Medlem

Måste bara köpa det imorrn.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Asså, detta är ju sjukt... jag måste fan ta o köpa en X360 bara pga. detta spel. BioWare.. fan att ni lämna oss PC användare. Pallar inte att vänta på en halvbra PC version.

Förresten, vad betyder Cineastiskt?

Jag tror att recensenten menar "cinematiskt". En cineast är väl en filmvetare? Eller filmfantast. Nåt sånt. Cinematiskt för mig är "filmliknande". Finns säkert en bättre och mer etablerad förklaring men så har jag fattat det i alla fall.

Inaktiv

Det finns ju massa andra bra spel till 360 som ni får möjlighet att uppleva.

cineastiskt* ? filmiskt

* = nog en felstavning

Medlem

Får Wing Commander-vibbar av skärmdumpar och recension. Fast det är ju skönt att man slipper Mark Hamill...


signatur

Don't just stand there - kill something!

Inaktiv

Nån borde starta en namninsamling eller nåt för att få ME till pc, var skitglad imorse att jag sett ett spel som jag möjligtvis velat köpa så finns det bara till konsoll.

Medlem

Känns som recensenten verkligen hoppar över de stora bristerna i detta spel. Tex. striderna i bil, här kan man inte ens styra sitt turret så man måste alltid vara på samma nivå som sitt fiende, men i bergigalandskap går inte detta alls. Recensenten nuddar lätt på att ens komanjoner teleporteras på fel ställe, men nämner inte alls att oftast kan det bli att de fastnar och man måste helt ladda om från senaste sparningen för att de ska komma loss. Menysystemet sägs det inget om heller, tyckte inte recensenten att det fanns brister i detta? tex. när det är dags att lägga ut nya skills och man går in i skillträdet.. ja då måste mna lägga ut en skill man kan inte bara trycka b och gå ur menyn om man nu tex. valt att ta bort en skill och lagt på en annan, men nej vill man återställa måste man ändra om manuellt vilket alltid inte går och oftast leder till att man kanske vart tvungen att lägga ut onödiga skillpoints..

Finns många glitches även i spelet som gör att jag inte kan säga detta spelet är fulländat.

Dock måste jag hålla med om allt som sägs i recensionen. Riktigt trevliga dialoger, skön story och många intressanta val, men de brister som finns där tycker jag att man inte kan överse då det verkligen gör spelet på sina håll väldigt frustrerande.

Medlem

^- Förstår verkligen inte människor frustration med striderna i bilen... ganska logiskt att ett torn som sitter mitt på taket på en tank/stridsfordon endast kan sikta i en viss vinkel neråt och inte skjuta på folk som står och knackar på dörren på bilen -.-

Medlem
Skrivet av b0ne:

Gears Of War fick njutas på 360 ett längre tag sen fick dom tummen ur och fixade en PC version. Även det är UE3.

Och eftersom UE3 är som typ gjort för PC så kan det inte vara speciellt svårt att göra en PC version, jag gissar att det handlar om pengar här,,,

Money money money, must be funny... in a rich man's world!

Det handlar alltid om pengar


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av zioxin:

Eftersom det körs på UE3 så är det inte omöjligt att det kommer till PC 2008/2009

Dröjer nog längre än så då BioWare själva sagt att det inte ens finns några planer på att porta spelet till PC.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Förstår verkligen inte människor frustration med striderna i bilen... ganska logiskt att ett torn som sitter mitt på taket på en tank/stridsfordon endast kan sikta i en viss vinkel neråt och inte skjuta på folk som står och knackar på dörren på bilen -.-

Bra speldesign är baserad på vad som är roligt att spela, inte vad som är logiskt och verkligt...

Jag är lite trött på folk som försvarar irriterande designmissar som inte tillför något positivt med "det är realism!"
Om ni vill ha logiska och verkliga spel, vill ni också att man inte ska kunna spela vidare när man dör?

Nu tänker jag inte kommentera dessa kanontorn (det tillför kanske ett strategiskt moment i att man inte kan sikta hur som helst?) men i det stora hela så är argumentet "det är bara verkligt" jättedumt...

Medlem

Vill ha. På PC. Nu!

Om det inte kommer under 2008 blir jag ledsen i ögat.

"Förresten, vad betyder Cineastiskt?"

Hade varit bättre om han hade använt ordet "cinematiskt". Det betyder ungefär "filmiskt". En filmisk känsla alltså.

Medlem
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av DarthZ:

Förresten, vad betyder Cineastiskt?

Jag tror att recensenten menar "cinematiskt". En cineast är väl en filmvetare? Eller filmfantast. Nåt sånt. Cinematiskt för mig är "filmliknande". Finns säkert en bättre och mer etablerad förklaring men så har jag fattat det i alla fall.

