Testa Battlefield 2142, speldemo hos FZ

Inaktiv

ja hade hoppas på något extra men ja måste säga att
Battlefield 2142 va en besvikelse
ja ja får vänta till Enemy Territory: Quake Wars kommer ut

Medlem

hur tycker ni det är då?
jag testa betan, men jag gilla det inte så mycket. Tråkig grafik och så... men ska testa demot ändå. kanske nått nytt... ?!

Inaktiv

Ja det var rätt okej men, det kändes som en BF2 mod.
Var lite dåligt med vapen och val.
När man väl hade fått ner skölden på titan så var det lite bökigt först att springa fram och tillbaka där inne för att ha sönder kontrollpanelerna.

Quake wars: ET ser bättre ut i mina ögon nu eller vad man ska säga.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Knappast "guld"-status på detta spel men så är det väl när man hivar ut en mod, kallar det ett nytt spel och vill få in stålar snabbt.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv
Skrivet av HataMoto_:

3. Sprint time e för kort

Sprint time kommer man kunna göra längre med hjälp av unlocks.

Inaktiv

Ingen som kan lägga upp en Torrent?


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Ingen som kan lägga upp en Torrent?

http://www.gameupdates.org/details.php?id=621

Medlem

Nja det där var väl kanske inte så roligt...
Ska testa demot lite till men det är föga troligt att jag betalar 400 kr för det där...

Medlem

En torrent hade inte vart helt fel..


signatur
Medlem

Gullefjun: två inlägg upp?

Medlem

När jag startar får jag blackscreen + "kan inte startas" meddelande

AppName: bf2142.exe AppVer: 0.0.0.0 ModName: renddx9.dll
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00017310

HJÄLP!

Sitter på en Dell Latitude 620 (Laptop) ifall det är till någon hjälp.

Den är tämligen ny

Medlem
Skrivet av Zrix:

Gullefjun: två inlägg upp?

Från fz?


signatur
Medlem
Skrivet av treetrallen:

När jag startar får jag blackscreen + "kan inte startas" meddelande

AppName: bf2142.exe AppVer: 0.0.0.0 ModName: renddx9.dll
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00017310

HJÄLP!

Sitter på en Dell Latitude 620 (Laptop) ifall det är till någon hjälp.

Den är tämligen ny

står det möjligtvis "d3dx9_29.dll kunde inte hittas"?
jag löste iaf det genom att installera om directX Lycka Till!

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Zrix:

Gullefjun: två inlägg upp?

Från fz?

Ah, du tänkar så

Medlem
Skrivet av FankeN:
Skrivet av treetrallen:

När jag startar får jag blackscreen + "kan inte startas" meddelande

AppName: bf2142.exe AppVer: 0.0.0.0 ModName: renddx9.dll
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00017310

HJÄLP!

Sitter på en Dell Latitude 620 (Laptop) ifall det är till någon hjälp.

Den är tämligen ny

står det möjligtvis "d3dx9_29.dll kunde inte hittas"?
jag löste iaf det genom att installera om directX Lycka Till!

Fick samma problem Mer info om Direct X dll-filer


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

No Respons from EA master server.

Medlem

Får "your connection to EA master server has been lost" fick aldrig det under betan, där fick jag "you connection to the server has been lost" i stället.

Har länge funderat på en sak. Hur kommer det sig att gubbarna liksom laggar omkring när dom befinner sig i en titan som rör sig. Samma fenomen finns i alla BF spelen.
Tänkte bara för inte warpar man omkring i i tex Wow när man åker zepelinare eller båt. Vad är skillnaden?

Medlem

Botten är nodd, som någon har sagt tidigare, känns som en b-mobb. Sista gången jag testade ett spel ifrån dice.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Har länge funderat på en sak. Hur kommer det sig att gubbarna liksom laggar omkring när dom befinner sig i en titan som rör sig. Samma fenomen finns i alla BF spelen.
Tänkte bara för inte warpar man omkring i i tex Wow när man åker zepelinare eller båt. Vad är skillnaden?

Personligen så gissar jag det är på grund av att det är två olika spel med olika fysikmotor. En bättre och en sämmre kan tyckas. ;o)

Måste ju säga att det är rätt dåligt ändå, jag menar hallå, det är 2006!. Samma sak händer ju om man försöker stå på ett rörande fordon i bf2 te.x. Förr eller senare rammlar man ju av och jag tror inte det är någon simulering av vindmotstånd utan snarare att två objekt i rörelse ställer till problem.

Tror säkert detta är sjukt svårt att programmera men som du säger så tycks det ju funka i andra spel. Dock så följer ju zepelinaren i wow en förbestämmd rutt så de har det nog lite enklare än dice.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Har länge funderat på en sak. Hur kommer det sig att gubbarna liksom laggar omkring när dom befinner sig i en titan som rör sig. Samma fenomen finns i alla BF spelen.
Tänkte bara för inte warpar man omkring i i tex Wow när man åker zepelinare eller båt. Vad är skillnaden?

