Zalman FPSGun FG1000

Robot
Zalman FPSGun FG1000

Det första som slog mig när jag såg Zalmans FPSGun FG1000 var att denna gamermus ser ut som en sådan där hyvel man använde sig av i träslöjden i skolan och jag blev genast skeptisk. Hur är det egentligen att spela med en hyvel?


Medlem
Zalmans pistolmus provskjuten

Såg att dem skrev om den på swec. ganska cool avfen om sensorn sitter helt fuckedup

Medlem

kanske man ska köpa ?!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Är detta ett skämt?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Synd att man har så stora händer, skulle vara kul att prova en sådan mus.

Medlem

den ser jäkla opraktisk ut

Medlem

Skulle vara kul att testa, men inget man köper för studiebidraget.

Medlem

Gjord för asiatiska händer.
Ingenting för mina dasslock med andra ord


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Har en teori, någon gång under 80-talet gjordes en drös av dessa äckligt fula modeller men pga konkurs blev containern bortglömd och undanskyfflad i ett hörn när Zalman flyttade in sina varor i lokalen. Nu många många år senare fann de containern och ja, ni vet resten..

Medlem

Den ser väldigt klumpig ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Idd , ser extremt klumpig ut.

Medlem

Nej denna skulle jag aldrig köpa. Platsar inte alls bland allt annat.


signatur

Freshly dared, the half won.

men de e ju najs de borde vara rekyl i skjutspel


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

... Jag kände på denna musen på Dreamhack i vintras. Den satt riktigt bra i handen. Fast jag har inte testat att spela med den. Om den är bra att spela med skulle jag lätt kunna använda en sån här..

Medlem

ett styrdon med formen av en pistol kan endast, i mina ögon, användas genom att peka på saker (sikta med den som en vanlig pistol dvs).. att använda en pistolformad mus skulle bara kännas helt stört.. skulle ju vara som att ha.. äh, går fan inte att komma på nå lika korkade ideer

edit: jorå, Novint Falcon kommer fasiken rätt nära med sitt pistolgrepp.
http://youtube.com/watch?v=zx7XJtcfYU4
Hur naturligt känns det att förflytta en pistol i höjd och sidled för att sikta liksom?

Medlem

Jag tror nog att Inspector Gadget vill ha tillbaka sin fot.

Medlem

Tycker tamefan den var rätt häftig. Skulle vara kul att ha en sådan hemma och visa polarna.. Men tror inte på den som en "gamer mus".

Medlem

...nä den där skulle jag inte ens vilja ha om det så vore mitt enda val
Men bra recension f.ö, hur fungerar den i Windows Xp?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Medlem

Såg först denna mus på Dreamhack Winter, den är ju bara för sjukt ful, och att ha typ 8 glidz kommer ju ruinera vilken seriös gamer som helst...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Testade den på DC, jag tyckte det inte var mycket skillnad ifrån en vanlig mus om man vänjer sig lite.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

MFC
Medlem

alltså.. bleh!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Medlem

Ser rätt coolt ut faktist!
Vart kan man köpa den?

Inaktiv

Dunderful var den iaf


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

O M G . . .


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Redaktör
Skrivet av Fellanomo:

Ser rätt coolt ut faktist!
Vart kan man köpa den?

Svensk distributör är PCB. Att döma av produktsidan ser det inte ut som att den släppts här i Sverige än. Håll utkik på sidan eller kontakta dem och fråga.


signatur
Inaktiv

På tal om tokiga kontroller;

MS Sidewinder, men liknar inte den väldigt mycket Wiis handkontroll?

[http://ecx.images-amazon.com/images/I/71XEXGYBPSL._AA280_.gif]

Medlem

Ergonomsikt grepp är det ju iaf, man kan hålla handen naturligt och slipper vrida handen som med en mus vilket ju är en stor fördel. Skulle vara kul att prova, hur ful den än är Verkar ligga på runt 400:- här, fast inga butiker har den i lager än.


signatur
Medlem
Skrivet av teX:

MS Sidewinder, men liknar inte den väldigt mycket Wiis handkontroll?

Nej. Fast den där bastarden har varit med ett tag, säljs den fortfarande? Har fått för mig att den fetfloppade


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

12
Skriv svar