Japanska 360-rollspelet Lost Odyssey filmat

Robot
Medlem
Japanska 360-rollspelet Lost Odyssey filmat

Shiiit vilken battlefield vietnam nostalgi vibb jag fick av den låten


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Grace Slick har cool röst...förövrigt tror jag spelet blir bra

"don't you want somebody to love..."

Medlem

Blir nog ett köp. Ska tydligen vara 4 skivor, lite drykt men de funkar säkert.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Blir nog ett köp. Ska tydligen vara 4 skivor, lite drykt men de funkar säkert.

Ja gud va drykt att gå och byta skiva efter 10-15 timmars spelade.

Medlem

Gah, hoppas det blir regionsfritt så man kan importera, 12e i Staterna och 29e här

Inaktiv

Spelet blev förvånande nog sågat både här och i LEVEL (utmärkt tidning btw).

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Spelet blev förvånande nog sågat både här och i LEVEL (utmärkt tidning btw).

Hittar inte FZs recension. Har de verkligen recenserat spelet? Måste annars säga att rent intrycksmässigt så verkar spelet bra. Kanske t.o.m. så värt att man skaffar en Xbox360.

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av viktorelius:

Spelet blev förvånande nog sågat både här och i LEVEL (utmärkt tidning btw).

Hittar inte FZs recension. Har de verkligen recenserat spelet? Måste annars säga att rent intrycksmässigt så verkar spelet bra. Kanske t.o.m. så värt att man skaffar en Xbox360.

Nej det har dom inte. viktorelius har rökt någon mindre illegal substans

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Gah, hoppas det blir regionsfritt så man kan importera, 12e i Staterna och 29e här

Bara att importera så har du spelet om en vecka, den engelska asiatiska utgåvan är PAL verisionen, Fråga dock inte mig varför den inte släpps i just eurpa fören slutet av månaden.

I alla fall ja, Engelska asiatiska versionen fungerar på PAL maskiner.

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-49-en-15-Lost+Odyssey-... Både billigare och snabbare en att köpa det här.

Samt nej FZ har inte skrivit en review eller förhandstitt på Lost Odyssey, det de skrev var rena rama tramset, bland annat en lång artikel om att han inte tycker om femenima män samt hur han önskar ett RPG vore, men inte något om Lost Odyssey.

Medlem

hm, om spelet är lika roligt som den där filmen var imponerande så tror jag det kan bli en hit. men jag är oerhört tveksam.

Medlem
Medlem

Har spelat den engelska asiatiska versionen i ca 2 timmar, har inte komma in i spelet ordentligt men börjar få grepp på systemet och karaktärerna. Det verkar helt okey, helt klart det bästa RPG till 360, om man vill ha ett klassiskt J-RPG. Det enda jag kan klaga på är animationerna, tycker dom är lite stela och designen på en del saker är lite väl konstig. Än så länge ger jag det 4 av 5.

Medlem

Mumssssssss älskar rpg

Medlem
Skrivet av jimmah:

jobbig musik

Dagens ungdom. White Rabbit underbar. Rätt överraskad att de använde den. Trodde bara japanska rollspel använde smöriga ballader.

Medlem
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av jimmah:

jobbig musik

Dagens ungdom. White Rabbit underbar. Rätt överraskad att de använde den. Trodde bara japanska rollspel använde smöriga ballader.

Äh... dagens ungdom... jag tillhör dagens ungdom och jag känner igen Jefferson Airplane vart jag än befinner mig8)

Vila i frid
Skrivet av erge:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av viktorelius:

Spelet blev förvånande nog sågat både här och i LEVEL (utmärkt tidning btw).

Hittar inte FZs recension. Har de verkligen recenserat spelet? Måste annars säga att rent intrycksmässigt så verkar spelet bra. Kanske t.o.m. så värt att man skaffar en Xbox360.

Nej det har dom inte. viktorelius har rökt någon mindre illegal substans

Kan inte varit något allt för hemskt eftersom vi bjöd på en förtitt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Nästan värt att köpa pga. musiken! (Reklam biter på mig, om den är bra dvs.)

Medlem
Skrivet av Plommon:
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av jimmah:

jobbig musik

Dagens ungdom. White Rabbit underbar. Rätt överraskad att de använde den. Trodde bara japanska rollspel använde smöriga ballader.

Äh... dagens ungdom... jag tillhör dagens ungdom och jag känner igen Jefferson Airplane vart jag än befinner mig8)

Håller med dig helt. Jefferson Airplane och The Doors sitter aldrig fel. Fast jag gillar all musik som är lite psykedelisk. Trance, Goa, PsychRock, ja t.om dancehall och gammal klassisk raggae beats. Men nog om detta, spelet ser underbart ut. Hoppas FZ har fel, och att spelet är grymt kul och bra. Har börjat tröttna lite på att spela Cod4 dygnet runt. Så måste hitta nåt annat kul o göra i dystra vinter sverige.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Plommon:
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av jimmah:

jobbig musik

Dagens ungdom. White Rabbit underbar. Rätt överraskad att de använde den. Trodde bara japanska rollspel använde smöriga ballader.

Äh... dagens ungdom... jag tillhör dagens ungdom och jag känner igen Jefferson Airplane vart jag än befinner mig8)

Håller med dig helt. Jefferson Airplane och The Doors sitter aldrig fel. Fast jag gillar all musik som är lite psykedelisk. Trance, Goa, PsychRock, ja t.om dancehall och gammal klassisk raggae beats. Men nog om detta, spelet ser underbart ut. Hoppas FZ har fel, och att spelet är grymt kul och bra. Har börjat tröttna lite på att spela Cod4 dygnet runt. Så måste hitta nåt annat kul o göra i dystra vinter sverige.

Vet inte om jag kvalificerar som "dagens ungdom" längre. På 29 vårar är man väl gubbe här omkring. Men jag var knappast med på den tiden, nej. Trance tröttnade jag på när jag fyllde 18 men det händer väl att man kan stå ut med det nån gång. Doors är husgudar men det lyssnas inte så mycket på dem just nu. Första skivan är bäst i vilket fall. Ah well, off topic, men musikdiskussioner är alltid trevliga.

1
Skriv svar