Betatesta Pirates of the Burning Sea

Inaktiv
Skrivet av saru:

jobbigt att stå i kö för att komma in på den enda servern som finns. dom borde slänga upp några till.

håller på att göra om en ny gubbe för den jag hade var typ buggad, man såg inte rocken på han så han var i stortsett genomskinlig

Sådär var det för mig med, vet du hur man löser det?

Medlem

Har bara spelat ett litet tag men blev positivt överraskad:D. Tyckte att karaktärskapandet var bra också så itne alla gubbar ser likadana ut som på wow. Sjävla stridandet var också helt okej:p

Medlem

Please insert disc 0

va?

Medlem
Skrivet av Leo:
Skrivet av saru:

jobbigt att stå i kö för att komma in på den enda servern som finns. dom borde slänga upp några till.

håller på att göra om en ny gubbe för den jag hade var typ buggad, man såg inte rocken på han så han var i stortsett genomskinlig

Sådär var det för mig med, vet du hur man löser det?

Gjorde en ny gubbe med annan färg på rocken, då fixade det sig. Men det är tydligen ett vanligt problem, finns nån tråd på deras forum om det.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

hee, nybörjare, ladda ner allt, installera, så funkar det, svårare än så är det inte. funkar perfekt


signatur

//monster

Medlem

Såja. Nu ska jag ta mig tid och testa. Patchar för fullt.

Medlem

jag ska ta och lasta hem och prova det


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Skitspel, måste nästa ge detta pris för ett av dom sämsta MMORPG'n jag testat. Ush.

*Edit*
Tror vi har blivit bortskämda med WoW, snacka om att det spelet höjjde ribban inom allt vad ett spel är. Känns som alla MMORPG's man testar nu verkligen inte är bra, bara för man spelat WoW och för nått år sen.

Medlem

Trist att WoW har satt standarden för nya MMORPG's.
Men å andra sidan, gör inget om folk stannar där så kan vi som är lite nyfikna av oss och är öppna för nya ideér och spelsätt få spela i lugnan ro utan att massa fanskap förstör


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

humm.. end anledningen att folk spelar detta över huvudtaget är att det är gratis med betatesten...

Folk säger att vi e bortskämda med wow.. ja det är vi.. men det är också ett av dom enda företagen som inte kastar ut sina produkter på marknaden halvklara utan faktiskt hellre skjuter på releasen och släpper en färdig produkt och sen håvar in pengarna..

Det tror jag alla kan hålla med om att ingen av er skulle gå och köpa det här om ni bara såg reklam om de på internet.. som många gjorde med wow!

soe.. gl hf men blizzard kommer ingen att slå inom dom närmaste 10 åren..

Medlem

Denna eviga debatt om WoW, kan inte spela ett enda mmorpg idag utan att diskussionen förs i de allmänna kanalerna. Personligen känner jag att WoW inte varit den 'frälsare' som många verkar tycka, visst, det har revolutionerat branschen i fråga om popularitet och hur pass finputsat det är, men den har en ful baksida där varenda spel vi ser idag är en mer eller mindre klon i hopp om att det ska bli precis lika populärt. Sjukt fantasilöst och meningslöst då alla inte spelar ett spel för att evig nöta i ett hamsterhjul i jakt på bättre och bättre utrustning eller stats. Då tycker jag spel som detta är det välkomna variationen som man så gärna ser idag. (nu vet jag ju inte om detta spel fallit i den s.k fällan också, spelat för lite för att få en rättvis bild).

Medlem

Hmm, så funkar ju i princip alla mmorpgs som släppts.. det gäller bara att gilla mallen och det som håller en kvar är oftast folket man träffar

Medlem

Får "Could not establish a valid connection" när jag ska försöka uppdatera spelet, vad ska jag göra?

Skriv ett p.m!

Mvh
Eddie


signatur

There is no tomorrow, just sadness and sorrow.

Medlem

jag har testat detta spel nu jag körde i ca 15 minuter sedan trötnade jag måste vara spelet med minst spel sug i sig som jag har spelat

Medlem

Stelt och allmänt trist.

