FZ Poll: Vilket speltema är mest uttjatat?

Inaktiv

Jag gillar WW2-spel men nu är det bara för mycket.


signatur

Goox.se - Search The Web[/url]

ptr
Medlem

bara jag som tycker det är irreterande att jag inte kommer vidare efter att jag har röstat? att jag kommer tillbaka till nyheten efter 10 sekunder eller liknande? Eller åtminstone en länk "klicka här för att läsa kommenterar"

Medlem

Röstade fantasy. När jag tänker på tema-inspirerade spel så tänker jag oftast story. Här har ju fantasy hamnat i ett enormt träsk - alltid samma jävla sak. Alver och Orcher, Magic - ljus och mörker, nämnde jag att du var den utvalde som ska hitta mojängen som ska döda sista bossen som vill dräpa alla i hela världen?

WW2 spel sitter i en annan sits enl. mig - där har de en definierad story. Däremot så kräks de stora utvecklarna ut spel som handlar om precis samma sorts grupper män som gör samma hjältebragder om och om. Här har vi då Rangers, Airborne eller SAS, Commandos etc etc... som alltid lyckas döda 999 tyskar. Det är ett under att dessa tyskar lyckades ta över halva världen från första början skulle jag vilja säga.

Däremot vill jag påpeka att det finns en enorm mängd intressanta spel til WW2 som bryter sig från trenden, dessa kommer dock från mindre utvecklare ofta och är kanske inte så grafiskt sköna.

PaZ
Medlem

WW2 helt klart, kanske bara är vi i Sverige som inte var med som inte fattar tjusningen, de verkar ju sälja bra globalt.. (kanske även här, vad vet jag?)

Medlem

Andra världskrigets olika konflikter och Fantasy: orcher, dvärgar och alver

Medlem

Jag hajade till när jag läste "Andra världskrigets olika konflikter". Problemet med ww2-shooters är att de låser in ww2 till en period på några månader med start i Juni 1944...

Medlem

Andra världskrigets olika konflikter!!!

Inaktiv

ww2 fpsspel där normandie ingår... det behövs nya grepp. Kanske spela som tysk?

Inaktiv

Aaaaschtuung, booring


signatur

sleeplezz

Medlem

WWII blir aldrig gammalt, däremot blir spelen med WWII innehåll äldre....

Medlem

Synd att det inte gick att välja typ av spel också (men antar att omröstningen skulle bli väldigt stor då), jag tycker t ex att WWII-FPS är uttjatade, men det kunde finnas fler RTS (i stil med CoH) som utspelar sig då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

WW2 lätt. Även om jag samtidigt tycker många av dem är bra (och, ja, många suger också).

Jag är stort sci-fi-fan, så mer sci-fi är bara bra. Gärna med lite 1984-känsla, som i början av half-life 2. Kanske är mirror's edge spelet jag vill ha.

Jimmy Damage: Detta är typ världens äldsta diskussion, men jag kan inte släppa det. Det är inget fel på crysis! Det har sjukt skön spelkänsla. Spelet blir vad man gör det till. Är man inte så bra på spelet så fattar jag att det inte är så kul att krypa runt i buskarna och bli ägd. Men har man lite "skills" så är det fantastiskt kul att spela. Det går att använda nano-suiten på massa balla taktiska sätt och i multiplayer skapas nya situationer hela tiden. Det blir knappast enformigt. Sluta sura och lär dig spelet eller spela nåt annat. Btw så kan ju knappast det temat vara uttjatat Det är väl nästan bara crysis och far cry som utspelas i djungel?


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Inaktiv

Finns väl ingen direkt genre som är uttjatad. Spelvärde istället för tid och rum / grafik. Extremt hypade spel är något som ochså börjar bli uttjatat.

Inaktiv
Skrivet av jakobharder:

Btw så kan ju knappast det temat vara uttjatat Det är väl nästan bara crysis och far cry som utspelas i djungel?

rofl 8)

Edit:

Skrivet av jakobharder:

Sluta sura och lär dig spelet eller spela nåt annat

Sluta anta saker du inte har någon som helst aning om.

Inaktiv

Antiterrorist blaha är ju inte särskilt roligt längre, min röst gick dit!
Finns otroligt mycket billig fantasy också.

Medlem

tycker inte man kan säga att ett visst tema är utjatat, iaf inte att dra nån slutsats på det. tror det är helt möjligt att göra helt unika tokballa spel om andra världskriget fortf. Och om man nu har nåt emot ett visst tema - skit i o köp spelet då. finns ett ganska brett utbud av spel idag.