Han menar cineastiskt Det är ett ord. Inte det mest vanliga och mest använda ordet, men korrekt är det.

Rättvist betyg förresten.

PaZ
Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av DarthZ:

Förresten, vad betyder Cineastiskt?

Jag tror att recensenten menar "cinematiskt". En cineast är väl en filmvetare? Eller filmfantast. Nåt sånt. Cinematiskt för mig är "filmliknande". Finns säkert en bättre och mer etablerad förklaring men så har jag fattat det i alla fall.

Han menar cineastiskt Det är ett ord. Inte det mest vanliga och mest använda ordet, men korrekt är det.

Rättvist betyg förresten.

Ser att cineastisk finns med i senaste SAOL, men ingen förklaring anges. Eftersom cineast är filmkännare, filmbiten person, så borde cineastisk alltså vara något som har med filmkännare att göra snarare än film. Kanske "som tilltalar filmkännare" (till skillnad från ''vanligt folk") Vore kul om recensenten kan förklara hur han menar

Medlem

Jade Empire kom ju ut i pc-version så jag tror att ME gör det också man måste ju mjölka en produkt så mycket som möjligt eller hur?


signatur

Gillar munkar!

Medlem

väldans tjat om ge till pc hit och dit, men inte ej jäkel som vill ha det till ps3 ;-p

det hade ju varit kul om de fick några bra spel också.

Inaktiv

Yeah, Mass Effect ENBART till Xbox 360 och kanske PC
Känner mig stolt att äga båda...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Fint kan man hämta ut det imorgon, passande att man har semester i tre veckor när det kommer.

Nu är ju frågan vilket man ska börja med Guitar Hero 3 till PS3an eller Mass Effects, fan att man inte har två stycken tv-apparater.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av Hjod:

Fint kan man hämta ut det imorgon, passande att man har semester i tre veckor när det kommer.

Nu är ju frågan vilket man ska börja med Guitar Hero 3 till PS3an eller Mass Effects, fan att man inte har två stycken tv-apparater.

koppla in båda och sätt på picture in picture

jag är sjukt nöjd med recensionen och betyget!

Medlem

Undrar om inte ett stort skäl för utvecklarna att välja konsoler också är piratkopieringen på PC. Det är fantastiskt mycket vanligare på PC vad gäller offlinespel än på konsol.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Ah! The hunger! Läste klart Revelation-boken igår, hade hoppats på att få hämta ut mina fina plåtlåda idag men icke. Får hoppas att det inte har strulat till sig för Webhallen och att jag verkligen får mitt paket imorgon. Klarar inte av väntan!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av DarthZ:

Förresten, vad betyder Cineastiskt?

Jag tror att recensenten menar "cinematiskt". En cineast är väl en filmvetare? Eller filmfantast. Nåt sånt. Cinematiskt för mig är "filmliknande". Finns säkert en bättre och mer etablerad förklaring men så har jag fattat det i alla fall.

Han menar cineastiskt Det är ett ord. Inte det mest vanliga och mest använda ordet, men korrekt är det.

Rättvist betyg förresten.

Ser att cineastisk finns med i senaste SAOL, men ingen förklaring anges. Eftersom cineast är filmkännare, filmbiten person, så borde cineastisk alltså vara något som har med filmkännare att göra snarare än film. Kanske "som tilltalar filmkännare" (till skillnad från ''vanligt folk") Vore kul om recensenten kan förklara hur han menar

Med andra ord hade jag rätt. Shazaam!

Inaktiv

Ska springa ner till affären och köpa spelet imorron ^^ Har längtat länge och jag har trott att spelet skulle bli så bra som FZ säger

ÅRETS SPEL ÄR HÄR!

Skrivet av mill:

Buuhuu samma story varje gång -- kan det inte komma till PC? Köp er en <valfri konsoll> o sluta gnäll. Det är betydligt billigare i längden än att det här eviga uppgraderandet av PCn.

Bra recension! Tycker ni börjar få kläm på betygen numera, det var lite inflation förr. Assassins fick 3, och detta fick 5.

Hur go är inte du alltså! Så du menar att du hellre köper en konsol för 5 laxar och tiotal(troligen fler) spel för runt tusingen styck vartannat år, hellre än att köpa uppgraderingar till datorn som inte ens överstiger halva den totala summan av utsatt tid?

Japp? Grattis du bor säkerligen hemma hos morsan å farsan också antar jag och brer inte mackan själv heller va?

Förlåt mig om jag säger som så att jag hellre ser en PC version som jag kan spela på min dator när jag även fått gråa hår i skägget.


signatur
Medlem

Ännu en bra recension, efter recensionen på The Witcher så har det bara blivit bättre och bättre recensioner för varje dag som går.
Har inte spelet själv men kommer kolla på när en polare lirar det, och det verkar ju onekligen leva upp till förväntningarna, vilket man iofs nästan kunde förvänta sig av Bioware


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av MFC:

Alltså, varför ges inte detta ut på PC?..

