Unreal Engine 4 blir konsolexklusiv

Medlem

Äsh det är ju lite så att alla olika former av vår Hem-PC i världen
har fasats ut nu och således säljs inte lika mycket high end.

Spelmakarna får nog vackert lära sig att göra spelen skalbara för
olika maskinvara eller spara på bling bling lite, känns lite som
att de ofta lägger allt fokus på att visa vad man med en
dator för 30 000+ kan få se i 10 fps i full HD än själva innehållet.

Medlem

Så jävla dåligt...
Som PC fan är det bara ledsamt o se alla nyheter på spelföretag som överger eller underpresterar PCn.

Inaktiv

Snyggt att de själva är med i pc gaming alliance och samtidigt slår spikarna i kistan för pc spel.
Jävligt trist men om det fortsätter såhär så blir det nog inga fler uppgraderingar i datorn för min del.
Blir nog att införskaffa en konsol istället (tycker om konsol också men pc är imo överlägset)

Medlem

Skönt om dom "stora" tillverkarna överger pcn då kanske man får se lite mer bra innovativa indispel som inte e fördummade konsolportar

ptr
Medlem

en fråga till all som påstår att PC:n är döende PÅ GRUND AV piratkopiering: vet ni hur enkelt det är att spela piratkopierade spel på xbox 360?

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av ptr:

en fråga till all som påstår att PC:n är döende PÅ GRUND AV piratkopiering: vet ni hur enkelt det är att spela piratkopierade spel på xbox 360?

Absolut inte lika enkelt som att spela på en PC.

Flakmonkey
Skrivet av ptr:

en fråga till all som påstår att PC:n är döende PÅ GRUND AV piratkopiering: vet ni hur enkelt det är att spela piratkopierade spel på xbox 360?

Det är inte det att det är svårt eller lätt, väldigt mycket handlar om mentalitet och kunskapen hos användarna. The Sims är inte ett svårt spel att piratkopiera men det säljs ändå i kopiösa mängder eftersom kundgruppen antingen inte bryr sig om pengarna eller att de helt enkelt inte vet hur man gör, trots att det är enkelt.

Det är ju skrämmande siffror för exempelvis COD4 som sålde 10 gånger mer till konsol (PS3 och 360) än till PC och Bioshock där Xbox 360-versionen har sålt 5 gånger mer än PC-varianten... och det är ju ändå FPS som "ska" vara bättre på PC tack vare mus och tbord...

Medlem

Jag läste tidigare här i diskutionen att det var någon som sa att det är nästan inga bra spel som använder sig av UE3.
Men det är de visst.
RS Vegas
RS Vegas 2
RS raven shield
BiA Road to hell
UT3
SOF3
GOW
GOW2 tror ja iaf.
Och så finns det något mer som jag inte kommer på jusst nu.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

kanske inte så lustigt när UT3 säljer 1miljon ex, medans GOW 3-4miljoner?

Tror inte ens UT3 kommer upp i 1 miljon. De sålde 36.000 första månaden, och forecasten är 540.000.

Medlem
Skrivet av metro swe:

Jag läste tidigare här i diskutionen att det var någon som sa att det är nästan inga bra spel som använder sig av UE3.
Men det är de visst.
RS Vegas
RS Vegas 2
RS raven shield
BiA Road to hell
UT3
SOF3
GOW
GOW2 tror ja iaf.
Och så finns det något mer som jag inte kommer på jusst nu.

Mass Effect
Army of Two
m.m.

ptr
Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av ptr:

en fråga till all som påstår att PC:n är döende PÅ GRUND AV piratkopiering: vet ni hur enkelt det är att spela piratkopierade spel på xbox 360?

Absolut inte lika enkelt som att spela på en PC.

så att gå någonstans och chippa eller flasha dvd:n eller vad man nu gör, hosta upp 500kr och sen tanka varenda spel som kommer och bränna på en skiva är svårt? är väl minst lika svårt som att mounta en dvd och hålla på cracka osv?