Medlem

Det finns ju helt klart många spel med ww2-anspegling men det är långt ifrån uttjatat imo. Jag tror att ww2-spel är en orsak till att många hittat in i spelvärlden och förmodligen ett skäl till att många vill stanna, det finns massa bra spel på detta tema och jag ser fram emot mer härliga ww2-spel.

Det som stör mig mest med spel överlag är ingen speciell genre, ett bra spel låter sig inte begränsas av sin genre, det som stör mig mest är, hur skall jag säga, konsoll-vänligheten.

Spel utvecklas aldrig till sin fulla potential på konsoll och som trenderna ser ut idag kommer spel i konsollutförande först och sedan kommer en PC-version straffad av sitt konsollursprung.

Samma sak kan gälla åt andra hållet, ett pc-spel som portas till konsoll blir blott en skugga av sitt pc-jag på konsoll.

imo.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Precis. Ett nytt Hidden & Dangerous skulle vara helt underbart. Tvåan var sjukt skoj, men grafiken känns väldigt stel idag, jämfört med vad som kommer nuförtiden. H&D 3 NUUU! SAS ftw.

Dessutom väntar vi fortfarande på ett WW2-FPS där man spelar som tysk. Så tråkigt med alla amerikaner.

I övrigt tycker jag att dessa Sci-fi spel, såsom Crysis, Frontlines och Quakewars är döden. Vi vill ha Vietnam!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Svårt att säga många är det...

Fantasy: definitivt eftersom det inte finns någon variation. Ondska -> du är hjälten -> good ending. BOOOOORING

Sci-Fi: njae, så många sci-fi spel finns det inte. Men de som finns saknar Variation. Flyga wymdshjepp! PEW PEW PEW!

FPS / terrorister: definitivt

Experiment som spårat ur: så många finns det inte

Skräckspel: ingen variation

ww2: oerhört många spel MEN många variationer

FPS generellt är det mest uttjatade.

Medlem

"Andra världskrigets olika konflikter"

Stor konflikt med många scenarion som påverkat mänskligheten på många olika vis. Personligen är det i stort sett dessa spel jag är intresserad av. Förstår att vissa vill gnälla på dom, men trotts det så säljer dessa spelen rätt bra vilket innebär att det finns marknad och intresse. Tror snarare det är en viss grupp som inte gillar dessa som är väldigt högljudda


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

vilket innebär att det finns marknad och intresse

Det är för att det knappt finns nåt annat att köpa ju hehe. =D


signatur
Inaktiv

Hade det inte vart kul med ett GTA mmo som omväxling typ ?
Stora och små städer,
folk kan välja att bli gangster, snut, pundare eller vad som helst,
yrken kan ju finnas en GTA värld också,
och questar också för den karriär man valt att ta.

Medlem

Fantasy-spel och WW2. Så otroligt trött på dom båda.

Inaktiv

Konstigt att så många tycker WW2... med tanke på att det inte är inom den genren som det finns flest spel. :/

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:

Konstigt att så många tycker WW2... med tanke på att det inte är inom den genren som det finns flest spel. :/

Det är kanske därför folk tycker att den är uttjatad!?

Medlem

Gå från WW2 till WW1, och låt oss uppleva 20 banor där man bollar fram och tillbaka mellan två skyttegravar... det kallar jag för variation

dkd
Medlem

Familjesimulator är en tämligen uttjatad genre, må jag säga.


signatur

Ehe.

Medlem

Well, enligt mig är andra världskriget de bästa man kan basera titlar på , finns oändligt med slags, teman med mera från 39-45 en stor tid i vår historia.

Eftersom utveckligen går frammåt blir de och kan de bara bli mer realitiskt , roligare , häfigare och mer inlevelserikt tycker därför absoult inte det är uttjatat, dock att de borde pröva lite andra typer av slags eller kampanjer än den mest kända D-dagen som faktiskt inte tog plats förrens i slutet av kriget.

Fantasy är helt klart mest uttjatat.
Vi behöver mer SCI-FIC dock , stort plus till nya Alien spelet.

Inaktiv
Skrivet av Snowman01:

Gå från WW2 till WW1, och låt oss uppleva 20 banor där man bollar fram och tillbaka mellan två skyttegravar... det kallar jag för variation

Hur många spel finns det som har mer variation? Speciellt av de som är mest populära också... det är mest samma om o om igen.

Inaktiv

MMO är så jävla uttjatat, jävla skit.
JAG VILL HA SINGLEPLAYER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

123
Skriv svar