sista som överger människan.

Medlem

Yep, nu splash... jag får enorma SC2 (protoss) vibbar av detta.

Ey, kanske ny ras?;)

Aja, vi vet imorron =P


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Men å andra sidan är diablo-runan till vänster ruskigt tydlig nu. Som sagt hoppet är det sista...


signatur

Men jag vill ha en bild här :P

Medlem

Lila pingvinen är klar.

Jävligt elak pingvin!


signatur

Bara gör det.

Medlem

Visst tänker man mer på lich king och protoss när man ser ögonen. Men det kan ju mycket väl vara det blizzard vill att man ska se? Sen så *PANG* kommer något helt annat^^


signatur

Tack för visat intresse!

Skriv svar