Förboka HL2: Orange Box, betatesta TF2

cxl
Medlem

Ja, varför inte. Jag köper det också.

Medlem

Hmm. Nu blir det knepigt. När jag köpte min HD 2900XT fick jag ju en kupong till Black Box, som innehåller Episode 2, Portal, och TF2. Eftersom Black Box fortfarande kan köpas över Steam så är den fortfarande giltig.

Då ställs jag alltså inför ett dilemma..

Jag vill ju börja spela TF2 snarast. Vi vet ju hur det blir annars: Folk har spelat i nästan en månad, och när man sedan loggar in så blir man såpass totalt utklassad att man tröttnar.

Jag kan ju sälja min Black Box kupong billigt.. köpa Orange Box (vilket innebär att jag återigen köper HL2 och Episode One).

Hur jag än vrider och vänder på situationen så förlorar jag på det. Kan inte påstå att jag gillar läget som Valve satt mig i..

Medlem

Köpte det precis - tvekade inte en sekund.

Just nu försöker jag dock ta reda på hur jag ger bort HL2 till någon (eftersom jag redan hade det). Kan inte hitta något om det. Missar jag någonting uppenbart? Någon som vet något om det?

EDIT:

Citat:

Customers who already own these titles will have the ability to conveniently "gift" them to a friend upon official release of The Orange Box.

Ah, ja då så, där har vi det.

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:

Man kan ju ge bort HL2 och Episode 1 till en vän om man redan har det. Men det visste ju ni redan säkert. Annars kan ni ju läsa om det på Steams hemsida innan ni blir så satans förbannade.

Förövrigt så har jag köpt boxen nu, 385:- riksdaler. Mot webhallens 649:- så är det faktist ett riktigt bra pris.

Vad yrar du om? PC-versionen kostar 449kr, däremot kostar 360- och PS3-versionerna 649kr.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Hymer:

ja har blackbox undra om ja med får vara med på betan?

Lade de inte ner blackbox? Fanns Blackbox att köpa hade jag självklart köpt det.

Medlem
Skrivet av napoleon390:
Skrivet av Hymer:

ja har blackbox undra om ja med får vara med på betan?

Lade de inte ner blackbox? Fanns Blackbox att köpa hade jag självklart köpt det.

Jo det är nerlagt, men för oss som fått kuponger via köp av ATI-grafikkort ska det fortfarande vara giltigt. Dock lär vi ju inte få ta del av TF2-betan.

Kan tänka mig att en del av hela den här grejen är att få en del av oss att överge våra kuponger

Medlem

Hur ger man bort? Kan man se vad man kan ge bort?

Medlem
Skrivet av ZupiCo:

Personligen tycker jag att det är en trevlig trend, som leder till mer buggfria spel och ger de spelare som vill en chans att testa spelet innan release.

Jojo, det är inte det jag tycker är konstigt... vad jag tycker är konstigt att man ska få betala för det. Som att betala för en demo... Betan startar ju trots allt knappt en månad innan release, så det känns inte som om den kommer påverka den färdiga produkten i och med att skivorna ska tryckas och skeppas minst innan en vecka före lanseringen. Det innebär alltså max tre veckor, förmodligen två veckors "beta-test", varav den första veckan kommer gå åt att "lära sig" spelet. Summa summarum, en ynklig vecka av "riktig" beta-testning.


signatur
Medlem
Skrivet av mazk0:

Hur ger man bort? Kan man se vad man kan ge bort?

Du kan inte ge bort Hl2 Eller episode 1 förräns hela boxen är officielt släppt.

Avstängd
Skrivet av Petah:

Aldrig i livet att jag betalar för ännu ett HL2.

Hur många har du? Jag har betalat för två och jag har upptäckte att man sparar $30 på att köpa The Orange Box istället för TF2, Portal och Episode Two. Verkar som att jag får mitt tredje HL2 nu. -.-

Medlem
Skrivet av Gabor:

...
Hade hoppats på en RIKTIG överraskning.

Typ att Gordon Freeman egentligen är en kvinna som utger sig för att vara man eller vaddå?

Medlem

Fy fasen vad underbart! Som jag längtat så efter TF2 å så nu får man betan lagom till sin födelsedag och allting! Det finns en gud!

Medlem

köpt!
äntligen fortsättning på världens bästa fps

Medlem

http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/...
Där har ni hur man ger bort hl2 och ep 1 från orange box

Medlem
Skrivet av ZupiCo:

som leder till mer buggfria spel

Jo............. just det..... till konsol.................................................................................... innan de fick tillgång till internet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hoobler:

http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/...
Där har ni hur man ger bort hl2 och ep 1 från orange box

tack

Medlem

Hmm har några dagar på mig att bestämma. Har kass ekonomi, men vill ändå gärna testa betan :/

Medlem

Jag som trodde att de tog bort Black box från retail för att lägga upp det som nerladdning från Steam store... men nehepp, måste ändå betala för HL2 och Ep 1. Kan de inte göra ett nytt paket utan HL2 och Ep 1 och dra av 10-15 dollar? De har ju ingen ursäkt till att inte göra det nu.

Men det är ett bra pris ändå för vad man får. Blir defenitivt en orange låda.

Medlem

Vart står det på Steam att Black Box (Ep 2 + TF2 + Portal) är dyrare än Orange Box?

Medlem

nope bara intresserad av tf2 men självklart en bra deal om man inte har flera av dom saker som erbjuds i paketet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice!


signatur

I'm the best around...

Medlem

EP2 $30
TF2 $30
PTL $20
= $80

Pre-order Orange Box (HL2 + EP1 + EP2 + TF2 + PTL): $45

Haha känns som man inte har något att förlora på genom att förboka Orange Box (äger själv HL2 genom Steam sedan tidigare).

Inaktiv
Medlem

385 futtiga kronor. Lär ju kosta minst 450 i affärerna, och då får man ingen beta

Medlem

45.00 USD = 303.330 SEK

Vart får ni 380/385 ifrån? :/

Medlem
Skrivet av Philip:

45.00 USD = 303.330 SEK

Vart får ni 380/385 ifrån? :/

Tax (Sweden) $ 11.24

Medlem
Skrivet av delete:
Skrivet av Philip:

45.00 USD = 303.330 SEK

Vart får ni 380/385 ifrån? :/

Tax (Sweden) $ 11.24

Haha vafan sant? Jävla Sverige!

Medlem

Steam : "Fel - Specified Supscription invalid" När jag ska förköpa. woot? Startade om samma fel :S

Medlem
Medlem

Äsch, hade hoppats på ett demo, alternativt detta fast på alla sidor.
Tänker inte köpa spelet över steam, jag kanske är gammaldags men jag vill ha det i fysisk form med fodral och DVD-skiva att ha i hyllan än att ladda ner det. Känns bara skumt att betala för en nedladdning.

123
Skriv svar