Microsoft fasar ut äldre Xbox 360-modeller? *

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av ddly:

Varför köper man Xbox 360 när PS3 finns?

För att ps3 eller wiin fanns inte då pucko, hade jag fan alla 3kommit idag och jag inte köpt hade jag inte en chans i helvete köpt en 360 efter alla år man läst alla som har problem osv.. no way.

du har läst om dom som har haft problem,
men har du haft problem med den själv ?

Medlem

Får dom i ordning på ljudproblemen så kan jag överväga att köpa en senare.

Inaktiv
Skrivet av ddly:

Varför köper man Xbox 360 när PS3 finns?

Pengar, pengar och åter igen pengar. XBOX 360 ger mer för pengarna. Det är nästan utttjatat nu. Och råkar den krångla så får man en ny på garantin så de som gnäller på problemen är ju dumma.

Medlem

Tystare DVD-spelare hade ju inte skämt. Även om ljudnivån idag drunknar i hemmabioanläggningen så är det inte alltid läge att fetta igång 5.1 systemet. Sen om det gör någon skillnad i praktiken på HDMI och Komponent/VGA vill jag låta va osagt. I och med våruppdateringen så kan man få ut 1080p oavsett val av kabel (förutsatt att TVn man har fixar vald signalkabel).
Några problem har jag aldrig sett röken av på min Xbox 360. Den verkar stabil.

EDIT: Inbyggd WLAN-krets hade dock inte suttit fel. Börjar tröttna på att dra sladd genom hela lägenheten och den där trådlösa grejen från M$ är ju löligt dyr.

Inaktiv
Skrivet av ddly:

Varför köper man Xbox 360 när PS3 finns?

Man är oinformerad eller en fanboy =)... iof samma sak typ ;D..


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av ddly:

Varför köper man Xbox 360 när PS3 finns?

Pengar, pengar och åter igen pengar. XBOX 360 ger mer för pengarna. Det är nästan utttjatat nu. Och råkar den krångla så får man en ny på garantin så de som gnäller på problemen är ju dumma.

Någon som har en PS3 som krånglat eller haft allvarliga problem? Näe inte det, tänkte väl.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Påminn mig att köra min 360 på högvarv när det är dags, så kanske man får sin lilla ROD och kan byta ut den mot en sprillans maskin :3


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv
Skrivet av nkembo:

Någon som har en PS3 som krånglat eller haft allvarliga problem? Näe inte det, tänkte väl.

Jo en hel del faktiskt (fast inte lika mkt som 360), bara att googla.

Inaktiv
Skrivet av mill:
Skrivet av nkembo:

Någon som har en PS3 som krånglat eller haft allvarliga problem? Näe inte det, tänkte väl.

Jo en hel del faktiskt (fast inte lika mkt som 360), bara att googla.

jodå det har varit nån enstaka här på fz som haft problem med sin ps3.
har för mig att för en så pajade den.
och några hade problem med att fläkten kör för fullt när den inte behöver det.

Inaktiv

Dom borde ju byta ut delar på min 360 om den skulle gå sönder till nya..

För det ja tror dom vill är att ersätta alla gamla delar till nya så det blir mindre problem, för då slipper dom betala så mycket för reperationskostnader hela tiden!

EDIT: Det där med ljudet tror ja faktiskt är DVDn, inte fläkten - jo, fläkten låter mer än vad den ska men det störande ljudet kommer nog från DVDn. Hoppas det blir någon skillnad med den nya DVDn annars..

Även om dom inte byter ut gamla delar till nya så borde man kunna köpa dom, känns helt fel att köpa en ny 360 för några delar bara.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jihhhuuu ni anar inte hur länge jag har väntat på detta Typ enda sen första gången jag läste om att dom skulle släppa 360 med 65nm processorer så har jag tjurigt väntat på det hur roliga spel det än har släppts och hur mycket det man än har varit sugen på att köpa en!

Men snart är äntligen väntan över Det här blir ju perfekt kommer ju samtidigt som jag ska köpa ny tv. En Sony Bravida 46 tums lcd

Inaktiv
Skrivet av Jühan:

Jihhhuuu ni anar inte hur länge jag har väntat på detta Typ enda sen första gången jag läste om att dom skulle släppa 360 med 65nm processorer så har jag tjurigt väntat på det hur roliga spel det än har släppts och hur mycket det man än har varit sugen på att köpa en!

Men snart är äntligen väntan över Det här blir ju perfekt kommer ju samtidigt som jag ska köpa ny tv. En Sony Bravida 46 tums lcd

jisses 46 tumm... din fuskis

Medlem

Verkar som om dom börjat sälja nya modeller redan.

Frågan är vem som blir den förste till att sprätta upp boxen och kolla vilken CPU som sitter i den. Vore trevligt om 65 nm CPU:n är ute.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av nkembo:
Skrivet av ddly:

Varför köper man Xbox 360 när PS3 finns?

Man är oinformerad eller en fanboy =)... iof samma sak typ ;D..

Tycker du lät väldigt mycket själv som fanboy???


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Verkar som om dom börjat sälja nya modeller redan.

Frågan är vem som blir den förste till att sprätta upp boxen och kolla vilken CPU som sitter i den. Vore trevligt om 65 nm CPU:n är ute.

Härligt!! Nu blir jag väldigt nyfiken...:)

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av nkembo:
Skrivet av ddly:

Varför köper man Xbox 360 när PS3 finns?

