UEFA Champions League 2006-2007

Robot
UEFA Champions League 2006-2007

Electronic Arts har parat högkvalitativ fotboll med Magic the Gathering och ut kom en lite sargad hybrid... För tyvärr, de fördelar det nya spelläget ger tappas vad gäller vanligt gameplay. Spelet är långsammare, mer svårkontrollerat och inte alls vad man förväntar sig av världens bästa sportspelsmakare.


Medlem
Vi lirar UEFA Champions League på 360:n

Ser ut som alla gubbar är paralyserade och stenade, fan va dom ögonen förstör.

Medlem

2 av 5 .. hehe. ja då ligger de andra fotbollsliren ute till 360n på 1-1,5 av 5 då eller?!
detta kan inte vara samma spel som jag spelar. helt klart suveränt fotbolls-spel. bästa jag äger till 360 (jag äger dem alla).

recensioner ska man verkligen inte lita på, märks här, klart och tydligt. tycker kontrollerna är hur perfekta som helst. sedan är det väl inte alla som klarar av att spela ett fotbollsspel. pfff...

testa spelet ni som funderar på ett nytt riktigt bra fotbollsspel.

Medlem
Skrivet av Efraim:

2 av 5 .. hehe. ja då ligger de andra fotbollsliren ute till 360n på 1-1,5 av 5 då eller?!
detta kan inte vara samma spel som jag spelar. helt klart suveränt fotbolls-spel. bästa jag äger till 360 (jag äger dem alla).

recensioner ska man verkligen inte lita på, märks här, klart och tydligt. tycker kontrollerna är hur perfekta som helst. sedan är det väl inte alla som klarar av att spela ett fotbollsspel. pfff...

testa spelet ni som funderar på ett nytt riktigt bra fotbollsspel.

Recensioner reflekterar tankar och känslor hos recensenten, inte hela FZ.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Vill bara påpeka att en 2:a inte betyder att det är uselt utan ett helt okej spel.


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Inaktiv
Skrivet av lapa:

Ser ut som alla gubbar är paralyserade och stenade, fan va dom ögonen förstör.

motioncapture

Inaktiv

mediokert spel.

Inaktiv

tycker det var riktigt snyggt.

Inaktiv

Har både PES6, FIFA 07 och UEFA CL till 360. PES6 har en väldigt bra kontroll, men mycket magert innehåll. Det är inget lätt spel och kräver mycket, mycket träning. Men, som sagt - själva spelet på plan är väldigt bra med en bra och djup kontroll.
FIFA 07 till 360:n har en alldeles ny spelmotor och jag tyckte att det var ett klart lyft gentemot EA´s tidigare FIFA-spel. Helt klart närmade man sig PES6, men kändes ändå betydligt "simplare" och kontroll & gameplay är inte alls lika raffinerad & djup.
Med UEFA Champions League så har EA utvecklat spelmotorn från FIFA 07 och gjort små ändringar här och var. Små ändringar, men ack så betydelsefulla! Även grafik, animationer och annat smått och gott har fått en översyn. Jo, PES6 är fortfarande 1:a vad det gäller själva spekontroll och t ex animationer men med UEFA CL så har EA defintivt tagit ett steg i rätt riktning. Vad det gäller innehåll med t ex Ultimate Team så är UEFA CL helt överlägset PES6 som knappt innehåller något alls.
Skulle jag summera så är UEFA CL, totalt sett, ett bättre köp än PES6.

Medlem

EA har verkligen förbättrat allt sen FIFA 06, och då menar jag allt. Bollen har blivit helt fysisk, den reagerar alltså så realistiskt som de går, animationerna är enligt mig tipp topp. Det enda som jag stör mig lite för svårt att göra snygga finter. Förstår verkligen inte varför detta spel fick så lågt betyg, kanske beror på att recensenten är tjej, vad vet jag? Låt någon som förstår sig på fotboll recensera nästa gång

Edit: "Gubbarnas AI är minst sagt seg" Rekommenderar verkligen recensenten att inte lira på lättaste, man ska lira på världsklass

Inaktiv

Ajajaj …jag borde ha vetat bättre. Tänk att under alla dessa år så var jag naiv nog att tro att just jag kunde det här …

Alla dessa supporterår förgäves … I tjugo av mina år hade jag kunnat göra så mycket annat än att dedicera mitt liv till fotbollen. Jag borde ha fattat bättre, men de blonda lockarna har gjort sitt …jag får helt enkelt skylla min dumhet på att jag föddes med fel kromosomer.

Min första match i Premier league däremot var den 24:e september 1997, det blev 2-2 och Scholes och Solskjaer gjorde Mancher uniteds mål mot Chelsea.

Ett antal premierleague besök senare, ett par år som tränare för skolans fotbollslag, vice ordförande i supporterföreningen och jobb med och kring fotboll det senaste decenniet spelar helt enkelt ingen roll.

9 säsonger Championship manager och ett antal Pro evolution och FIFA senare förstår jag … Det är bara att klä på sig och marschera till spisen istället för tjejer har ju aldrig varit intresserade av och kan absolut ingenting om fotboll

Förövrigt när det gäller allsvenskan så … min första allsvenska match minns jag inte, nej jag var inte full jag var fyra år

Förövrigt tar jag gärna en match mot någon vem som helst vare sig det handlar om fotbollsstatistik eller en FIFA omgång …bara så ni vet


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Inaktiv

Att tjejer inte begriper nå´t om fotboll är ju såklart totalt nonsens! Jag känner många tjejer som är hängivna fotbolls-fans och är väldigt kunniga & insatta.

Magdalena som skrev recensionen ska givetvis skriva vad hon tycker om spelet. Självklart! Tycker hon att det är mindre bra så ska hon oxå skriva det.

Ja, nog om det...min uppfattning om spelet är att det är det, för tillfället, bästa fotbollsspelet till 360:n. PES6 är kanonbra, men saknar innehåll och känns alltför magert. UEFA Cl till 360:n kan jag verkligen rekommendera till alla fotbolls-fans.

Flakmonkey

Föredrar PES6, men det kan bero på att jag struntar totalt i innehållet... jag lirar enbart med ett fåtal lag med och mot polarna ändå så

Pansarknekt

PES6 ftw. Fast måste säga man blir sugen på det där lagbyggandet med korten. Men om det är värt pengarna... Får hålla mig till mitt Fifa Manager 07 som faktiskt är sköj attan. Får lura min FIFA-nördiga polare (vägrar PES!!) att köpa detta (Hejar på Barcelona gör han oxxå...)


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Om du gillar Magic the gathering upplägget ska du definitivt köpa det här deftune:)


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

1
Skriv svar