Men of War Beta

Medlem
Men of War Beta

Sedan "Company of Heroes" släpptes 2006 har det förbluffat en hel spelvärld vad gäller grafik , fysik och autentiska ww2 vapen & fordon.

Men dess stolthet är hotad kan jag lova..

Nyligen har ett spel utvecklat av "DigitalMindSoft" börjat göra mer och mer reklam för sig, spelet går under namnet Men of War, ett realism baserat ww2 RTS.

Så fort jag fick nys om det hoppade jag på deras MP beta för att se om spelet var någonting att ha. Spel upplevelsen var otroligt överraskande. Varje omgång bådade för Strategiska drag och det handlar inte om vem som bygger mest utan vem som är smartast och skickligast.

Spelet bjuder på läcker grafik för att vara ett RTS men framför allt ett otroligt avancerat fysik system. Varje projektil är till 100% simulerad och kan rekosera på objekt i precis den anda som det gör i verkligheten.

Ett exempel var när jag sköt på en tank då en projektilen studsade av den och träffade en infanterist som genast avled.

Det är inte bara fysiken som gör spelet så enormt utan även allting runt om dvs. , realistiska fordon, inget basbyggande och intressanta upp lägg bådar gott.

Du har även total kontroll över varje individuell gubbe, dvs du kan styra honom med ett "direct control" system, detta gäller även för fordon. Det finns inget skönare än att ratta en tung Tiger tank, men var på din vakt den slukar bensin.

Ja till och med ett eget inventory har varje gubbe och du kan välja vilka vapen han ska ha. Oboy detta är i alla fall det mest realistiska RTS spelet hittills och det lovar jag.

Jag vågar nästan säga att detta är ett säkert köp 8)

MP BETA signup finns här:
http://www.digitalmindsoft.org/forums/viewtopic.php?f=119&t=1...

#blogg

Medlem
Men of War Beta

Ta och testa Soldiers och Faces of War också. Föregångarna till spelet.
Och tigern slukar afaik inte bensin, den slukar diesel

Medlem

Ahh, du kör på Ryska betan!

Medlem

Väntar på internationella betan. Du som betatestare kan inte rapportera den ryska versionen för buggar då dom inte stödjer den fullt ut eftersom ryska versionen läckte.

Medlem

Jajjemen ,

Jo jag väntar också på internationella betan men kunde inte hålla mig ^^.

Medlem

Har haft väldigt skoj med både Soldiers och Faces of War när de kom ut. Däremot har jag stört mig på att den vanliga RTS vyn ofta var värdelös i Soldiers för att dina gubbar krävde att du gjorde allt åt dom (sätta dom i skydd t ex). Det fixade de en hel del i Faces of War, men hoppas att de gör det ännu bättre i Men of War.

Medlem

Du har fortfarande i princip total kontroll men AIn är nog förbättrad en hel del om man jämför med Faces of War. Kan ju säga att man blir grymt sugen på att köpa detta iaf

Inte nog med att Mp äger men de har ju ett SP läge också med Coop och grejor, plus två till faktioner dvs Italien & Japan och fler game modes.

Medlem

Ah, trevliga spel. Faces of War är riktigt najs i co-op.

Medlem

yes :D, detta blir ett säkert köp

Medlem

Verkar vara ett spel som jag söker! Minns att Face of War och Company of Heroes släpptes ungefär samtidigt och jag valde CoH. Som multiplayer suger CoH verkligen. Hur står sig Face of War i jämförelse där? Vilket av dem har störst respektive mest seriösa community?
Vad jag förstått så är Men of war en vidare utveckling av FoW, stämmer det!?
Längtar hur som haver väldigt efter det!

Medlem
Skrivet av Jonny:

Verkar vara ett spel som jag söker! Minns att Face of War och Company of Heroes släpptes ungefär samtidigt och jag valde CoH. Som multiplayer suger CoH verkligen. Hur står sig Face of War i jämförelse där? Vilket av dem har störst respektive mest seriösa community?
Vad jag förstått så är Men of war en vidare utveckling av FoW, stämmer det!?
Längtar hur som haver väldigt efter det!

Faces of War släpptes ungefär samtidigt som Comapny of Heroes och kom därmed ordentligt i skym undan.

Dess community har varit stor, just nu väntar väl de flesta på Men of War så inte överdrivet många som spelar, sen är spelet även mer känt i öst än vad det är i väst världen.

Company of Heros Multiplayer läge är det väl inget direkt fel på , det är ju trots allt ett av de bästa strategi spelen, med en otrolig utvecklar support från RELIC. Men och andra sidan har Company of Heroes inte en chans mot varken Faces of War eller Men of War vad gäller realism och taktiskt gameplay.

Multiplayer betan tex av Men of War är helt fenomenal, bra grafik och en otrolig fysik motor samt en jädra mängd realism.

Men of War är inte uppföljaren till Faces of War utan uppföljaren till ett spel som kom år 2004 vid namn Soldiers Heroes of WW2 II, dvs föregångaren till FoW.

1
Skriv svar