Medlem
Skrivet av metro swe:

Jag läste tidigare här i diskutionen att det var någon som sa att det är nästan inga bra spel som använder sig av UE3.
Men det är de visst.
RS Vegas
RS Vegas 2
RS raven shield
BiA Road to hell
UT3
SOF3
GOW
GOW2 tror ja iaf.
Och så finns det något mer som jag inte kommer på jusst nu.

bra spel? SOF3 var ju ett skämt. och Brothers In Arms: Hell's Highway har väl inte ens släppts än, samma gäller GOW2, så hur vet du att de är bra spel?

ptr
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av ptr:

en fråga till all som påstår att PC:n är döende PÅ GRUND AV piratkopiering: vet ni hur enkelt det är att spela piratkopierade spel på xbox 360?

Det är inte det att det är svårt eller lätt, väldigt mycket handlar om mentalitet och kunskapen hos användarna. The Sims är inte ett svårt spel att piratkopiera men det säljs ändå i kopiösa mängder eftersom kundgruppen antingen inte bryr sig om pengarna eller att de helt enkelt inte vet hur man gör, trots att det är enkelt.

Det är ju skrämmande siffror för exempelvis COD4 som sålde 10 gånger mer till konsol (PS3 och 360) än till PC och Bioshock där Xbox 360-versionen har sålt 5 gånger mer än PC-varianten... och det är ju ändå FPS som "ska" vara bättre på PC tack vare mus och tbord...

håller med om att det är väldigt skrämmande med COD4, en anledning kan dock vara att det är väldigt enkelt att spela på cracked servrar, inget som går på konsol. Men fortfarande, dom som kan tanka pc piratkopier vet säkert hur det går till för xbox 360 också. Kan det inte vara så att folk helt enkelt inte längre orkar köpa ny hårdvara en gång per år/halv år för att få ut det allra mesta ur varje spel? Lirar man på konsol så vet man att det kommer fungera till 100% (om dom nu inte klantar sig, som många verkar göra nu för tiden med frame raten) och kan på så sätt njuta mer utav spelen. Att allt fler sitter på en HDTV ala 40" lockar väl ännu mer till att kunna spela spel på tv:n också. Jag har själv alltid varit runt 50/50 när det gäller pc och konsol men sen jag införskaffade mig ett ps3 så lutar det mer och mer åt konsoldelen för mig. Att halvsåsa i soffan och lira på en 46" full hd med DTS-surround i hemmabion tycker ialla fall jag är väldigt trevligt och på tal om det, 5.1 ljud i Razer Barracuda HP-1 hörlurar i cod4 fungerar faktiskt bättre än vad jag trodde.:up:

Medlem
Skrivet av redmac:

Ja så går det när alla ....... bara att gratulera alla ....... .

Dags att börja vänja sig vid handkontroll då PC håller på att dö ut rejält. Orka spela MMO:s hela tiden...

och strategi på xbox är skojj eller? xD

Medlem

Tycker det är bra att de överger PCn, jag hade aldrig gjort spel till PC, man förlorar pengar på alla snåla jävlar som laddar ned (finns ju såna på konsol också, men där tjänar man åtminstone pengar jämfört med PC). PC är dyrt, orka bränna pengar varannat år bara för att hänga med, inte bra för plånboken, håller med vad ptr skrev, med konsol slipper men hålla på med en massa inställningar, bara plug and play.

Avstängd

Finfint, tycker att det är bra mycket roligare att spela på en konsol än pc.

Medlem

Man behöver inte ens "chippa" sin xbox 360! Bara ladda in ny Firmware i dvd-läsaren och sen är det klart. Bränna spelen är precis likadant som till pc...

Multiplayer finns via X-link Kai..

Medlem

Vilket skämt säger jag.

Medlem

Svar på nyhet: Exakt samma process som med Unreal engine 3, alltså. Först utveckla för konsoll och sen PC. Detta är Knappast något att hetsa upp sig över då konsoller har fler begränsingar och snävare systemkrav än en PC så det är väl självklart att dom vill få motorn att funka på dessa först.

Bu på FZ för klumping formulering av nyheten. Motorn är INTE exklusiv till någon platform på något sätt.

Ni börjar likna diverse skvallerblaskor som skriver vad som helst för att locka till sig läsare.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av ptr:

en fråga till all som påstår att PC:n är döende PÅ GRUND AV piratkopiering: vet ni hur enkelt det är att spela piratkopierade spel på xbox 360?

Absolut inte lika enkelt som att spela på en PC.

så att gå någonstans och chippa eller flasha dvd:n eller vad man nu gör, hosta upp 500kr och sen tanka varenda spel som kommer och bränna på en skiva är svårt? är väl minst lika svårt som att mounta en dvd och hålla på cracka osv?

Nej? Dels för att det du måste veta vart du ska skicka in den för att få den chippad och för att det är jobbigare, kan inte se hur det skulle vara lika jobbigt att tanka hem ett spel och sen mounta det på direkten. Och dels för att chippar du din box så är risken stor att du blir permabannad från xbox live, och det känns ju knappast värt det imo.

Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av TheEvilDog:

Fint då får man ha 20fps och en handkontroll, äger verkligen!

Och dina 20 fps baserar du på...?

Han baserar det säkert på minst 70% av alla 360 lir som har släppts för det är tamefan inte ett spel med stabil framerate känns det som.. Kolla bara på GRAW2 det hackar rent utsagt samma sak med Mass Effect som har framrateproblem så det bara skriker om det.

Och vad är skillnaden på detta mellan konsollspel och pc spel? Det beror helt på hur spelet är optimerat, jag slår vad om att det finns minst lika många dåligt optimerade spel till pc som till konsoll. Bara att se på spel som GoW så förstår du att det går att optimera ett snyggt spel till konsoll som har MER än 20 fps.

ptr
Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av ptr:

en fråga till all som påstår att PC:n är döende PÅ GRUND AV piratkopiering: vet ni hur enkelt det är att spela piratkopierade spel på xbox 360?

Absolut inte lika enkelt som att spela på en PC.

så att gå någonstans och chippa eller flasha dvd:n eller vad man nu gör, hosta upp 500kr och sen tanka varenda spel som kommer och bränna på en skiva är svårt? är väl minst lika svårt som att mounta en dvd och hålla på cracka osv?

Nej? Dels för att det du måste veta vart du ska skicka in den för att få den chippad och för att det är jobbigare, kan inte se hur det skulle vara lika jobbigt att tanka hem ett spel och sen mounta det på direkten. Och dels för att chippar du din box så är risken stor att du blir permabannad från xbox live, och det känns ju knappast värt det imo.

Inte särskilt svårt att googla och kolla vart man kan chippa sitt xbox. finns ett antal företag bara i Sverige som hjälper en med det. Och gällande permbannad från xbox live så spelar man nog inte kopiera över live, på samma sätt som att man inte spelar multiplayer på pc med piratkopier. Vill man ha båda på xbox så får man väl ta och köpa ett xbox för bara singel player, och ett annat för spel man vill köra över internet, köpta spel alltså. Och ja då blir det lite skillnad, men priset blir fortfarande billigare än en fullt utrustad dator som klarar alla spel galant

Medlem

är bara lamt o chippa, garantin ryker väl?,hur kul är det o ladda hem 51spel i månden o lira igenom halvseriöst i 5min o sen kasta skiten? istället för att köpa 1 eller 2 spel om man verkligen tycker är kul? det är en helt annan känsla,enligt mig


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Känns som när alla speltillverkare gick över från Amiga till PC. Amigan var överlägsen (känns som om den fortfarande kan scrolla 2d bättre än vad PC någon sin kan) -- konsoller har sina begränsningar, men det är där köpkraften finns. Utvecklingen på kopieringsskydd (ex. starforce) leder till massbojkotter och annat rappel, således orkar ingen hålla på.

Tredje gången detta händer under min livstid


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av ptr:

en fråga till all som påstår att PC:n är döende PÅ GRUND AV piratkopiering: vet ni hur enkelt det är att spela piratkopierade spel på xbox 360?

Absolut inte lika enkelt som att spela på en PC.

så att gå någonstans och chippa eller flasha dvd:n eller vad man nu gör, hosta upp 500kr och sen tanka varenda spel som kommer och bränna på en skiva är svårt? är väl minst lika svårt som att mounta en dvd och hålla på cracka osv?

Nej? Dels för att det du måste veta vart du ska skicka in den för att få den chippad och för att det är jobbigare, kan inte se hur det skulle vara lika jobbigt att tanka hem ett spel och sen mounta det på direkten. Och dels för att chippar du din box så är risken stor att du blir permabannad från xbox live, och det känns ju knappast värt det imo.

Inte särskilt svårt att googla och kolla vart man kan chippa sitt xbox. finns ett antal företag bara i Sverige som hjälper en med det. Och gällande permbannad från xbox live så spelar man nog inte kopiera över live, på samma sätt som att man inte spelar multiplayer på pc med piratkopier. Vill man ha båda på xbox så får man väl ta och köpa ett xbox för bara singel player, och ett annat för spel man vill köra över internet, köpta spel alltså. Och ja då blir det lite skillnad, men priset blir fortfarande billigare än en fullt utrustad dator som klarar alla spel galant

Vad jag vet så kan du inte spela köpta spel öht på en chippad box, då microsoft kan spåra det (jag kan ha fel, men det är så jag har uppfattat det), och som warpgun säger, garantin ryker också.
Dessutom känns det lite over the line att köpa 2 boxar BARA för att kunna spela piratkopierade spel på den ena, eftersom man är för lat/snål att köpa de spelen som är värda att köpa. Det säger emot sig självt lite.

Inaktiv

Idiotinlägg av bla. redmac som vanligt.. misstänker att din far är Henrik Pontén.
Konsol kan vara riktigt kul, särskilt på fest men unreal eller fps-spel på konsol är dagis jämfört mot PC. Om unreal inte säljer bra till PC beror det helt enkelt på att de misslyckats i multiplayer och konsolägare är ljusår efter och tycker allt är coolt som plasmavapen och mycket färger som sprakar.

ptr
Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av ptr:

en fråga till all som påstår att PC:n är döende PÅ GRUND AV piratkopiering: vet ni hur enkelt det är att spela piratkopierade spel på xbox 360?

Absolut inte lika enkelt som att spela på en PC.

så att gå någonstans och chippa eller flasha dvd:n eller vad man nu gör, hosta upp 500kr och sen tanka varenda spel som kommer och bränna på en skiva är svårt? är väl minst lika svårt som att mounta en dvd och hålla på cracka osv?

Nej? Dels för att det du måste veta vart du ska skicka in den för att få den chippad och för att det är jobbigare, kan inte se hur det skulle vara lika jobbigt att tanka hem ett spel och sen mounta det på direkten. Och dels för att chippar du din box så är risken stor att du blir permabannad från xbox live, och det känns ju knappast värt det imo.

Inte särskilt svårt att googla och kolla vart man kan chippa sitt xbox. finns ett antal företag bara i Sverige som hjälper en med det. Och gällande permbannad från xbox live så spelar man nog inte kopiera över live, på samma sätt som att man inte spelar multiplayer på pc med piratkopier. Vill man ha båda på xbox så får man väl ta och köpa ett xbox för bara singel player, och ett annat för spel man vill köra över internet, köpta spel alltså. Och ja då blir det lite skillnad, men priset blir fortfarande billigare än en fullt utrustad dator som klarar alla spel galant

Vad jag vet så kan du inte spela köpta spel öht på en chippad box, då microsoft kan spåra det (jag kan ha fel, men det är så jag har uppfattat det), och som warpgun säger, garantin ryker också.
Dessutom känns det lite over the line att köpa 2 boxar BARA för att kunna spela piratkopierade spel på den ena, eftersom man är för lat/snål att köpa de spelen som är värda att köpa. Det säger emot sig självt lite.

ja, jag skulle då aldrig köpa två stycken xboxar, men det skulle ialla fall fungera. Och nu när det ska bli billigare blir det inte så dyrt heller, man sparar ju in på det i längden. Det jag vill komma med det här att tankar man PC-spel & Xbox-spel så skiter man i permbannar osv eftersom man ändå bara lirar singelplayer. Det är lika enkelt att spela piratkopierade spel på båda två så jag tycker det är fel att skylla dålig PC-spelsförsäljning på piratkopiering när 360 spel säljer bra. Spelen är väl dyrare på 360 än till PC också?

Medlem

GOW = skräp

edit: gears of war


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

ptr
Medlem
Skrivet av Tobbe:

GOW = skräp

beror på vilket GOW man snackar om 8)

Skriv svar