Unreal Tournament 2007 byter namn? Svar ja

Medlem

Big deal om de släpps till 360n, Unreal Championship till Xbox funkade lysande, så jag tvekar inte om att de blir dåligt till 360n. Sen är de ju en adapter påväg så du kan lira med mus och tangentbord

Medlem
Skrivet av Herr.O:

Om inte jag minns fel var just syftet med årtalet att det skulle släppas ett nytt unreal tournament hyfsat årsvis... ungeför som fifa och nhl serierna. Att det kommer till xb360 var surt, nu gissar jag på att vi först får se spelet till xb360.. sedan PC någon månad senare. kul kul..

Alltså är det så att xbox-versionen ska komma före pc-versionen? I så fall så betyder ju det att vi inte ser pc-versionen förren till sensommaren/hösten. Är det också så att de kommer att göra en försämring pga. att det ska komma till xbox, så ryker min Windows-partition direkt och jag lägger ner spelandet. Enda annledningen jag har sparat Windows på ena disken är för att demot förmodligen kommer till windows före linux.

QRT
Medlem
Medlem

mer respekt att ha årtalet på uppföljaren istället för en siffra.

Medlem

Var det inte tänkt med dessa 2000-namn att det skulle komma ett om året?
Den planen gick ju inte så jävla bra.

Medlem

ganska självklart, PS3 kommer inte alls ha samma domination som PS2 hade så exlusivitet för PS3 kan vara en ren förlust för utgivarna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Blir rädd när det är på gång till 360... visst det skulle släppas till PS3 också, men där kan man spela med mus och tangentbord. Om de dummar ner PC-versionen för att spelet ska passa 360-versionen och handkontrollen så är det bara att ge upp spelserien för min del... skulle vara för sorgligt tbh

tycker du ofta är lite rädd när 360 är och klämmer på ps3,an (ja, jag vet att du har ett 360)

Medlem

Jag har en 360, och är livrädd för att detta kommer till 360. UT serien påverkad av styrning med handkontroll? Det här är en av dom snabbaste FPS serierna vi snackar om, handkontroll och autoaim hör inte hemma här.


signatur

1338 - One Step Above

Flakmonkey
Skrivet av bleak:
Skrivet av Nosnos:

Blir rädd när det är på gång till 360... visst det skulle släppas till PS3 också, men där kan man spela med mus och tangentbord. Om de dummar ner PC-versionen för att spelet ska passa 360-versionen och handkontrollen så är det bara att ge upp spelserien för min del... skulle vara för sorgligt tbh

tycker du ofta är lite rädd när 360 är och klämmer på ps3,an (ja, jag vet att du har ett 360)

Inte rädd för att den klämmer på PS3-versionen, PS3-versionen är bara av ondo i det här fallet också. Var lika rädd när det tillkännagavs att spelet skulle släppa till PS3, var en mörk dag för UT-serien Men till PS3 kan du spela med mus/tangentbord och modar kommer att kunna släppas till den versionen, det har till och med snackats om att PS3 och PC-spelare ska kunna lira mot varandra, men hur kul är det att spela mot/med 360-spelare som sitter med en handkontroll? Även om det fungerar att spela FPS på konsol så är det inte lika snabbt eller exakt som mus och tangentbord...

Nåja, om PC-versionen utvecklas separat från konsolversionerna så kommer det nog bli bra i slutändan, men det känns ändå som att Epic blir tvugna att lägga ännu mer fokus på konsolerna nu, vilket bara kan vara dåligt för spelet till PC :/

Inaktiv

Jag har då 100% förtroende för epic så tror inte dom förstör spelserien på nån nivå. Kommer nog vara intressant på både 360, ps3 och pc .. /optimisst javisst ^^

Inaktiv
Skrivet av Eazy:

[...] Enda annledningen jag har sparat Windows på ena disken är för att demot förmodligen kommer till windows före linux.

Exakt!


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

ser jag fram emot som faen

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Nosnos:

Blir rädd när det är på gång till 360... visst det skulle släppas till PS3 också, men där kan man spela med mus och tangentbord. Om de dummar ner PC-versionen för att spelet ska passa 360-versionen och handkontrollen så är det bara att ge upp spelserien för min del... skulle vara för sorgligt tbh

tycker du ofta är lite rädd när 360 är och klämmer på ps3,an (ja, jag vet att du har ett 360)

Inte rädd för att den klämmer på PS3-versionen, PS3-versionen är bara av ondo i det här fallet också. Var lika rädd när det tillkännagavs att spelet skulle släppa till PS3, var en mörk dag för UT-serien Men till PS3 kan du spela med mus/tangentbord och modar kommer att kunna släppas till den versionen, det har till och med snackats om att PS3 och PC-spelare ska kunna lira mot varandra, men hur kul är det att spela mot/med 360-spelare som sitter med en handkontroll? Även om det fungerar att spela FPS på konsol så är det inte lika snabbt eller exakt som mus och tangentbord...

