Inte olagligt importera våldsamma spel

Robot
Inte olagligt importera våldsamma spel
Medlem
Inte olagligt importera våldsamma spel

Det är ganska halt ute.

Inaktiv

Det är bra att man har tagit den här domen så får vi stopp på det hela.

1. Det är ingen som tvingar dig att spela ett spel eller se en viss film.

2. Så länge som filmen "Hostel" kunde distribueras i Sverige tror jag vi är ganska så "in the clear", för den var långt värre än vad Postal 2 är.

Vanliga svenssons verkar inte heller fatta att Postal 2 knappast är någon stor titel bland gamers, det är inte precis så att hälften av Sveriges datorspelsentusiaster sitter och kör det...

Medlem

"det är inte precis så att hälften av Sveriges datorspelsentusiaster sitter och kör det..."

hahaha, det trodde jag. För övrigt längtar jag efter postal 3


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

QRT
Medlem
Medlem
Citat:

- Datorspelet bör bedömas på samma sätt som en biograffilm, sa advokat Krister Azelius enligt Dn.se.

Näppeligen. Datorspel är mer aktiva, någonting som ses som en fördel inom exempelvis utbildning.
Därmed inte sagt att jag inte tycker att beslutet var bra. Det känns bara lite korkat att frågan ens togs upp.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Varför ska inte spel ses med samma cencur regler som film
? Är ju befängt annars. Men det största problemet är att gubbarna som bestämmer verkar tro att det bara är 12 åringar som spelar och därför måste skyddas.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Citat:

Men koderna går att få fram med några klick på datorn och det behöver man inte vara datorgeni för att göra, hävdade åklagaren.

Ursäkta språket, men LOL!
Den åklagaren har en del att lära, det finns mycket man kan göra med bara några klick

Medlem

Wardis, läs mitt inlägg igen då jag motiverade min åsikt redan där.
Jag anser även att tolvåringar ska skyddas.
Detta ska dock inte vara någonting som regleras enligt lag utan ska skötas av föräldrarna. Somnar man på hålet så får man fan ta sitt ansvar. TV och datorspel är inga barnvakter.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar