Age of Conan: Hyborian Adventures

Medlem
Skrivet av bastard:

Från recensionen: "Klasserna kan delas in i fyra större grupper: rogue, priest, soldier och mage." Precis som du nämner finns det ytterligare klasser, men de är ändå indelade i de större klasserna.

I videorecensionen så nämns det aldrig att klasserna delas in i fyra grupper.

Skrivet av Videorecensionen:

Efter det så väljer du en av fyra klasser, en del av dom är specifika för en viss civilization och förekommer alltså inte i alla. Du måste också välja vilken servertyp du vill spela på

Jag hatar att vara den som påpekar alla små fel, men man får verkligen intrycket av att spelet bara har fyra klasser vilket verkligen kan avskräcka folk.

Inaktiv

Vill inte vara petig, men man kan nå Hyboria "riktiga världen" redan vid lvl. 19..


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem
Skrivet av Petah:

Det finns så kallade citat tecken Shochan '-.-

Och till vem det nu var som klagade på att han inte gjorde combos, det gjorde han visst. Det må vara simpla, men det är på grund av att det bara är i början.

Nej, han försöker göra flera combos genom att initiera dom, men slår sedan från fel håll vilket i sin tur fizzlar combon. Den enda combon han sätter i hela videon är slam och det är för att det är den enda combon i spelet som inte kräver minst ett slag som uppföljare.
Men i vilket fall, att spela dåligt går att förlåta utan tvekan, men det ger ett lite skevt intryck. Inte så farligt dock.

Medlem

Ni nämde inte att man kan nå maxlv på några timmar (tydligen). Vill gärna veta mer om den saken.

Medlem

Tolkar jag recensionen rätt att du inte kan spela tillsammans med andra förrän du lämnat Tortage?

Medlem
Skrivet av asker:

Tolkar jag recensionen rätt att du inte kan spela tillsammans med andra förrän du lämnat Tortage?

du kan spela med andra i tortage och questa där men för att göra main questen måste du köra solo i början

Medlem

30 gig stort spel? Oh herregud!

Medlem
Skrivet av FoxeN:

Ni nämde inte att man kan nå maxlv på några timmar (tydligen). Vill gärna veta mer om den saken.

Några timmar?

Jag nådde maxleveln efter 5 dagar och några timmar spelad tid, går säkert dra ner litegran om man är en mer effektiv grindklass.

Jag spelade early access, vilket gav mig 6 dagars försprång.

Skrivet av asker:

Tolkar jag recensionen rätt att du inte kan spela tillsammans med andra förrän du lämnat Tortage?

Jag antar att det är det som recensenten försöker säga, ja.
Det här stämmer inte heller, du kan börja spela med dina kompisar redan vid level 5 ungefär, vilket är mindre än en timme in i spelet.
Men det finns single-player quests från level 1 till ungefär 13, sen från 15-17 och sen ett sista vid level 19.
Så det täcker långt ifrån upp hela 1-20 och är ganska så obligatorisk då det går sjukt mycket snabbare att levla under single-playerdelen. Den är även bra nog för att bära upp ett singleplayer-spel, precis som recensenten säger.

Medlem
Skrivet av skribb:

Animationerna såg stela ut på något sätt... men det kanske bara är jag.

Vissa animationer ser rätt lama ut, speciellt hoppanimationen.:P

Medlem
Skrivet av asker:

Tolkar jag recensionen rätt att du inte kan spela tillsammans med andra förrän du lämnat Tortage?

Jo det kan man

Medlem
Skrivet av karbon:

hehe nice, spelar på low inställningar så kände knappt igen spelet när jag såg videon

Kan man få fråga vad du har för dator? Jag undrar nämligen om min klarar det.

intel 4, 3.4 ghz processor
1 gb ram
8800 gts

Skribent
Skrivet av asker:

Tolkar jag recensionen rätt att du inte kan spela tillsammans med andra förrän du lämnat Tortage?

Det var klumpigt formulerat i recensionen. Det jag menade var att level 1-20 fungerar ungefär som en guide till det riktiga spelet där enspelarupplevelsen får största fokus. Du kan givetvis interagera med andra spelare medan du kämpar upp dig till level 20.

Medlem
Skrivet av Kresko:
Skrivet av karbon:

hehe nice, spelar på low inställningar så kände knappt igen spelet när jag såg videon

Kan man få fråga vad du har för dator? Jag undrar nämligen om min klarar det.

intel 4, 3.4 ghz processor
1 gb ram
8800 gts

Till de övriga delarna så låter det som att du har ett gammalt 8800GTS, alltså ett 320 eller 640mb, stämmer det?
I sådana fall så skulle jag bli förvånad om din dator klarade av spelet pga ett halvbra grafikkort kombinerat med för lite och troligtvis rätt långsamt ram och en gammal cpu.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Bästa recension på länge!

Agree!

Medlem
Skrivet av skribb:

Animationerna såg stela ut på något sätt... men det kanske bara är jag.

Håller med - när en karaktär svingar sitt vapen så glider fötterna längsmed marken åt alla håll och kanter, påminner om Obelix i dom gamla tecknade filmerna.

Medlem

SÅ att alla vet finns det inte bara 4 klasser. Utan det finns 4 olika klassinriktningar med 3 olika klasser i varje. Tex 3 olika tanks, 3 rouges, 3 mages o 3 priest. Alltså större urval än i de flesta MMO.

Antikvitet

Härligt att se fanboyismen flöda...


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Recensenten:

...men i övrigt tycker jag att spelets "vuxna attityd" är lite överdriven.

Hur menar du då?

Medlem
Skrivet av Kresko:
Skrivet av karbon:

hehe nice, spelar på low inställningar så kände knappt igen spelet när jag såg videon

Kan man få fråga vad du har för dator? Jag undrar nämligen om min klarar det.

intel 4, 3.4 ghz processor
1 gb ram
8800 gts

amd 3800+, 2 gig ram, geforce 7600 GT

Skribent
Skrivet av tweakwatt:
Skrivet av Recensenten:

...men i övrigt tycker jag att spelets "vuxna attityd" är lite överdriven.

Hur menar du då?

Den känns som den fått alltför stort utrymme i reklamen. Visst är det trevligt med lättfotade damer och avhuggna huvuden men vuxenheten har inte haft något större inflytande på mig och min bedömning av spelet. Age of Conan är fortfarande bra utan blod, sex och svordomar.

Inaktiv

Jag håller med om betyget! Bra jobbat.

Medlem

Roligt att ni kör vidare med FZ.tv, det är kul med lite omväxling En sak som jag tycker är lite tråkigt är att ni gör recensionerna väldigt opersonliga och stela. Jag förstår att ni vill framstå som seriösa och vuxna, att bara flumma igång hade inte varit något hit. Men det finns en gråskala där mellan svart och vitt som jag tycker hade varit välkommen.
Som det är nu låter det lite som att recensenten läser ur en skriven recension(vilket han kanske gör?) och som ni vet så talar man inte som man skriver. Mer konkret hade det varit trevligt/roligt med lite mer små personliga inflikningar och monologer, inte bara stel opartiskhet. Jag är inte helt säker på att jag fått fram vad jag menar, men ni kanske förstår poängen

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av moberg:

Jaha, hur är det med jämlikheten då? ni brukar ju vilja klaga på det

Förträffligt. Såväl män som kvinnor får köpa spelet på samma villkor.

Har hört att man kan köpa prostituerade, är det någon som vet om det är i båda valörerna? Män och kvinnor? Hade ju vart coolt om det var för båda för omväxlings skull


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av DutyEA:

WoW mKt Bättre imo

gäsp

Medlem
Skrivet av whitez74:
Skrivet av DutyEA:

WoW mKt Bättre imo

gäsp

Kan inte annat än hålla med i den gäspningen.
Själv föredrar jag Lineage 2 för tillfället, men Age of Conan ser lovande ut och är något jag mycket gärna prövar på under en längre tid. (och för min del får det gärna bli något som kan bryta WoW's dominans på marknaden, så att alla WoW-fanboys håller käft för en gångs skull ^^)
Snabbtestade AoC en kortis på Gamespots PVP Weekend (eller vad det nu hette) men hann inte spela speciellt mycket. Har dock en polare som ska köpa det och skall få en friendcode av honom då, så blir väl av att testa lite mer då ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Shochan:
Skrivet av Kresko:
Skrivet av karbon:

hehe nice, spelar på low inställningar så kände knappt igen spelet när jag såg videon

Kan man få fråga vad du har för dator? Jag undrar nämligen om min klarar det.

intel 4, 3.4 ghz processor
1 gb ram
8800 gts

Till de övriga delarna så låter det som att du har ett gammalt 8800GTS, alltså ett 320 eller 640mb, stämmer det?
I sådana fall så skulle jag bli förvånad om din dator klarade av spelet pga ett halvbra grafikkort kombinerat med för lite och troligtvis rätt långsamt ram och en gammal cpu.

Det är 640 mb (glömde skriva det). Jag fick det på garanti när jag skickade in datorn på reparation så det är därför det är så mkt nyare än allt annat.

BTW: Tack karbon!

Medlem

Flyter spelet på bra utan windows vista och ett Direct X10 kort? Min dator är en Pentium D 3.2 Ghz, 3.5 Gig minne. NVIDIA GeForce 7600 GS 512 Mb grafik minne. Ser ut att kräva väldigt mycket av datorn för att vara ett mmo.

Medlem

Jag tycker detta spel verkar vara riktigt kul, men jag tror mitt grafikkort skulle dö om jag installerade detta. För övrigt så är jag en WoW-spelare. Är det olagligt att vara det men ändå tycka att AoC verkar kul??!!

Seriöst dock, det var en bra recension.

Inaktiv

Ett riktigt bra spel! Är äntligen klar med allt som ska göras innan studenten, så kan äntligen sätta mig ner ikväll å fortsätta på min lvl 23 krigare.
Härlig recension, passande betyg.

Inaktiv

Mycket bra recension tycker jag, naturligtvis vore det kul att höra om "end game" i AoC, men så här tidigt efter release kan man naturligtvis inte vänta sig det ännu


signatur

All men are cremated equal

Skriv svar