Nåja, om PC-versionen utvecklas separat från konsolversionerna så kommer det nog bli bra i slutändan, men det känns ändå som att Epic blir tvugna att lägga ännu mer fokus på konsolerna nu, vilket bara kan vara dåligt för spelet till PC :/

Nosnos, har du verkligen en 360 eller säger du bara deT?

Man kan spela 360 med mus och tangentbord. Finns tillbehör och andra vackra saker nu för tiden som man kan använda till sin 360, ja verkligen!


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Inaktiv
Skrivet av Wahlgren:

Man kan spela 360 med mus och tangentbord. Finns tillbehör och andra vackra saker nu för tiden som man kan använda till sin 360, ja verkligen!

Hur bra funkar det?
Kompisen hade en adapter till Xbox-1 och musen var väldigt trög... inte alls som på PC.

Skrivet av rille_001:
Skrivet av Wahlgren:

Man kan spela 360 med mus och tangentbord. Finns tillbehör och andra vackra saker nu för tiden som man kan använda till sin 360, ja verkligen!

Hur bra funkar det?
Kompisen hade en adapter till Xbox-1 och musen var väldigt trög... inte alls som på PC.

Jag tror dom bygger på att konvertera musrörelserna till thumbstick-input. Med andra ord kan man inte tittar runt snabbare än man kan med handkontrollen.

Flakmonkey
Skrivet av Wahlgren:

Nosnos, har du verkligen en 360 eller säger du bara deT?

Man kan spela 360 med mus och tangentbord. Finns tillbehör och andra vackra saker nu för tiden som man kan använda till sin 360, ja verkligen!

Jo jag har en och jag har testat med mus och tangentbord och tycker inte det fungerar lika bra som på PC. Alltså det är inte det att jag itne tror att spelet kan bli bra på 360, jag är rädd för att spelet kommer att bli sämre på PC för att Epic måste lägga ner kraft på 360 och PS3-versionerna och att de prioriteras högre.

Inaktiv

Ja, antagligen, så om de inte har skruvat upp känsligheten så tror jag inte att erfarna PC lirare skulle vara särskilt imponerade. Kan alltid hoppas att MS släpper ett officielt tb med mus. (+ liten updatering)

(vet inte om det skulle fixa problemet, antagligen inte utan extra stöd i spelet, så vad är sannolikheten)

Medlem
Skrivet av Wahlgren:

Nosnos, har du verkligen en 360 eller säger du bara deT?

Man kan spela 360 med mus och tangentbord. Finns tillbehör och andra vackra saker nu för tiden som man kan använda till sin 360, ja verkligen!

Tillbehöret du talar om är helt värdelöst, och knappast något som speldesignern tänker på då dom gör spelet. Således görs spelet fortfarande för konsol, varpå det blir förändringar av UT kontrollschemat.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Wahlgren:

Nosnos, har du verkligen en 360 eller säger du bara deT?

Man kan spela 360 med mus och tangentbord. Finns tillbehör och andra vackra saker nu för tiden som man kan använda till sin 360, ja verkligen!

Jo jag har en och jag har testat med mus och tangentbord och tycker inte det fungerar lika bra som på PC. Alltså det är inte det att jag itne tror att spelet kan bli bra på 360, jag är rädd för att spelet kommer att bli sämre på PC för att Epic måste lägga ner kraft på 360 och PS3-versionerna och att de prioriteras högre.

Såklart dom kommer lägga mer energi på 360 & ps3 versionen, finns ju inte lika mycket pengar i PC spel marknanden längre. Och det vet vi ju vilka vi ska skylla på.

Medlem
Skrivet av Heya:

Unreal Tournament 2004 var ju bara upphottad version av ut2k3, så 3 är rätt siffra om de nu ska sätta sånna. Men varför ändra på det? För att de skutit upp spelet till 2007?
Jaja, det märks väl vad som händer, tror spelet blir bra iaf.
EDIT: får börja skriva snabbare..

tvärt om, UT2k4 är, förutom grafiken då, en enklare version av UT2k3, en del gillade inte UT2k3 pga det var för hi-tec, därför blev UT2k4 ett nednerfat UT2k3, fast med bättre grafik.

Men byta namn? dååligt! vill ha UT2k7, inte UT3.
UT2k3 ska det byggas på, inte bygga vidare på UT99`s simpla stil som pär 5år kan lira.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey:

Såklart dom kommer lägga mer energi på 360 & ps3 versionen, finns ju inte lika mycket pengar i PC spel marknanden längre. Och det vet vi ju vilka vi ska skylla på.

UT2003/04 tror jag har sålt rätt hyffsat, dock inga extrema summor kanske, spelen har dock krävt en licensnyckel för att lira på nätet.
Samtidigt har Epic iofs valt att låta 2-4 spelare använda samma licensnyckel.. vilket är otroligt givmilt om man jämför med andra speltillverkare.
Gratis bonuspackar har vi haft också.

Jag tror att Epic håller på med UT-serierna bara för fansens skull, de får sina pengar från annat håll idag, tex för deras motor.

Visst, jag skulle helre välja få spelet på PC idag, men man kanske blir lidande av att de har fler projekt på gång som är mer lönsamma.

Skrivet av IceMan:
Skrivet av Heya:

Unreal Tournament 2004 var ju bara upphottad version av ut2k3, så 3 är rätt siffra om de nu ska sätta sånna. Men varför ändra på det? För att de skutit upp spelet till 2007?
Jaja, det märks väl vad som händer, tror spelet blir bra iaf.
EDIT: får börja skriva snabbare..

tvärt om, UT2k4 är, förutom grafiken då, en enklare version av UT2k3, en del gillade inte UT2k3 pga det var för hi-tec, därför blev UT2k4 ett nednerfat UT2k3, fast med bättre grafik.

Men byta namn? dååligt! vill ha UT2k7, inte UT3.
UT2k3 ska det byggas på, inte bygga vidare på UT99`s simpla stil som pär 5år kan lira.

Ut2003 kändes ingen bra helt enkelt. Jag trivdes inte i spelet och lirade bara clan-matcherna för att sen gå tillbaka till lite publikt fraggande i UT istället.
Darios totalvägrade också UT2003, det det måste ju betyda nånting?


signatur

thank you, come again

Medlem

Ser mycket hellre ett UT3. Men, jag tror inget fps kommer överträffa UT1 för mig. Är nog så med alla då det gäller det första spelet inom en viss genre som man föll pladask för..

Medlem
Skrivet av asker:

Att försöka vifta bort 2003:an eller 2004:an med olika undanflykter ändrar inte det faktum att båda spelen såldes till fullpris som helt fristående spel.

Om detta nu är sant är det bara ett krystat försök att uppmärksamma folk på spelets relation med Unreal Engine 3, som ju som bekant har blivit omåttligt populär bland gamers och grafikintresserade.

Så du menar att Vice City och San Andreas är GTA 4 respektive 5 bara för att de följde efter GTA 3? Och att det nu är fel att kalla det kommande GTAt GTA4? För de har alla sålts och kommer säljas till fullpris...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

http://pc.ign.com/objects/746/746632.html

US: Q2 2007
Europe: June 30, 2007

Minimum Requirements
CPU: 2.8Ghz
RAM: 512MB
Graphics: Geforce 6 series

Recommended System
CPU: 3-4Ghz
RAM: 1024MB
Graphics: NVIDIA 6800GT/Ultra or 7800GT/GTX SLI

UT2007 Technical features and requirements
* Dual-core CPU: Multi-threading is supported and should provide much better performance
* 64-bit version to be available with better textures
* Renderers: SM3.0, 2.0, possible DX8 renderer
* HDR supported
* Physics: Novodex Physics Engine
* AGEIA PhysX PPU supported.

Låter vettigt:P

Medlem

Tycker det är bra med namnbytet. Ligger mycket bättre i munnen. För övrigt tror jag inte ni behöver oroa er alltför mycket med att det även utvecklas till konsoler. I värsta fall handlar det om en kanske lite mer omfattande mod än utcomp för ut2k4. Nog visst kommer man känna igen sig med dodge och alla vapen.

Medlem

fast utan en massa kul
UT3, verkar bli välldigt likt UT99, UT3 ser ut att bli en uppföljare på UT99, och lämnar UT2x serien. Det är väll för lite folk som spelar.
UT2k3 var det få som spelande pga, folk hadde inget tålamod, sen blev UT2k4 lite lättare, då blev det mera, å nu så ser UT3 ut att ah mindre saker, dvs enklare.
men men, en gång i tiden så var det UT99 som fick en 15-16årig kille att köpa en ny dator, så man ska se det positivt, det finns en liten chans att det kommer bli kul, den som lever få se.

(men att ta bort sheld å LG, ghaaaa EVIL)


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar