EA-chef: "Vi sumpade uppköpen"

Medlem

Vet inte vad jag ska säga riktigt, upp till bevis helt enkelt. EA tjänar ju snuskigt med pengar på att förstöra spel, tvivlar på att dom kommer sluta bara sådär.. Nice dock att dom erkänner det.

Att Bioware och Maxis ska få jobba helt självständigt tror jag vad jag vill på, ännu ett marknadsförings trick bara.

Medlem
Skrivet av straxdax:

Några mindre företag måste ju få finnas kvar.

Absolut, slutar aldrig bra om det inte finns alternativ. Det gäller allt.


signatur

Retro.

Medlem

Vet inte om spelen skulle va bättre om Westwood fanns kvar.
Se på det nya Universe at War, är ju gjort av många gamla Westwoodare.
Blev väll inte så jätte bra spel.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Nu ska det bara till att EA ber utvecklarna om förlåtelse på sina bara knän och slutar absorbera allt och alla. De är ju som Borgerna i Star Trek

We are EA. Lower your morals and surrender your IP's. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your creativity will adapt to service us. Resistance is futile.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Nu ska det bara till att EA ber utvecklarna om förlåtelse på sina bara knän och slutar absorbera allt och alla. De är ju som Borgerna i Star Trek

Resistance is futile...

Medlem
Skrivet av MiLeS:

EA - Buys everything.

Bolagen säljer ju så.

Medlem

De fiskar bara good will.

Inaktiv

Tänk så bra om allt hade varit statligt ägt och kamrat Lenin hade hållit i tyglarna, då hade allt varit frid och fröjd här i kommunismens vackra Sverige.

Inaktiv

De som gjorde Bullfrog bra drog till Lionhead och de som gjorde Westwood bra (om det fanns några) drog till Pandemic right?

Med bullfrog misslyckades de ju kapitalt men Westwood vette fan, Generals är nog mitt favorit CnC, CnC 3 var riktigt bra oxå.

Medlem

vad har EA för affärdmodell? jag har faktiskt ingen koll, det enda jag vet är att de verkar pusha på utvecklarna lite för mycket, men det kan väl knappast vara deras affärsmodell, eller?

annars håller jag väl med massan, det är starkt av EA att erkänna att de gjort fel.

WeX
Medlem

"Rövarkapitalistisk"
Haha, skönaste alternativet i en omröstning på länge, jag bara tvungen att väja det.
Fint att de inser det, vilket de säkert vetat hela tiden.
Men som någon sa, nu jagar de säkert goodwill.
Jag tycker ändå, oafsett ägare, ge utvecklarna mer tid så vi slipper patcha till helvetet.


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Stackars EA :/


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Jag förlåter dem om jag får mig ett Dungeon Keeper 3.

Medlem

Dogge: De från Westwood drog inte till panademic, utan de flesta drog till Petroglyph.

Medlem
Skrivet av eXzion:

Tänk så bra om allt hade varit statligt ägt och kamrat Lenin hade hållit i tyglarna, då hade allt varit frid och fröjd här i kommunismens vackra Sverige.

Jepp,gratis spel hade varit något det:up:

Medlem

What's with all the EA hate? :\

Visst "mjölkar" de vissa av sina spelserier men det är bara för att folk ändå köper. De är inte ute på ett hemligt uppdrag att förstöra vartenda spel de kan nå, som vissa verkar tro... Dåliga spel = mindre pengar, och i företagsvärlden är det pengar som styr.

Medlem
Skrivet av floxwoop:

What's with all the EA hate? :\

Visst "mjölkar" de vissa av sina spelserier men det är bara för att folk ändå köper. De är inte ute på ett hemligt uppdrag att förstöra vartenda spel de kan nå, som vissa verkar tro... Dåliga spel = mindre pengar, och i företagsvärlden är det pengar som styr.

Hur f*n går EA runt överhuvudtaget då...?

Medlem

dety kan man fråga sig


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av floxwoop:

What's with all the EA hate? :\

Visst "mjölkar" de vissa av sina spelserier men det är bara för att folk ändå köper. De är inte ute på ett hemligt uppdrag att förstöra vartenda spel de kan nå, som vissa verkar tro... Dåliga spel = mindre pengar, och i företagsvärlden är det pengar som styr.

Hur f*n går EA runt överhuvudtaget då...?

För att de köper upp bolag och gör deras spel skitbilliga. Sen köper folk det i tron om att det ska vara lika bra som det gammla bolagets tidigare spel. När market är förstört lägger de ner bolaget eller sätter det på att utveckla ett nytt The Sims tillägg. Så ja kassa spel kan ge bra med pengar, speciellt om de är billiga att göra. De får ju inte betalt när folk spelar det eller gillar det, De får betalt när folk köper det.

Upp till bevis nu om de verkligen menar detta eller om de bara kastar ut tomma ord i hopp om högre försäljning på deras nya "stortitlar".

Nej, tack för Vivendi där man knappt kan ta reda på om de utgivigt spelet eller inte.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

EA är det bästa som har hänt sen text-tv och Robert Brobergs uppträdande på Globen 1992! Alla som hatar EA borde bli arresterade

KoP
Medlem

Ojoj, så fick alla EA hatare vatten på kvarnen.

Medlem

Yay stort företag går ut och säger buhu förlåt.. och alla blir glada.. bah humbug.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Starkt av ett stort företag att erkänna sina brister.

Håller med. Hoppas att fler utgivare förstår detta och inte förstör fler utvecklingare.

Medlem

Tycker att The Escapists rapportering av framträdandet var mer läsvärt

Citat:

He said the mixing of cultures didn't quite work out, and EA's insistence that the creative teams adapt to EA and not the other way around put the studios into an untenable position, and the experiment failed.

"When I talked to the creative leaders who ran these companies, they all believed they were buried under bureaucracy ? and the inability to be heard."

Det där säger väl en del om EA:s ledarstil tycker jag, bra om dom bättrar sig men det mesta handlar nog om Goodwill...

Själv tycker jag att det är sorgligt att det är spelföretag som har långa spelserier som kännetecken som är störst idag, tyvärr är det ju reklam och igenkännelsefaktor som säljer spelen mer än spelglädje och orginalitet...


signatur
Inaktiv

Om EA hade funntits på 30-talet så hade Hitler aldrig kommit till makten

Skrivet av floxwoop:

What's with all the EA hate? :\

Visst "mjölkar" de vissa av sina spelserier men det är bara för att folk ändå köper. De är inte ute på ett hemligt uppdrag att förstöra vartenda spel de kan nå, som vissa verkar tro... Dåliga spel = mindre pengar, och i företagsvärlden är det pengar som styr.

Snackar vi om Ondskans imperium EA eller bara Corporate maffian EA?

Nej det finns ingen anledning att hata EA eller hur!?8)


signatur
Skrivet av Ericzeppe52:

Om EA hade funntits på 30-talet så hade Hitler aldrig kommit till makten

Bra sagt det där citatet är det nästan bud på att ha som signatur


signatur
Medlem

Jävligt bra att de erkänner deras misstag i alla fall, det är respekt i min bok. Deras affärsmodell som de haft hittills har sugit hårt, ingen tvekan om det. Jävla synd på Westwood. Kanske ska de outsourca Red Alert 3 till Petroglyph? Nah, inte troligt. Men EALA kanske får lite friare tyglar med lite flyt.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Bra, släpp nu tyglarna om DICE och låt dem arbeta på som de gjorde tidigare.

Amen!

Inaktiv

Det är inte så att jag håller av EA alltför mycket, men det är lite lustigt att se alla som hatar dem för att de "bara" trycker ut X uppföljare för att mjölka ett IP så mycket som möjligt SAMTIDIGT som samma personer whinar om att deras älsklingsbolag lades ner av EA så att de aldrig hann släppa uppföljare 5 av deras älsklingsspel. *hosthycklareharkel*

123
Skriv svar