Medlem

Spelet är ju skitkul så fort man får åka rundor med båten. Jag och en kompis raidar konvoyer hit o dit

'Arr! Booty!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Det låter najs faktiskt, tankar det atm. Och betan håller i sig fram till spelet släpps eller?

Medlem

Redigt roligt spel när man lirar med en kompis. Jag och polaren lade upp våra skepp skitfint och pepprade pirater som aldrig förr.

Medlem

Betan var ju överraskande kul. Särskilt ute på vattnet!

Medlem

Vänta nu lite... påstår ni att WoW höjde ribban för mmo-spel? Jag fick personligen för mig att WoW bara sänkte ribban. Innan WoW hade vi Daoc, Ultima Online samt Everquest, jag har spelat alla tre och tycker att dom är bättre än WoW allihopa. Mer än så orkar jag inte säga för det kommer bara bli flamekrig. Shaef hade en rätt så bra förklaring iaf :D!

Inaktiv

Några frågor:
Kan man attackera vem man vill var som helst?
Vad förlorar man när man dör? Svider det att dö?
Kan man jävlas med folk på andra sätt? Scamma, griefa?
Hur betydelsefullt är levels? Hur mycket mänsklig skill är det i combat?

Medlem

hmm mysko, hade problem att installera (i Vista) dock klickade jag bara på exen och så började den installera..i slutet ville den ha disk 0 och först då var jag tvungen att högerklicka på exen och extract here och sen välja mappen.. vet inte om det har något att göra med att jag har tagit bort admin meddelanden i vista eller nått..men iaf..det gick till sist
Nu ska man bara komma hem till sin dator istället för att fjärrstyra installationen från en pentium 3a med 14" skärm -.-

oh also..do what you want cuz a pirate is free, You arrr a Pirate!

Medlem

Installerar i vista och så kom meddelandet "Insert disk 0" upp. Vad ska jag göra? Förresten verkar data3-6 inte innehålla något. Jag hatar vista!

Medlem

Fick samma problem med norton360 aktiverat.. prova deaktivera virusskyddet, då fungerade det för mig

Medlem

Vad exakt ska jag göra? Har lagt dab 3-6 och installationsfilen i en map kallad pirates, och när den vill att jag ska sätta in cdn refererar jag till den mappen. Första gången fungerade det, och ungefär 80% laddades men sedan uppstod samma sak, men denna gången fungerade det inte.

Medlem

Får problem under installationen. Den kräver att jag lägger i Disk 0 i cd-läsaren. Fick samma problem tidigare under installationen, och löste det då genom att peka till mappen där cab-filerna ligger, men det fungerar inte nu.

Edit: Ser att andra har samma problem.

Edit 2: Om man kör exe filen igen och sedan trycker på okej i den första installationen så fungerar det. Skumt.

Medlem

Startade nu om setupen, som du skrev foqnax - och allt fungerar fint till ungefäligt 80% är klart. Då kommer en error med meddelandet "Error Oåterkalligt Fel"

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Startade nu om setupen, som du skrev foqnax - och allt fungerar fint till ungefäligt 80% är klart. Då kommer en error med meddelandet "Error Oåterkalligt Fel"

Mystiskt. Jag fick förvisso ett error om att den inte kan köra flera instanser av installern samtidigt, men den första fortsatte på som den skulle.

Inaktiv

mums vilket trevligt spel!

Inaktiv

Avinstallerade spelet precis. Tyckte inte om att man typ var tvungen att skapa massa grejer för att sedan bygga skepp(såvida man inte var pirater) istället för att bara ta över ett skepp som i gamla sid meiers. Grafiken va väl hyfsad men den va inte snygg direkt och animationerna va helt värdelösa. Alla gubbarna gick som draenais i wow. Allt var sjukt upprepande och hade förväntat mig att det skulle vara roligare än vad det var och sen att man i januari ska vara tvungen att betala en månadsavgift dyrare än wow gör det hela mycket sämre. Tror faktiskt spelet kommer floppa. Kändes som en blandning på typ ett sjukt gammalt dåligt rpg, eve online vilket jag hatade och till slut sid meiers.

Skriv svar