Personligen så gissar jag det är på grund av att det är två olika spel med olika fysikmotor. En bättre och en sämmre kan tyckas. ;o)

Måste ju säga att det är rätt dåligt ändå, jag menar hallå, det är 2006!. Samma sak händer ju om man försöker stå på ett rörande fordon i bf2 te.x. Förr eller senare rammlar man ju av och jag tror inte det är någon simulering av vindmotstånd utan snarare att två objekt i rörelse ställer till problem.

Tror säkert detta är sjukt svårt att programmera men som du säger så tycks det ju funka i andra spel. Dock så följer ju zepelinaren i wow en förbestämmd rutt så de har det nog lite enklare än dice.

Jo zepelinaren följer för visso en fast rutt, men det gör "nästan" Titanen också. Commandern kan inte styra Titanen som ett fordon utan klickar en gång på sin karata vart titanen skall åka, sen åker den med konstant hastighet mot destinationen. Men jag håller med dig, det är 2006, sånt här borde man väl ändå kunna lösa på något sätt.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Jo zepelinaren följer för visso en fast rutt, men det gör "nästan" Titanen också. Commandern kan inte styra Titanen som ett fordon utan klickar en gång på sin karata vart titanen skall åka, sen åker den med konstant hastighet mot destinationen. Men jag håller med dig, det är 2006, sånt här borde man väl ändå kunna lösa på något sätt.

Aha, jag har inte hunnit testa än själv ;o/

Det var ju en konstig känsla redan i bf1942 när man stog på ett hangarfartyg som rörde sig. Dock så är vi ju alla redan medvetna om att bf2142 bygger på en tidigare motor. Man tycker ju ändå att det borde vara i alla fall förbättrat.

Sedan behöver det ju inte ha med fysikmotorn att göra heller, utan istället nätkoden. Spelar man på LAN eller singleplayer så kanske det inte är lika märkbart?

Känns i alla fall som spelet tolkar det som att två olika objekt rör sig separat, istället för att röra sig tillsammans.

Men nu kommer vi nog lite off-topic.
Kul med Demo hur som hellst!

8)


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Shock:

Fanta: Det är bra att demot finns på många ställen, det jag menade var att om man vill hjälpa/stödja FZ att få fler såna här tidiga släpp framöver, då gör man det genom att tanka filen från FZ.

Haha, jag hoppas att du inte sitter och ljuger nu! Just nu tankar jag det i 30KiB/s, när jag vet att jag skulle kunna tanka demot från någon annanstans i 1MiB/s!

Serve FZ! Resistance is futile! :heart:

Inaktiv

kul att läsa hur skit det här är, har sagt det från dag 1. BF2 motorn är dåligt kodad, ooptimerad och ja kort sagt skit. Men egentligen är jag inte förvånad, om man ska slänga ut 3 spel per år och man satsar på multiplayer spel blir det väldigt svårt att få någon kvalité på det hela.

Hoppas alla sparar sina pengar till något annat t.ex QW, för vi gamers förtjänar bättre än sån här skit.

Medlem

Controllerna var gudskelov äntligen konfigbara som man själv ville den här gången. Tack för det EA/Dice.

Men bara 1024X768 i upplösning???

Har bara kört en kort sväng men ska testa mer , var rätt så förvirrande.
Den där klampgubben fick jag aldrig kläm på. Hur fanken vet man åt vilket håll fötterna står?
Gick aldrig som jag ville liksom.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Jo zepelinaren följer för visso en fast rutt, men det gör "nästan" Titanen också. Commandern kan inte styra Titanen som ett fordon utan klickar en gång på sin karata vart titanen skall åka, sen åker den med konstant hastighet mot destinationen. Men jag håller med dig, det är 2006, sånt här borde man väl ändå kunna lösa på något sätt.

Visst, du går i skola lär dig programmera, sen löser du det.

There, done.


signatur

---
Boo!

Medlem

Låter som BICE, ids faktiskt inte ens ladda hem det här, BICe fårn DICE säger jag bara.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det hackade till titt som tätt, blev ofta disconnectad från servrarna med nåt i stil med "Could not connect to EA master server". Och banorna tog ännu längre tid att ladda än i BF2. :/ Det enda riktiga plusset var vapenljuden, rikitgt sköna.

Inaktiv

http://www.gameupdates.org/ torrent!

blev tipsad om denna sida i samband med senaste bf2 patchen tror jag o den är riktigt bra för demos o patchar osv

Medlem

Fyfan vad värdelöst det var. Även med absolut högsta settings på så ser det riktigt dåligt ut rent grafiskt, nästan sämre än BF2.

Spelmässigt så var det grått, trist och lite action. Bara fyra klasser gör att det blir mindre variation.

Helt klart som jag väntat mig.


signatur
Medlem

Finns det bottar så att man kan lira co-op med polarna mot datorn?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skriv svar