Nytt MMORPG: Earthrise

Medlem

Alkohol som substans och fetma som kroppsform får dig i och för sig inte att inbilla dig att du har en social krets och ett socialt liv som MMO...
Tyvärr tror jag inte man kommer se tillbaks på dagens MMO om 20 år och tycka det är knark som man gör med hasch idag. Man kommer nog tycka att vår tids MMO var rena endagsturen jämfört med de galet beroendeframkallande VR-världar som kommer finnas om 20 år.

Rave: Knark och fetma förblir samma sak även i framtiden, däremot inte MMO. Företag satsar konstant pengar för att få sina produkter att bli ännu mer lockande, svårare att slita sig ifrån. Såvida inte "knark" blir lagligt i framtiden och producenterna kan börja ägna sig åt lockande flashiga förpackningar så kommer MMO ha en mycket mycket större attraktionskraft i framtiden. Att det då (och i viss mån redan) är endast "svaga personer" som blir beroende av MMO är ju helt fel.

Medlem

verkar som ett rätt så intressant spel.

och att säga att dom som fastnar i ett mmo ändå skulle fastnat i nåt annat slags missbruk är nog inget jag håller med om. Jag har själv spelat en hel del, men nu när jag börjat studera så har jag trappat ner ordentligt. Skulle inte vilja påstå att jag lika gärna kunde ha knarkat det senaste året, eller spelat bort alla mina pengar på poker.

Medlem

Det spelar ingen roll hur många RTS/FPS spel det finns, för de kan man spela "själv". Att spela MMO själv är rent utsagt tråkigt, och om det är som 99% utav alla MMO så måste man vara flera stycken för att klara vissa saker.
Jag har inget emot MMO, jag har spelat WoW, DAoC och EVE: Online. Bara trött på de alla 5 miljoner MMO som släpps, kommer snart inte finnas många spelare på grund av alla MMOs

Medlem

Astrality, men då måste du ju också definiera social krets. Varför är inte folk som man lär känna över internet en social krets?

Själv förstår jag inte vari problemet ligger. Det är ju ens eget fel om man spelar eller gör vad som helst för mycket med de flesta saker i livet.

Sedan så spelar ju inte jag enbart mmo's som mmo-spelare. Man spelar det man tycker är kul.. spel som spel, bara de är bra. Sant är att det släpps för många mmo's men de som gör dåliga får väl skylla sig själva. Precis som med andra genrer..

Inaktiv

Bättre Neocron ZOMG!!! GIEF!!! HAHAHAHA

Inaktiv
Skrivet av toern:

Astrality, men då måste du ju också definiera social krets. Varför är inte folk som man lär känna över internet en social krets?

Själv förstår jag inte vari problemet ligger. Det är ju ens eget fel om man spelar eller gör vad som helst för mycket med de flesta saker i livet.

Sedan så spelar ju inte jag enbart mmo's som mmo-spelare. Man spelar det man tycker är kul.. spel som spel, bara de är bra. Sant är att det släpps för många mmo's men de som gör dåliga får väl skylla sig själva. Precis som med andra genrer..

Precis allt det jag har menat i mina inlägg, dock mindre fientligt uttryckt

Medlem

Yes, halvt postapokalyptiskt spel med nanoteknik. Låter ballt imo. Ska hålla ett öga på det här.

Inaktiv
Skrivet av Kenchu:

Yes, halvt postapokalyptiskt spel med nanoteknik. Låter ballt imo. Ska hålla ett öga på det här.

mest OT men din avatar är jobbig.

Medlem

jag tycker det ser väldigt intressant ut.
nya idéer verkar dom komma med.

Inaktiv
Skrivet av SoniC:

Felet med mmorpg som jag ser det är att det är för folk som sdpelar mycket och är många. Det jag vill se är ett som är mer anpassat för rfolk som mig, casualgamers som lirar med några polare.

Med detta vill jag säga att instanser för 2, 3, 4, 5 pers skulle vara något. Dom skulle även finnas tillgängliga redan på en gång.

Tänk er en liten grott som man kan vara endast 2 eller 3 i och tar en kvart att klara. Behöver inte vara något värre, behöver inte heller ge något värre bra. Tycker man har tappat focus på vad som egentligen är grejjen med gaming, att ha kul.

Det ska såklart fortfarande finnas större grottor eller vad det nu än kan vara.

En annan sak som jag stör mig på är att det typ aldrig är värt att spela i party. Va många gånger har man inte hört "nej jag vill inte spela i party går fortare om man är själv". Låter som ett jävla jobb bara.

Därför kan jag tänka mig att många tycker illa om mmorpg, för att dom tar så mycket tid, och att det i princip bara har med grinding att göra.

DDO, kanske? Det är precis så som du beskriver det. Det är anpassat för att spelas med andra, det är meningen att spelas med andra. 2, 3, 4, 5 eller 6 pers. Ganska bra MMO enligt mig men det är lite svårt att skapa karaktären för man måste vara väldigt petig med ens attribut.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

12
Skriv svar