Man är oinformerad eller en fanboy =)... iof samma sak typ ;D..

Tycker du lät väldigt mycket själv som fanboy???

Oh? De som köper ett Xbox360, är ute efter en ultimat spelmaskin. Eller att spela ett spel de tycker om..

Alla spel som kommer "exklusiva/only on" till Xbox360 finns typ på PC eller PS3. Visst kan det hända att något enstaka spel endast finns till Xbox360, men det är då inte värt besväret.
Xbox360 är inte en ultimat spelmaskin.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Sluta för helvete att säga Ett Xbox. Säger ni Ett dator också?

Medlem
Skrivet av Emret:

Sluta för helvete att säga Ett Xbox. Säger ni Ett dator också?

Jepp och jag säger en apelsin också

Seriöst, varför bry sig?


signatur

Bengebolle

Medlem

Ge mig en guide hur jag pajjar den om ett halvår.

Medlem
Skrivet av nkembo:

Oh? De som köper ett Xbox360, är ute efter en ultimat spelmaskin. Eller att spela ett spel de tycker om..

Alla spel som kommer "exklusiva/only on" till Xbox360 finns typ på PC eller PS3. Visst kan det hända att något enstaka spel endast finns till Xbox360, men det är då inte värt besväret.
Xbox360 är inte en ultimat spelmaskin.

Och ja, folk köper EN Xbox 360 för att spela spel de tycker om. Du har helt rätt i att spel oftast släpps på alla plattformar (360/PS3/PC). Vilken maskin man väljer beror på spelsmak, tid och pengar.
Jag har tidigare varit PC-only fanboy men jag har tröttnat på RAM minne som inte räcker tilll, en hårddisk som är full eller för fragmenterad, ett grafikkort som är för gammalt och ett Windows som strular. Därför köpte jag en Xbox 360, just för att slippa allt klabb med dyra uppgraderingar av hårdvara.
Sen vilket man väljer av PS3 och 360 är och, anser jag, ska förbli helt individuellt. Folk har olika smak och jag tycker att man själv ska få välja vilka spel man gillar. Utbudet är nästan desamma mellan PS3 och 360 med ett par undantag från exklusiva titlar.
Jag resonerade som så att jag gillar många av de spel som släpps till PC men min dator är för gammal för att spela de senaste spelen, en ny dator som fixar dem kostar allt för mycket och de flesta spelen släpps även till Xbox 360 som kostar långt under hälften av vad jag hade fått ge för en dator med motsvarande kraft.

Sen föresten så handlade inte denna tråden om vilken konsoll man skulle välja, det finns det andra och grymt sönderflamade trådar för.

Over and out.

Medlem
Skrivet av Emret:

Sluta för helvete att säga Ett Xbox. Säger ni Ett dator också?

Ett X, en box så igentligen borde båda uttalen vara rätt.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av Emret:

Sluta för helvete att säga Ett Xbox. Säger ni Ett dator också?

Ett X, en box så igentligen borde båda uttalen vara rätt.

I svenskan så sätter vi "en" eller "ett" beroende på vad ordet slutar på. Alltså Box, vilket blir EN BOX. Alltså EN X-BOX, inte ett!!
Inte säger du väl "ett trädgren"???


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Peete:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av Emret:

Sluta för helvete att säga Ett Xbox. Säger ni Ett dator också?

Ett X, en box så igentligen borde båda uttalen vara rätt.

I svenskan så sätter vi "en" eller "ett" beroende på vad ordet slutar på. Alltså Box, vilket blir EN BOX. Alltså EN X-BOX, inte ett!!
Inte säger du väl "ett trädgren"???

Din förklaring låter vettig ;).

Inaktiv

En krysslåda ;> I win.

Medlem

Låter bra.
Jag personligen har haft min 360 sen den släpptes och inte haft några som helst problem med den, kanske bara är jag som har haft tur.

Får lätt fixa nya versionen när den kommer, skönt med hdmi ingång.

Inaktiv

är detta ett nördforum eller?

Medlem

Bra att jag sålde min första 360 då, så väntar jag tills dom nyare som förhoppningsvis är tystare!

Medlem
Skrivet av Peete:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av Emret:

Sluta för helvete att säga Ett Xbox. Säger ni Ett dator också?

Ett X, en box så igentligen borde båda uttalen vara rätt.

I svenskan så sätter vi "en" eller "ett" beroende på vad ordet slutar på. Alltså Box, vilket blir EN BOX. Alltså EN X-BOX, inte ett!!
Inte säger du väl "ett trädgren"???

TACK! Äntligen någon som förstår mig
Kommer ihåg när jag som knatte fick min första gameboy. Eftersom jag inte visste bättre vid den åldern sade jag ju ett gameboy. Jag fick snabb lära mig att det hette en gameboy, med anledningen av att boy ju betydde pojke och man säger ju en pojke.
Så förlåt mig om jag är jobbig men jag är uppvuxen med den hemska bördan att prata rätt

Inaktiv
Skrivet av BigD:

Låter bra.
Jag personligen har haft min 360 sen den släpptes och inte haft några som helst problem med den, kanske bara är jag som har haft tur.

Får lätt fixa nya versionen när den kommer, skönt med hdmi ingång.

skönt med hdmi ingång...

det där lät nästan lite perverst

Medlem

Om den även får tystare fläktar kan jag tänka mig att byta faktiskt. Avskyr oväsendet från den


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

123
Skriv svar