För att Microsoft gav Bioware x antal miljoner dollar för att spelet skulle bli Xbox 360-exklusivt i x antal månader/år.

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av mill:

Buuhuu samma story varje gång -- kan det inte komma till PC? Köp er en <valfri konsoll> o sluta gnäll. Det är betydligt billigare i längden än att det här eviga uppgraderandet av PCn.

Bra recension! Tycker ni börjar få kläm på betygen numera, det var lite inflation förr. Assassins fick 3, och detta fick 5.

Hur go är inte du alltså! Så du menar att du hellre köper en konsol för 5 laxar och tiotal(troligen fler) spel för runt tusingen styck vartannat år, hellre än att köpa uppgraderingar till datorn som inte ens överstiger halva den totala summan av utsatt tid?

Japp? Grattis du bor säkerligen hemma hos morsan å farsan också antar jag och brer inte mackan själv heller va?

Förlåt mig om jag säger som så att jag hellre ser en PC version som jag kan spela på min dator när jag även fått gråa hår i skägget.

Vadå, köper du inte spelen till PCn? De kostar ungefär detsamma som till PC som till 360/PS3. Sen så är ju dagens konsoller bakåtkompatibla också, mer eller mindre.

Vartannat år? Varken Sony eller Ms kommer sannolikt inte släppa ngn ny konsoll på fyra fem år.

Tvärtom mot PC så fungerar spelen bättre och bättre ju äldre konsollen blir, dvs programmerarna blir bättre och bättre på att utnyttja platformen.

Nej jag bor inte hemma och javisst har jag jobb och betalar skatt som alla andra. Jag har råd att uppgradera datorn etc till förbannelse, men jag förstår inte vad det här har med saken att göra.

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Ah! The hunger! Läste klart Revelation-boken igår, hade hoppats på att få hämta ut mina fina plåtlåda idag men icke. Får hoppas att det inte har strulat till sig för Webhallen och att jag verkligen får mitt paket imorgon. Klarar inte av väntan!

Mjo, hade också väntat mig att ha det i postlådan idag, skit!


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Skrivet av mill:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av mill:

Buuhuu samma story varje gång -- kan det inte komma till PC? Köp er en <valfri konsoll> o sluta gnäll. Det är betydligt billigare i längden än att det här eviga uppgraderandet av PCn.

Bra recension! Tycker ni börjar få kläm på betygen numera, det var lite inflation förr. Assassins fick 3, och detta fick 5.

Hur go är inte du alltså! Så du menar att du hellre köper en konsol för 5 laxar och tiotal(troligen fler) spel för runt tusingen styck vartannat år, hellre än att köpa uppgraderingar till datorn som inte ens överstiger halva den totala summan av utsatt tid?

Japp? Grattis du bor säkerligen hemma hos morsan å farsan också antar jag och brer inte mackan själv heller va?

Förlåt mig om jag säger som så att jag hellre ser en PC version som jag kan spela på min dator när jag även fått gråa hår i skägget.

Vadå, köper du inte spelen till PCn? De kostar ungefär detsamma som till PC som till 360/PS3. Sen så är ju dagens konsoller bakåtkompatibla också, mer eller mindre.

Vartannat år? Varken Sony eller Ms kommer sannolikt inte släppa ngn ny konsoll på fyra fem år.

Tvärtom mot PC så fungerar spelen bättre och bättre ju äldre konsollen blir, dvs programmerarna blir bättre och bättre på att utnyttja platformen.

Nej jag bor inte hemma och javisst har jag jobb och betalar skatt som alla andra. Jag har råd att uppgradera datorn etc till förbannelse, men jag förstår inte vad det här har med saken att göra.

PC spel snitt 300:- konsol spel snitt det dubbla.

du skrev "Det är betydligt billigare i längden än att det här eviga uppgraderandet av PCn."

Att uppgradera datorn jämförde jag med den fulla kostnaden att köpa en konsol. En konsol runt 5000:-, en uppgradering av datorn överstiger inte den summan. Summa summarum datorn är betydligt billigare än konsol.


signatur
Citat:

Tvärtom mot PC så fungerar spelen bättre och bättre ju äldre konsollen blir, dvs programmerarna blir bättre och bättre på att utnyttja platformen

Iosf har PC:n redan sprungit förbi konsolerna när det gäller prestanda, mycke tack vare dual core.

Medlem

Läser man här så tror jag inte att spelet kommer till PC:
http://masseffect.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=489...

Står så här:
6. Will Mass Effect be coming to the PC?

Chris Priestly: Mass Effect is planned as an Xbox 360 exclusive title. This means we are not working on a PC version and have no plans to start making one.


signatur

Gillar munkar!

Skriv svar