Age of Decadence filmat
Klart det spel jag ser fram mest emot under 2008.
En inofficiell FAQ på officiella forumet innehåller mycket information om det mesta.
Saxat från FAQ:en:
IX - What Age of Decadence has:
- Nonlinear story
- Multiple endings
- Naughty Language
- In-game cutscenes
- Turn-based combat
- Twenty unique locations
- Extensive dialogue trees
- Distinct gameplay styles
- Reputation based system
- Multiple solutions to quests
- Character specific vignettes
- Detailed alchemy and crafting systems
- Fluid non-class based character creation
- A multitude of choices and consequences
- Seven factions you can influence and in turn influence you
X - What Age of Decadence doesn't have:
- Classes
- Children
- Romances
- Multiplayer
- Voice Acting
- Lazer Pistols
- Party Members
- Quest Compass
- Character Levels
- Nuclear Catapults
- Moddability in Mind
- Puzzles and Riddles
- Downloadable Content
- Plot-Critical Characters
- Explosive Crossbow Bolts
- Cheat Codes and Debug Commands
tröttnade så fort jag såg grafiken på filmen. Det där spelet suger nog!
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Man ska egentligen inte förknippa grafik med kvaliteten på ett spel. Se bara på Arcanum. Föråldrad grafik, men ett skitbra spel. Däremot såg gameplayet inte något vidare ut heller. Känns ovärt om de skulle ta betalt för detta.
Själv tycker jag det ser rätt mysigt ut, osar nostalgi. Striderna går för övrigt att speeda upp om man vill det, finns en slider i options menyn.
Vore f.ö. mer intressant med en video som visade upp dialogsystemet
But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))
Man ska egentligen inte förknippa grafik med kvaliteten på ett spel. Se bara på Arcanum. Föråldrad grafik, men ett skitbra spel. Däremot såg gameplayet inte något vidare ut heller. Känns ovärt om de skulle ta betalt för detta.
Tänk dig nu en gameplay-film av Arcanums strider. Skulle det se roligt och intressant ut? Arcanums kvaliteter låg på andra håll...
AoD:s taktiska djup är definitivt bättre än Arcanums men verkar även bättre än Fallouts, vilket är den stora inspirationskällan till både stridssystem och övrigt gameplay.
Jeg har slengt sammen en versjon med lydeffeker for å demonstrere deres virkning på animasjonene.
Det ble fort litt mer punch i helheten med lyd, imo.
RapidShare: http://rapidshare.com/files/93556736/AoDsound2.mov.html
YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hWiX-2CZkGE
Trist att alla rollspel verkar fokusera på IMMERSHUN AND NEXT GEN GRAFIXX nuförtiden.
Fixed!
Ja, ett spel kan ju aldrig vara bra om det inte använder shader model 4.0.
:salute:
Verkligen - ljud är en ofta förbisedd sak i spelutvecklandet och att VD (vad jag förstått?) faktiskt tänker slänga in det uppskattas. Det behövs inte mycket för att ta upp "känslan" ett par steg
Bra jobbat, du Codex-besökar-person!
Och ang. stridernas rolighet verkar ju faktiskt VD satsa på icke-stridande karaktärer som en verklig möjlighet - till och med Arcanum och Planescape Torment (Bloodlines ska vi inte ens tala om) hade alltför mycket påtvingade strider i mitt tycke för att ursäkta de dåliga striderna fullt ut med bra dialog och story. Riktigt lysande jobb av honom isåfall - särskilt med tanke på att striderna i mina ögon ser ut att kunna bli taktiska och bra, vilket typ inga rollspel någonsin haft.
Definitivt ett spel som ska inhandlas när det släpps. Ens om det lovar upp till hälften av det som sagts.
Bra jobbat, du Codex-besökar-person!
Hm, har du bruker der? I såfall hvem er du? KazikluBey kjenner jeg igjen.
Och ang. stridernas rolighet verkar ju faktiskt VD satsa på icke-stridande karaktärer som en verklig möjlighet...
Spillet har en speed-slider for animasjonene og i videoen er denne satt til tregeste hastighet, hvis jeg husker riktig.
Riktigt lysande jobb av honom isåfall - särskilt med tanke på att striderna i mina ögon ser ut att kunna bli taktiska och bra, vilket typ inga rollspel någonsin haft.
Har du spillt Temple of Elemental Evil? Det er det mest taktiske rollespillet jeg har vært borti i allefall. Per Codex-definisjon så kan jo Jagged Alliance-serien også skvises inn under RPG-paraplyen, og du skal lete lenge etter et mer taktisk spill enn JA 2.
Definitivt ett spel som ska inhandlas när det släpps. Ens om det lovar upp till hälften av det som sagts.
Definitivt. Jeg kommer til å kjøpe en kopi til alle jeg kjenner. *satse på at det kommer før jul*
Edit:
Ugh, disse lokale smileyene er helt
Hm, har du bruker der? I såfall hvem er du? KazikluBey kjenner jeg igjen.
Jag går under namnet 'peak', men postar inte så mycket utan lurkar mest på intressanta diskussioner - vilka blir alltmer sällsynta känns det som :\
Spillet har en speed-slider for animasjonene og i videoen er denne satt til tregeste hastighet, hvis jeg husker riktig.
Har du spillt Temple of Elemental Evil? Det er det mest taktiske rollespillet jeg har vært borti i allefall. Per Codex-definisjon så kan jo Jagged Alliance-serien også skvises inn under RPG-paraplyen, og du skal lete lenge etter et mer taktisk spill enn JA 2.
Jo, jag tycker som sagt att striderna verkar intressanta och speed-slidern kommer nog komma väl till hands. Jag borde väl specifierat min kommentar lite grann: Många tycker att Fallout, Arcanum och Bloodlines är sjukt bra rollspel, trots att striderna i dem suger (KotOR, NWN m.fl. ska jag inte ens nämna mer än i denna parentes-diss) - varför dissas då detta ifall nu folk inte tycker striderna ser bra ut när det till och med verkar ha möjligheter för icke-stridande-karaktärer vilket inget av de andra jag nämnde har? (Fallout har det väl till viss del förstås och därför älskar jag det - men AoD verkar ta det steget längre)
ToEE är riktigt bra, för övrigt - synd att Troika inte tog sig an att utveckla ett spel i den motorn som inte var 90% dungeon crawler. Min dröm är fortfarande en blandning av ToEE och Arcanum, något som troligen aldrig kommer att släppas av större spelstudios.