Vad ska man köpa för PS3 tillbehör!?

Medlem
Vad ska man köpa för PS3 tillbehör!?

Tjena tjena!

Har letat ett tag och undrar ska man köpa Sonys ps3 mic eller funkar andra bättre!?

Och jag har ett problem med minnet på mitt ps3 , det är "första generationens" ps3 alltså 60gb bara , Nu har jag alltså fyllt upp hela ps3.
jag ville skaffa 100gb till men jag vet inte om det går.

Så om nån skulle vara vänlig att hjälpa mig så skulle det vara najs

Btw vilket spel ska man köpa först Assassins creed:Brotherhood eller Little big planet 2??:D:D


signatur

"eyuup"

Medlem

Har haft 2 st sony ps3 blåtand micar och dom är skit rent ut sagt, allt som har med ett öra och trådlöst över lag är skit.

Du kommer höra din polare i bara ett öra och enligt mig är det enormt jobbigt. Ljudkvaliten ut på micen är okej men det du hör låter skit i jämförelse med ett "normal" headset.

Köp ett headset som du tycker är bra + usb adapter, koppla då in mic sladden i ps3an och den "gröna" pluggen till tvn eller förstärkaren.

Du får bättre ljud + du slipper batterier / laddning

Ang spelval skulle jag aldrig köpa little big planet 2 då 1an var totalt värdelös. Men det är en smaksak så att be andra om råd ang spel är ingen ide.

Medlem
Skrivet av AssassinCrew:

Tjena tjena!

Har letat ett tag och undrar ska man köpa Sonys ps3 mic eller funkar andra bättre!?

Jag skulle göra som Kwazu sa.

Skrivet av AssassinCrew:

Och jag har ett problem med minnet på mitt ps3 , det är "första generationens" ps3 alltså 60gb bara , Nu har jag alltså fyllt upp hela ps3.
jag ville skaffa 100gb till men jag vet inte om det går.

Så om nån skulle vara vänlig att hjälpa mig så skulle det vara najs

Jag har precis köpt mig en 500GB hdd. Kan varmt rekommendera denna. Väldigt mycket HD för pengarna och sen är den lite snabbare än den som satt i vid köp.
Lätt att byta var det också, bara att göra en backup på USB sticka, byta HD, kasta in backupen från USB'n och sen var det klart. Tog mig ett tag att göra backupen men för övrigt var det smidigt som attans!

Skrivet av AssassinCrew:

Btw vilket spel ska man köpa först Assassins creed:Brotherhood eller Little big planet 2??:D:D

Ingen aning, jag skulle köpt LBP men det är mest för att jag är värdelös på actionlir i största allmänhet.

Medlem

Vet inte om jag kan hålla med om att trådlöst är skit. Men tänk på att alla blåtands headset funkar till PS3an (vad jag vet i alle fall) så välj nåt som passar bra. Visst batteri tid blir aldrig bättre än att man måste ladda då och då men många headset har ändå bra batteri tid. Finns även USB headset för PS3.

HDD är lätt att byta som tidigare sagt men tänk på att använda en skruvmejsel som passar bra då skruvarna är ganska klena.
Finns inga gränser på storlek vad jag vet (har själv byt till en 350Gb) men det ska vara 2.5" SATA HDD.

Medlem

tackar för eran hjälp , skulle gärna vetta namnet eller länken till en bra mic/usb adapter . Och hur stoppar man in 500gb ;P jag är inte så teknisk av mig


signatur

"eyuup"

Medlem

Ska finnas info om detta i manualen är jag ganska säker på. Men det är en lite lucka på sidan. När du öppnat luckan så finns det ett litet handtag som du kan fälla ut. Drag sedan åt sidan höger om jag inte minns fel. (behövs inte mycket kraft) Så får du ut HDD släden. Resten tror jag nog du kan lura ut på egenhand.

Du kan kolla webhallen. Dom har en hel del PS3 tillbehör

Medlem

LBP2 kommer ju i januari 2011, så om du har råd så köp AC2 först nu och sen i januari så köp LBP2.

LittleBigPlanet är ett underbart spel, det är ett måste att köpa

Medlem

Jag har den officiella PS3 headsetet, jag tycker den fungerar fint. Hade något annat märke innan, och den skiten gick knappt att använda.
Jag har ändrat så att jag hör ljudet som ska komma ur headsetet i högtalarna ist. Så jag låter headsetet hänga i tröjan ist. ;D


signatur

PSN: Zynox92

Medlem

Jag har också det officiella headsettet. Trivs bra med det. Den enda nackdelen som jag ser det är att det är för få spelare som har headset överhuvudtaget....

Hårddisk ska väl gå att sätta in i princip vilken 2,5" laptopshårddisk som helst? Såg nån undersökning på att köpa en snabbare hårddisk spelade minimal roll. Tror du tjänade en 0.5 sekunder på uppstart eller nått sådant.

1
Skriv svar